דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

קודמתם לתפקיד ר"צ? 7 טיפים בכדי שזה יעבור חלק

10/01/2023

במקום העבודה שלכם החליטו לקדם אתכם לתפקיד ראש צוות. איך עליכם להתנהל מעכשיו בתוך הצוות? איך יקבלו את הבשורה הקולגות שאתם עובדים איתם כבר כמה שנים וחלקם אף הפכו כבר לחברים קרובים? האם כולם ישמחו בשמחתכם? האם כולם יפרגנו? איך למעשה צריך להתמודד עם האתגר הכפול המקצועי והחברי?

אספנו עבורכם 7 טיפים לר"צ המתחיל.ה:

 

1. תאמו פגישות אישיות עם כל חברי הצוות

 

זה נכון שחברות היא ערך עליון, מצד שני ההצלחה שלכם כמנהלים תלויה לא פחות ביכולת שלכם לבסס ולתחזק מערכת יחסים של כבוד ואמון עם העובדים, בד בבד עם קיום דיאלוג פתוח. לצורך כך תאמו פגישות אישיות נפרדות עם כל חברי הצוות, התכוננו מראש, הכינו רשימה של שאלות וחדדו אותה היטב. זיכרו: המטרה שלכם היא לקבל תשובות כנות על מה שהם מרגישים, מה חשוב להם, האם משהו מפריע להם (ומה?) ומהן הציפיות שלהם ממכם כמנהלים. הקשיבו היטב לתשובות ורשמו לעצמכם הערות. ועוד דבר חשוב - בשום שלב בשיחה אל תתנצלו על כך שאלה אתם שקודמתם.

 

2. הציבו גבולות ברורים

 

גבולות צריך להציב מוקדם ככל האפשר, הם עושים סדר בסיטואציות מעורפלות וחוסכים מצבים לא נעימים. הנושאים שחשוב לשים גבולות יכולים להיות גבולות בנוגע לשעות עבודה (אל תציקו לעובדים בשעות שלאחר העבודה אם לא מדובר בעניין דחוף), בנוגע לנושאי השיחה איתכם (גם אם בעבר נהגתם לרכל יחד ולהתלונן על קולגות/מנהלים - כנראה שעכשיו עדיף שלא תיגררו לזה) וגם בנוגע להתנהלות שוטפת בעבודה (הציפיות שלכם, שעות עבודה, איחורים וחוסרים, עבודה מהבית/מהמשרד וכן הלאה).

 

3. עבדו על יכולת האמפתיה והאינטליגנציה הרגשית שלכם

 

כולנו יודעים שכדי להיות מנהל טוב חשוב להיות מהניג. לכן, חשוב להיות רגישים לצרכים של אנשים אחרים ולא רק לשלכם, ללמוד לזהות ולהסיק מסקנות משפת הגוף, ללמוד איך מקשיבים הקשבה אקטיבית וגם איך לתת חיזוקים חיוביים כדי לתמרץ ולהעלות מוטיבציה.

 

4. הימנעו ממהפיכות גדולות מידי ומהר מידי

 

גם אם יש לכם המון רעיונות לשיפור, עדיף להתחיל בצעדים קטנים ואיטיים. התחילו קודם בשינוי קטן כדי לא להוציא דברים מאיזון, בדקו איך זה עובד ורק אחרי זה שקלו צעדים נוספים.

 

5. שקפו ושתפו

 

בניתם תוכנית פעולה? יש לכם חזון? מתכננים שינוי בשיטת העבודה? כדי לרתום את הצוות, הציגו את זה בשקיפות וגם אפשרו לכל מי שרוצה להביע את דעתו (גם אם היא שונה).

 

6. אל תחששו להביע רגשות

 

אם עד היום הייתם נוהגים לשתף בכל מה שעובר עליכם את החברים מהצוות, כנראה שמעכשיו יהיה חכם יותר להתחיל לצנזר ולמצוא אנשים מבחוץ כדי לפרוק אצלם. אבל מצד שני, זה שאתם עכשיו מנהלים, אינו סיבה להפוך לרובוט מרוחק וחסר רגשות. הרשו לעצמכם להתייעץ, ואפילו להביע חולשה, אם זה מה שאתם מרגישים - הכל בסדר, כל עוד שאתם יודעים לאזן ולשמור על מינונים נכונים.

 

7. הישארו אתם

 

יש אנשים שמסתגלים מהר ובקלות לשינויים, אחרים פחות. כך או כך זה לא אומר שאתם צריכים להפוך למישהו אחר רק בגלל שהטייטל השתנה. זכרו שהסיבות לכך שאתם אלה שקודמתם הן לא רק בגלל הידע שלכם והניסיון שרכשתם, אלא גם בזכות מי שאתם ואיך שהתנהלתם עד היום.

 

לסיום, לא לכולם זה כזה פשוט לשנות סטטוס מעובד למנהל, גם אם זה יעד שבמשך שנים ניסו להשיג. אבל ה"לא פשוט" לא חייב להיות קשה או בעייתי - הקשבה, פתיחות, רגישות לאחרים וביטחון עצמי יוכיחו לקולגות שלכם שאתם עדיין חלק מהצוות ולא רק מעליו.

 

גם אתם רוצים להתקדם בקריירה? כנסו >>

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי