דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

Sunday Bloody Sunday - איך מתמודדים עם שביזות יום א'

14/12/2014

כולנו מכירים את זה, רובנו חווים את זה מדי שבוע, והחיילים אפילו נתנו לזה שם. שביזות יום א' היא אותה תחושת דכדוך וירידת מוטיבציה הנופלת עלינו בבוקר יום ראשון (ועל חלקנו כבר במוצ"ש...) - וגורמת לנו להסתובב מתוסכלים וחסרי מרץ. למה זה קורה, מדוע לא מדובר בעניין שהוא נחלתם של הממורמרים בלבד, ואיך ניתן למנוע זאת? 

חשוב לדעת שלא מדובר רק בפינוק. לתחושת המועקה הזאת יש לא מעט הסברים רציונליים. ראשית, סוף השבוע מהווה יציאה מהשגרה, מה שמביא לשיבוש שעון השינה הביולוגי שלנו. אמנם נחמד לצאת לבלות עד מאוחר ולקום מאוחר, וכמובן ליהנות ממנוחת צהריים ממושכת, אך זה בדיוק מה שמונע מאתנו להירדם בקלות במוצ"ש.

 

שנית, סוף השבוע מביא עמו ירידת מתח ניכרת ולא קל לחזור ממנה במהירות. העלייה בסטרס שמאפיינת את בוקר יום ראשון והמחשבות השליליות על כמות העבודה המחכה לנו, ובטח העבודה בהייטק, רק מעצימות את התחושות.

 

הסבר אחר ניתן למצוא במחקר שנערך בארה"ב ובדק מתי נשים חשות שהן פחות יפות. באופן לא מפתיע התוצאות הראו כי בשני בבוקר (המקבילה של יום ראשון אצלנו) תפסו את עצמן רוב הנשים כפחות יפות, בעוד שביום שישי הן הרגישו הכי מושכות - ככל הנראה בגלל הציפייה לסוף השבוע.

 

Shutterstock 75950539

 

אז מה הפלא שרבים מאתנו מבואסים ביום ראשון? הדימוי העצמי יורד, העייפות גוברת ומצב הרוח ירוד. ועדיין, את שביזות יום א' אפשר לצמצם ואפילו למנוע. מה אפשר לעשות?

 

סגרו את השבוע ביום חמישי - נסו לסיים את כל העבודה הדחופה בחמישי כדי לא לחשוב עליה במהלך סוף השבוע. כך תוכלו להגיע רגועים יותר ליום ראשון וללא 'ספיחים' השייכים לשבוע שעבר.

 

התנתקו מהעבודה במהלך סוף השבוע - כל עוד אתם ממשיכים לבדוק מיילים, לענות לטלפונים ולחשוב במרץ על העבודה, אתם לא מאפשרים לעצמכם מנוחה מוחלטת. נסו להתנתק כמה שאפשר, לנוח ולמלא מצברים - ופשוט לבלות עם המשפחה, עם החברים או עם עצמכם.

 

לכו לישון מוקדם במוצ"ש - קצרו את שנת הצהריים ואל תבלו עד מאוחר במוצאי שבת. נשמע נורא? לפעמים זה מה שכדאי לעשות כדי לקום רעננים ביום ראשון בלי לקלל את היום שנולדתם בו. מתקשים להירדם בכל זאת? נסו לארגן כמה שיותר דברים ערב קודם - כדי לקצר את הבוקר ולצאת כמה שיותר מהר לעבודה.

 

צאו מוקדם יותר - ביום ראשון יש יותר פקקים ועומסי תנועה, ולהעביר שעה בפקק – רק אתם והמחשבות - לא יועיל למצב הרוח... ובכלל, תמיד טוב להגיע למשרד לפני ההמולה ולהספיק לצמצם כמה שיותר פערים לפני שהבוס והעמיתים מגיעים.

 

הכינו לכם סביבת עבודה נעימה - מקום עבודה נעים, מסודר ואינטימי משפר לנו את מצב הרוח גם בצורה לא מודעת. הכינו לעצמכם פינת עבודה נעימה שתעניק לכם תחושה ביתית יותר – ויהיה לכם יותר כיף (או פחות מתסכל) להגיע לעבודה.  

 

אל תקבעו ישיבות ופעילויות לראשון בבוקר - כל עוד הדבר בשליטתכם, נסו להימנע מישיבות ארוכות, מסיורים ומפרזנטציות בראשון בבוקר. הדברים האלו יגזלו מכם אנרגיות במהלך סוף השבוע ויעלו את רמת הלחץ הכללית לקראת תחילת השבוע.

והכי חשוב, תמיד תזכרו – נשארו רק חמישה ימים עד יום חמישי...
שיהיה שבוע עבודה פורה!

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי