דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

בין מבחן למבחן: משרות סטודנט לעבודה בתחום ההיי-טק

01/12/2015

נתחיל במובן מאליו: לא קל גם ללמוד וגם לעבוד. הלימודים האקדמיים במרבית המקצועות הם תובעניים, ולא פעם הם שואבים מכם לא רק את ימות השבוע אלא גם שעות רבות מסוף השבוע שלכם. סטודנטים רבים היו מעדיפים להתמקד בלימודים ותו לא, אך גם צריך להתפרנס, מה לעשות, ולכן ניתן לראות סטודנטים מאיישים מגוון תפקידים, החל ממלצרות וכלה בנציגי שירות ותמיכה.

אבל לא רק בגלל הפרנסה: יש מקצועות רבים המאפשרים לסטודנטים להשתלב בהם עוד בשלב מאוד בוסרי, שלב הלימודים. סטודנט הבוחר לעשות זאת מרוויח לא רק משכורת, אלא גם צובר ניסיון, ותק וידע. אמנם מרבית משרות הסטודנט מהוות שלב ביניים בלבד (מעטים האנשים הבוחרים בקריירת מלצרות ארוכת טווח), אך דווקא בתעשיות מקצועיות או 'חכמות': היי-טק, סיעוד, כלכלה ועוד, יש ערך רב בעבודה כסטודנט ולא רק כבוגר לימודי תואר.

 

ניקח לדוגמה סטודנט היי-טק ממוצע. באפשרותו לעבוד באחת מעבודות הסטודנטים ה'רגילות', אך לחלופין באפשרותו להשתלב בצוות בודקי תוכנה בחברה גדולה ולעבוד במשרה חלקית המתאימה למערכת השעות שלו. כך הוא צובר ניסיון אמיתי, 'מהשטח', ובנוסף יכול לבדוק אם תת-התמחות זו אכן מעניינת ומאתגרת אותו.

 

העבודות הראשונות המוצעות ל'פרחי ההיי-טק' הן לרוב עבודות טכניות יחסית. איש לא יצפה מסטודנט בימיו הראשונים בתעשייה לתקן באג מורכב, לכתוב קוד חדש או לנהל מוצר. כמו בכל מקום, גם בעולם ההיי-טק ההתחלה היא 'מלמטה', אך מהר מאוד צובר הסטודנט ניסיון ויכול להתקדם הן מבחינת התפקיד והן מבחינת האתגרים הניצבים בפניו.

 

והשכר? יש לנו בשורה טובה בשבילכם: סטודנט היי-טק ישתכר יותר מחברו הסטודנט 'הרגיל'. קל להבין מדוע המשכורת גבוהה מזו של מלצר או של נציג שירות, אך מה שמפתיע הוא שהיא גבוהה משמעותית גם מזו של סטודנט במקצועות נחשקים אחרים, דוגמת ראיית חשבון או רפואה (ובמילים אחרות: שווה להיות איש היי-טק, ושווה גם להיות סטודנט העובד בתחום ההיי-טק...).

 

אז מה, לצלול כבר במהלך הלימודים לעולם ההיי-טק? התשובה, כמו תמיד, תלויה בהרבה גורמים. אם אתם רוצים ליהנות מהעולם הסטודנטיאלי בכל ההיבטים ולעבוד בעבודה מגניבה (ברמן, מדריך צלילה, דייל אוויר או מוכר בפיצוציה) – לכו על זה. זו תקופה של פעם בחיים, והיא לא תחזור. אבל אם אתם מסתכלים על התקופה הזו בעיניים מקצועיות ותו לא ורוצים למקסם אותה לטובת הקריירה שלכם – השתלבות באחת מחברות ההיי-טק השונות עשויה להוות קרש קפיצה לא רע בכלל.

 

ומילה לסיום: אל תנסו לקצר תהליכים ולמצוא כבר עכשיו עבודה 'אמיתית' כדי להרוויח יותר. בזמן שאתם סטודנטים התמקדו בחיפוש משרות סטודנט - לוחות הדרושים מלאים בהן. לא סתם קוראים להן כך: הן מותאמות לסטודנטים ומתחשבות בצרכים שלהם, הן מבוססות על תעריף שעתי, הן מציבות רף המותאם לסטודנטים ולא לאדם העובד במשרה מלאה - ובסופו של יום הן נועדו לאפשר לכם להכיר את התעשייה בלי לפגוע לעצמכם בלימודים.

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי