דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

איך תזהו מקום עבודה שאתם ממש לא רוצים לעבוד בו?

12/04/2022

בואו ונודה בזה - כנראה שלא הוקם עדיין הארגון המושלם, זה שכל העובדים יאהבו וגם יתייצבו בו בשמחה יום אחר יום.

אז אנחנו לא מספיק נאיביים בכדי לחלום על מקום כזה, מצד שני אנחנו גם ממש לא רוצים להתקבל לעבודה ולגלות שהגענו למקום שמאוד מאוד לא נעים לעבוד בו. מקום עבודה שמשהו עמוק ב- DNA שלו לא מתאים לנו.

 

העניין הוא שהסיכוי שמועמד ישלול מקום עבודה מסויים בגלל התפקיד או השכר, שעות העבודה, המרחק הגיאוגרפי או בגלל שאי אפשר לעבוד במודל היברידי, גבוה הרבה יותר מאשר הסיכוי שהוא ישלול את מקום העבודה בגלל התרבות הארגונית שלו. ועם זאת, מאוד לא מומלץ להתעלם מכל מיני נורות אדומות שצצות במהלך תהליך הגיוס לחברה, נורות שמרמזות על כך שכנראה זה לא מקום העבודה בשבילכם, בטח אם אתם מחפשים מקום עבודה לטווח של שנתיים- שלוש לפחות.

 

הנה 3 נורות אדומות שאסור להתעלם מהן:

 

1. תחרותיות על חשבון שיתוף פעולה

 

במינון מסויים תחרותיות יכולה להיות חיובית. תחרות בריאה מדרבנת עובדים, דוחפת אותם קדימה, משפרת מוטיבציה ומובילה להישגים ולתפוקה גבוהה. אבל, במצב קיצוני יותר כשהתחרותיות הופכת לערך עליון בארגון, היא עלולה להוביל למצב שבו עובדים מתחרים אלה באלה במקום לשתף פעולה אלה עם אלה. תרבות ארגונית שמתגמלת תחרות, גם כשהיא על חשבון האחר, עלולה לייצר חוויית עבודה רעילה, כזו שבה אנשים לוקחים קרדיט על עבודה של אחרים, שבה מסתירים מידע ושמים רגל לאחר- רק כדי לבלוט ולהשיג יותר.

 

בתהליך הגיוס לעבודה שימו לב לדברים הבאים: איך עובדים בחברה משוחחים יחד? איך הם מתייחסים אחד לשני? איך הם מציגים אחד את השני? האם האווירה נעימה? האם נראה שהעובדים משתפים פעולה? שאלו את המראיין בזמן ראיון העבודה אם העובדים נפגשים יחד גם בשעות הפנאי שלהם ואילו אירועי גיבוש יש בחברה.

 

2. חוות דעת שליליות

 

אנחנו חיים בעידן המידע, כמעט שלא קיים נושא שאין בו הרים של מידע ברשת- לרבות חוות דעת וביקורות על מקומות עבודה. אם אתם מתראיינים במקום עבודה ולא בטוחים מה אתם חושבים עליו, תמיד כדאי להיכנס לאתר כמו גלאסדור כדי לקרוא שם חוות דעת על החברה. נסו לזהות מגמות, מכנה משותף שחוזר שוב ושוב וזהו נקודות שחשוב לקבל עליהם התייחסות מהחברה עצמה.

 

בתהליך הגיוס לעבודה שימו לב לדברים הבאים: שאלו את המראיין בנוגע לנקודה שעלתה מספר פעמים בחוות הדעת- כיצד הוא מגיב, איך מסביר את הנקודה? האם מתייחס או מנסה להתחמק? שאלו את המגייסים מה הופך את החברה לחברה שטוב לעבוד בה, האם הם יודעים לענות לכם? אם לא, אם אתם מקבלים תשובה מגומגמת ואם התשובה היא שהתנאים והשכר מצויינים- כנראה שכדאי לכם להתרחק.

 

3. חוסר שקיפות

 

כולנו יודעים מנסיון, כמה חשוב לעבוד בארגון שיש בו שקיפות, כזה שנותן הסברים להחלטות ושבמקום ים של שמועות שעוברות כל הזמן במסדרונות והתחושה שתמיד מתרחש משהו סודי מאחורי דלתות סגורות, המידע זורם בחופשיות ובפתיחות.

 

בתהליך הגיוס לעבודה שימו לב לדברים הבאים: נכון שקצת קשה לזהות חוסר שקיפות כבר בשלב הראיונות, אבל כן אפשר להיות קשובים לסימנים קטנים כמו ניסוחים- האם המנהל המראיין מדבר ב"אני" או ב"אנחנו"? איך הוא למשל עונה לשאלה: איזו החלטה גדולה נלקחה בחברה לאחרונה ואיך זה קרה? והאם גם העובדים לקחו חלק בתהליך קבלתה?

 

תפקיד מאתגר, שכר ותנאים טובים, שעות עבודה ועוד אי אלו פרמטרים- את כולם חשוב לקחת בחשבון לפני שחותמים על חוזה עבודה. עם זאת, חשוב לא פחות לבחור במקום עבודה שבזכותו תרגישו מוערכים ומסופקים. מקום שבו אתם יכולים לצמוח מבחינה אישית, להתקדם מקצועית ולשגשג וכל אלה תלויים בתרבות הארגונית של החברה.

 

רוצים לצמוח ולהשתדרג בקריירה שלכם? שלחו קורות חיים >>

רוצים לדעת כמה אתם שווים? >> טבלאות שכר הייטק

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי