דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

גל ההתפטרות הגדול גרסה 2.0: זה מה שעובדים באמת צריכים

22/11/2022

המונח "Great Resignation" שנכנס לז'רגון של שוק העבודה כבר בסוף שנת 2021, בטח נשמע כמו חדשות ישנות. כל אתרי החדשות המובילים בעולם דיווחו באותה התקופה על גלי התפטרות בסדר גודל שלא נראה כמותו ורבים ניסו להבין מהן הסיבות שהובילו לגל הזה

לפני מספר שבועות התפרסם על ידי חברת Gloat- אותה חברה שביצעה את הסקר המקורי - סקר המשך. הפעם השתתפו בו למעלה מ- 1,300 עובדים ומנהלי מש"א כשמטרתו היתה לעשות פולו-אפ: לבחון מה קורה עכשיו והאם חלו שינויים כלשהם בתחושות העובדים.


למי שחסר סבלנות - הנה השורה התחתונה של תוצאות הסקר החדש: לא רק שלא חל שיפור במצב, ישנם פרמטרים שליליים שאפילו התחזקו.


כשאי אפשר להתפתח בתוך הארגון


3 מתוך 4 עובדים חושבים שמחוץ למקום העבודה שלהם ישנן אפשרויות טובות יותר להתפתח ולגדול מקצועית מאשר בתוך הארגון. זו עליה בהשוואה לסקר של 2021. באופן אירוני, רוב העובדים (63%) דווקא לא רוצים לעזוב את מקום העבודה שלהם. להפך, אותם עובדים היו שמחים אם היו מוצעות להם אפשרויות קריירה חדשות בתוך הארגון (כלפי מעלה או הצידה) - מה שלא קורה בפועל. למעשה, הארגונים כן מודעים לחשיבות שבהשקעה בפיתוח עובדים כאמצעי לשימורם - אך מה שידוע בתיאוריה לא מספיק מבוצע בשטח. התוצאה: 52% מהעובדים מחפשים עבודה חדשה או מתכננים להתחיל לחפש בקרוב.



כשלא מקבלים הערכה


עובדים מרגישים שהם מוערכים בארגון על פי שני פרמטרים מובילים: כשמקדמים אותם מקצועית וכשמעלים להם את השכר - אלו גם הפרמטרים המובילים לעזיבת מקום עבודה (58% בכדי לשפר שכר, 49% כדי להתקדם מקצועית). כשעובדים לא מקודמים או מקבלים את השכר שלדעתם מגיע להם - הם פשוט מחפשים את זה במקום אחר.


כשאין התאמה מבחינת ערכים ותחומי עניין


86% מהמשתתפים בסקר ציינו שחשובה להם ההתאמה בין הערכים, השאיפות ותחומי העניין האישיים שלהם לאלו של הארגון. לעומת זאת, 54% מהעובדים עדכנו שהמעסיק שלהם לא לוקח בחשבון את השאיפות שלהם או שזה בכלל לא מעניין אותו. ובאמת, שליש ממנהלי המש"א שענו על הסקר הודו שבארגון בו הם עובדים לא מתייחסים לנושא הזה. מה זה אומר? זה אומר שבארגונים עדיין אין התייחסות האם משימה מסויימת מלהיבה עובד, נותנת לו מוטיבציה ותחושת משמעות או שלא. כשאין תחושת משמעות, לא מרגישים מחוברים לארגון ומחפשים את הפרמטרים האלו בלית ברירה בחוץ.


אז לסיכום, מה עובדים באמת צריכים? זה די פשוט: הם צריכים את האפשרות לעשות דברים חדשים בעבודה ולהתפתח מקצועית, הם צריכים להרגיש שהם עושים משהו שהוא משמעותי מבחינתם והם רוצים לקבל עבור זה את השכר שלדעתם מגיע להם.


מה צריך לקרות מן הצד השני? בכדי לשמר עובדים ולצמצם אחוזי התפטרות, לא מספיק שתהיה מודעות של מחלקות ה HR לצרכי העובדים- חייב לקרות מעבר משלב התיאוריה למעשה: על מחלקות ה HR לא רק לבנות מסלולי התפתחות מקצועית פנים-ארגוניים שקופים לעובדים, אלא גם לעודד ניודים פנימיים ולתמרץ אותם. עליהן להשקיע יותר משאבים בתוכניות UP-SKILLING ו- RE-SKILLING, ולא פחות חשוב- למצוא דרכים להראות לעובדים את ההערכה של הארגון לתרומה שלהם.


ומה יקרה אם לא? כנראה שזה יתבטא בגל ההתפטרות הגדול גרסת 3:0, גרסת 4:00 וכן הלאה... עד שמשהו ישתנה.

 

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי