דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

outsourcing כל מה שכדאי לדעת על עבודה במודל של מיקור חוץ

02/02/2017

העידן הגלובלי השפיע רבות על מנגנוני התעסוקה המסורתיים מעבודה בשלט רחוק עם חברות וארגונים מעבר לים ועד העסקת עובדים שיושבים בנציגות בקצה השני של העולם. 

כמו כן, חברות רבות גילו שהן יכולות לקבל מענה מקצועי וממוקד במיקור חוץ, בין אם באמצעות מתחמי פיתוח המעניקים שירותי אאוטסורסינג או דרך חברות המתמחות בהקצאת עובדים ייעודיים לפרויקטים ספציפיים קצרי או ארוכי טווח. 

מיקור חוץ הפך לאלטרנטיבה פופולארית שבאמצעותה ארגונים במגוון תעשיות (פיננסים, הייטק, ביומד, מגזר שלישי, מגזר ציבורי) למעשה מוציאים החוצה פעילויות שאינן ליבת הארגון במטרה לחסוך בזמן ועלויות ולהתמקד במה שבאמת חשוב למינופם.

בין החברות שמשתמשות כיום במיקור חוץ ניתן למצוא את גוגל, בנק הפועלים, ebay, משרד האוצר ועוד. יש מי שנעזרות בחברות מיקור חוץ ויש גם חברות שעושות מיקור חוץ offshore דרך חברות המעניקות פתרונות ייצור מעבר לים במפעלים בהודו או בסין.

 

5 השירותים הנפוצים ב-  outsourcing

יש הרבה מאוד סוגים של משרות באאוטסורסינג ומקומות עבודה שמשתמשים באסטרטגיה התפעולית הזאת לצורך התייעלות. בתעשיית ההייטק מדובר ב"השכרת" שירותים של עובדים חיצוניים ועד עבודה שוטפת מול מרכזי פיתוח גדולים שפועלים בשיטת מיקור חוץ בארץ ובעולם. 

 

פיתוח במיקור חוץ - מפיתוח תוכנה בשפות שונות, מיקור חוץ של פיתוח אפליקציות ועד פיתוח חומרה מצד חברות פיתוח באאוטסורס המתמחות במתן שירותי ופתרונות פיתוח כמו פיתוח למובייל, בניית אתרים ועוד. כך חברות יכולות להשתמש באנשי הפיתוח הטובים בתחום אם הן לא חברות פיתוח בעצמן (או לא עומדות בביקוש ובתפוקה הנדרשת). 

 

שירותי IT באאוטסורס - מחברות המספקות מערך מקיף של מומחים המביאים עמם את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר לארגון. שירותי בדיקה רבים ניתנים במתכונת של מיקור חוץ מחברות או עובדי QA שמסוגלים לפקח על איכות התוכנות משלב המודל ועד שחרור המוצג המוגמר. 

 

שיווק מחוץ לארגון – כתחליף להעסקת פונקציה שיווקית, יש ארגונים שמשתמשים בשירותי 

שיווק דיגיטלי, לרבות שירותי ניו מדיה ושירותי מיתוג, פרסום ועיצוב. 

 

התמיכה מתחילה מבחוץ - תמיכה טכנית של חברות המתמחות בכך ובעיקר Help Desk שפועל 24/7 וכך מסוגלים להעניק לחברה או ללקוחותיה מענה מהיר בזמינות מסביב לשעון. 

 

השמה על ידי חברות השמה  - אין ספק שהפעילות המבוקשת ביותר במיקור חוץ של חברות הייטק היא השמה להייטק המתבצעת לרוב על ידי חברות השמה המתמחות  בגיוס עובדי הייטק, פעילות המשלבת בין סיוע במיקור חוץ ובין השמת עובדים מן המניין אין האוס. 

 

יתרונות של מיקור חוץ – תהליכי עבודה יעילים וחסכוניים בזמינות גבוהה של המומחים בתחום

 

חברות רבות כבר גילו את היתרונות שיש למיקור חוץ:

הוזלה משמעותית של עלויות - מעלויות פיתוח וייצור ועד העסקה ישירה של כוח אדם מומחה על כל המשתמע מכך משכר ועד הטבות סוציאליות. 

הרווח כולו של הארגון - מדובר במקורות ידע זמינים ואפשרות לקבל את השירותים הטובים ביותר מהמומחים בתחום מחברה שזאת ההתמקצעות שלה וכך ליהנות מידע, ניסיון ותוצרים בסטנדרטים הגבוהים ביותר, תפוקה ותוצאות שלא בטוח שעובדים בתוך החברה שזו לא ההתמחות העיקרית שלהם היו מגיעים אליה תוך כדי שהם מג'נגלים בין משימות שונות. 

"הסרת אחריות" - חברות שמשתמשות בשירותי מיקור חוץ לא צריכות לדאוג לטיפול בתקלות כיוון שהן מקבלות שירות ממומחים בתחום. 

גמישות תפעולית - ניתן להזמין שירותי מיקור חוץ לפי היקף השעות המבוקש, לגודל וסוג הארגון תוך התאמה לשינויים הארגוניים שחלים בו (אידיאלי לסטארט אפים בהם הדינאמיות גבוהה במיוחד). 

 

ממוקד ולטווח הקצר - אידיאלי לצורך פרויקט מסוים ולחברה לא משתלם לשכור עובדים רק לפרויקט קצר מועד (או פרויקט מורכב אמו החברה לא יכולה להתמודד לבדה במשאבים העומדים לרשותה) ועם זאת, אין סיבה שהיא תוותר על הפרויקט הזה רק בשל כך שאינה ערוכה אליו מכל הבחינות. 

 

בשורה התחתונה, כיום חברות ועובדי outsourcing מספקים שירות מקצועי בקשר כה הדוק שיש לפעמים תחושה שעל אף שהם יושבים בחוץ הם חלק אינטגראלי מהארגון. מי שבכל זאת ירצה עובדי מיקור חוץ שייטמעו בארגון לצורך אותו פרויקט יוכל לבקש מחברות מיקור חוץ המספקות כוח אדם במיקור חוץ לפרויקטים ספציפיים או למטרות ספציפיות (למשל, תמיכה טכנית, שירות לקוחות ואפילו שיווק). אלה, בשונה מעובדי קבלן, מגיעים מחברה שהכשירה אותם בדיוק למטרות אלה ונמצאים עמה בקשר הדוק כדי להעניק לארגון בו הם עובדים כעת את המענה הטוב ביותר.

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי