דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

מיקוד, מיקוד, מיקוד - הפצת קורות חיים למשרות היי-טק

16/12/2015

זהו, החלטתם: אתם מחפשים עבודה חדשה. משנים חברה, אולי אפילו משנים תפקיד, וכמובן מקווים לקידום משמעותי ולאתגרים חדשים. אבל בין רגע ההחלטה לתוצאה המיוחלת יש שלב חשוב ומאתגר לא פחות: שליחת קורות חיים מושכים, כאלו שיגרמו למעסיק הפוטנציאלי להתקשר אליכם.

מהבחינה הזו, עולם ההיי-טק אינו שונה מתחומי עיסוק אחרים. יחד עם זאת הוא טומן בחובו קושי ייחודי לתעשייה: הצורך להיות ממוקדים בצורה מושלמת בשלב 'השיווק העצמי' שלכם, קרי בשלב הפצת קורות החיים והצגת הרזומה המקצועי. הסיבה לכך היא ריבוי תתי-התחומים שמציעה תעשיית ההיי-טק: כל עולם תוכן מקצועי – חומרה, תוכנה, ווב, מובייל או כל תחום אחר – דורש התמחות ספציפית וכישורים ייעודיים, ועל כן איש היי-טק המחפש עבודה ולא יודע לשים את הדגש על הנתונים החשובים עלול למצוא את עצמו בחוץ, או יותר נכון: לא למצוא את עצמו בפנים.

 

עובדה זו - ריבוי תתי-התמחות והצורך להיות ממוקדים וברורים - חשובה במיוחד בקרב אלו המחפשים עבודה ברשתות החברתיות. מעצם טבען מתבססות הרשתות החברתיות על סיועם של חברים, ובנקודה הזו לא פעם נוצרת בעיה: החברים רוצים לעזור, אבל הם לא מבינים באמת מה אתם עושים. הם רואים משרה שבה מצוינת המילה 'היי-טק' – ומבחינתם יש התאמה. מגוון רחב של משרות הוא יתרון, אבל אם חלק נכבד מהמשרות המועברות אליכם הן 'משרות סרק', אתם מבזבזים זמן יקר ועלולים להיות מותשים בטרם עת.

 

אז מה עושים? מנחים את החברים – והופכים אותם ל'מנוע חיפוש' אנושי. אין צורך שהם יעבירו לכם כל משרה הקשורה להיי-טק, אלא רק כאלו שבהן מופיעה מילת מפתח כזו או אחרת המתאימה לעיסוקכם. כך החיפוש יהיה יעיל, תכליתי ומדויק יותר.

 

אפשרות נוספת היא לפנות לחברות המתמחות בהשמה בעולם ההיי-טק. מכיוון שזהו תחום התמחותן, גם הכלים העומדים לרשותן – מאתר האינטרנט ועד מערכות הסינון הפנימיות שלהן – מאפשרים רמת דיוק גבוהה יותר. כך לדוגמה אתר זה מציג לוח דרושים בהיי-טק המחולק להתמחויות ותתי-התמחויות, ובנוסף עורכות רכזות הגיוס בחברה חלוקה ומיון עפ"י קטגוריות מדויקות - מה שבסופו של יום מוביל לאחוזי הצלחה גבוהים בהשמת מועמדים.

 

בקיצור, בין אם תחפשו עבודה בכוחות עצמכם בעזרת הרשתות החברתיות, בין אם תשוטטו ברחבי הרשת ובין אם תיעזרו בחברות מקצועיות המתמחות בכך – דבר אחד בטוח: שליחת קורות חיים הנעשית בצורה נכונה מגדילה את סיכוייכם להיות מוזמנים לראיון עבודה ולהתקדם לעבר המשרה הנחשקת. בהצלחה!

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי