דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

כך תהפכו ממפתחים טובים למפתחים מעולים

07/12/2021

למדתם הנדסת תוכנה, מדעי המחשב או קורס פיתוח? אתם חולמים על קריירה בפיתוח או שאפילו כבר בעלי מספר שנות נסיון בתחום? קבלו 13 טיפים לשכלול הכישורים שלכם ולהתפתחות מבחינה מקצועית

יהיו כאלה שיציעו לכם ללמוד כמה שיותר שפות פיתוח, אחרים יגידו לכם שאתם כל הזמן צריכים לחפש דרכים לעשות אופטימיזציה לקוד שלכם, ויהיו כאלה שיציעו לעבוד על האופן שבו אתם מתעדפים משימות ומחליטים איך להשקיע את הזמן שלכם.

כך או כך, צפו לאינספור עצות שייזרקו לכיוונכם, חלקן טובות יותר, חלקן פחות. חלקן מתאימות יותר למפתחים בתחילת דרכם, אחרות למנוסים יותר. החלטנו לעשות קצת סדר בדברים וגם לאסוף עבורכם את הטיפים הטובים ביותר.

הנה 13 עצות שיהפכו אתכם ממפתחים טובים למצויינים:

 

1. לפני שאתם מתחילים לכתוב קוד, תכננו אותו קודם כל על הנייר, זה יתן לכם כיוון ברור כבר מההתחלה. נסו את זה גם כשאתם מרגישים תקועים.

 

2. ללמוד שפת פיתוח זה לא מספיק בכדי לדעת לתכנת. כדי לדעת לתכנת תצטרכו להתנסות בכל מיני טכניקות פיתוח, תצטרכו לעבוד על היכולת שלכם לפתור בעיות וגם לחדד את הכישורים האנליטיים שלכם.

 

3. ככל האפשר, תמיד בחרו בשפת הפיתוח הפשוטה ביותר לקוד שלכם.

 

4. פתחו הערכה כלפי קוד אסתטי. לצורך כך קראו את קוד המקור של כלי open source ו framworks כמו למשל: Ruby או Jenkins.

 

5. ואם כבר אסתטיות, כתבו קוד שקל לקרוא ולהבין ושגם אם מדובר במפתח מתחיל שיקרא את הקוד שלכם בעוד שנה - הוא יבין אותו בקלות. בקיצור, היו נחמדים כלפי המפתחים שישתמשו בקוד שכתבתם אחריכם.

 

6. ההבדל בין מפתח טוב למפתח מצויין לא תלוי בכלל בכמה שפות פיתוח הוא מכיר, או האם הוא מפתח ב Python או ב Java. ההבדל טמון ביכולת שלו לתקשר את הרעיונות שלו באופן ברור, להתנסח, לשכנע אחרים, לכתוב הערות והנחיות טכניות ברורות ומדוייקות ולכתוב קוד שאחרים יכולים להשתמש בו כפי שהוא מבלי להצטרך לכתוב אותו מחדש.

 

רוצים להעשיר את הידע? לחצו כאן למגוון קורסים במקצועות הפיתוח

 

7. אל תתביישו להודות בזה כשאתם לא יודעים משהו. כמפתחים תצטרכו כל הזמן לפתור בעיות חדשות, אז אף אחד לא מצפה מכם להיות מוכנים מיידית עם כל הפתרונות.

 

8. וגם אל תחששו לשתף עם אחרים עבודה לא מוכנה עדיין.

 

9. מצאו קטע קוד שאתם הכי גאים בו ואז מחקו אותו. כן, כן, מחקו אותו וכתבו מחדש. למה? כי זו דרך מעולה לגלות שאין רק דרך אחת לכתוב קוד טוב.

 

10. לדעת כיצד לבצע חיפושים יעילים בגוגל זו מיומנות שכל מפתח צריך. ללמוד איך לעשות משהו שמעולם לא עשיתם ולמצוא את הפתרונות האופטימליים מתוך עולם תוכן שכבר קיים, זו כבר מחצית הדרך להצלחה כשאתם עוסקים בפיתוח.

 

11. מפתחים טובים יודעים כיצד לכתוב קוד, אבל מפתחים מצויינים יודעים איך לשכתב קוד ולהשתמש מחדש בקוד קיים.


12. השתתפו בפרוייקטי open-source כדי לרכוש עוד נסיון, זה במיוחד רלוונטי למפתחים בתחילת הדרך. העבודה תוך שיתוף הפעולה עם מפתחים אחרים והמגוון הגדול של הפרוייקטים, בוודאות יעשירו את הנסיון שלכם. הציצו פה, למשל: https://stackexchange.github.io וגם פה: https://www.findbestopensource.com

 

13. ולסיום, צאו קצת מהמסך. לקודד כל היום בהחלט ישפר את יכולות הפיתוח שלכם, אבל לא כדאי לזנוח את הפן החברתי. קומו מהכסא ולכו לכנסים מקצועיים ומיטאפים. מבחר גדול של מיטאפים שאפשר להצטרך אליהם ודרכם להיות מעודכנים במפגשים ואירועים, תמצאו באתר meetup.com.

 

ולסיום, הנה עוד טיפ חשוב אחד: כדי להפוך למפתח מעולה באמת כדאי לנסות לראות את התמונה הכוללת. לא מספיק לאסוף עוד ועוד שנות נסיון בפיתוח, כדי להצליח יותר כדאי שתרחיבו את הידע שלכם מעבר למה שקורה על המסך. למדו מי המשתמשים שלכם, למדו על המוצר, על תחום התוכן שקשור אליו ועל הביזנס. ככל שהתמונה תהיה רחבה יותר - כך גם העבודה שלכם תהיה טובה יותר.


למשרות בתחום פיתוח תוכנה>>

למשרות בתחום פיתוח WEB >>

 

רוצים לדעת כמה אתם שווים? >> טבלאות שכר הייטק

תל אביב, הרצליה, חיפה? >> מתחמי הייטק בישראל

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי