דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

ארבעה טיפים למציאת עבודה באמצעות חברת השמה

20/01/2022

שוק ההייטק רותח, הביקוש לטאלנטים ממשיך לעלות באופן קבוע ואם יש לכם פרופיל לינקדאין, אפשר להניח שבכל שני וחמישי (או מדוייק יותר: בכל ימות השבוע) אתם מקבלים פניות מחברות השמה והד-האנטרים עם הצעות עבודה.

נניח שקיבלתם פניה מחברת ההשמה, למה כדאי לכם לחפש דרכה עבודה ואיך להתנהל כדי שהתהליך הזה יהיה יעיל ככל האפשר?

 

הנה 4 טיפים לשיתוף פעולה מוצלח עם חברת ההשמה, בדרך אל התפקיד החדש שלכם:

 

חברת ההשמה היא הסוכן שלכם

 

בדיוק כפי ששחקנים וזמרים מקבלים הצעות עבודה דרך הסוכן שלהם שמקדם אותם, משיג להם שיתופי פעולה וסוגר להם הופעות, כך גם חברת ההשמה. התייחסו לחברת ההשמה כסוכן האישי שלכם - והעזרו בה בכדי שיגישו אתכם כמועמדים לתפקיד מסויים, כדי שיבררו עבורכם מהו הסטטוס לאחר שהתראיינתם וכדי שיעדכנו אתכם בשוטף. ככל שתשתפו פעולה יותר ותעדכנו בהתקדמות מהצד שלכם - כך תהנו מעדכונים שוטפים גם מהצד של חברת ההשמה וכנראה שגם מהפניות למשרות נוספות.

 

כל המוסיף גורע

לא מעט מועמדים מניחים שיותר- זה יותר טוב. חברת השמה פונה אליהם עם הצעת משרה פוטנציאלית והם מסכימים לשלוח דרכה קורות חיים. בינתיים, חולפים יומיים וחברת השמה אחרת פונה אליהם עם אותה הצעה בדיוק, הם נשאלים אם ניתן להפנות אותם למשרה ועונים ש...כן, מבלי לעדכן שכבר הגישו לשם מועמדות יומיים קודם לכן דרך חברה אחרת. לחילופין, הם עשויים לגלוש באתר דרושים כלשהו, להיתקל באותו התפקיד ולחשוב לעצמם: "למה לא? אשלח לשם קורות חיים עוד פעם אחת, מה יש לי להפסיד?". זה אגב, יכול לקרות גם הפוך - הם עשויים לשלוח קו"ח למשרה ולאחר מספר ימים לאשר לחברת ההשמה לשלוח אותם שוב, מבלי לעדכן שכבר פנו עצמאית.

 

בכל המקרים האלה המועמדים מניחים הנחה שאיננה נכונה – הם מניחים שהם משפרים את הסיכויים שלהם לקבל זימון לראיון ולא מודעים לכך שזה ממש לא ככה. ניתן להגיש מועמדות למעסיק מסויים רק פעם אחת בלבד - בדרך הראשונה שבה פניתם. כך שמקור ההפניה הראשון הוא זה ש"תופס" וכל שאר הפניות מיותרות ולא משפיעות.

 

בלעדיות

 

לחברת ההשמה יש קשרים עם חברות שלא בהכרח מפרסמות משרות באפיקים שאתם מכירים, לעיתים קרובות מגיעות אליה משרות בלעדיות, כאלה שרק נפתחו וכאלה שאינן מתפרסמות בשום מקום אחר. בפעם הבאה שתקבלו פניה מחברת השמה בלינקדאין - שווה לבדוק במה מדובר, כי במשרות הבלעדיות האלה תהיה לכם תחרות הרבה יותר מצומצמת מול מועמדים אחרים...

 

הפניה רק לאחר קבלת אישור

 

אתם בטח אנשים עסוקים ולמצוא עבודה חדשה לוקח לא מעט זמן. חיפוש עבודה דרך חברת השמה יעביר את המושכות אליה ויפנה לכם זמן יקר. חשוב לתאם ציפיות ולהגדיר את קצב שליחת קורות החיים, את אזורי החיפוש מבחינה גיאוגרפית, את ציפיות השכר שלכם, את סוג החברות שמעניינות אתכם וכמובן להגדיר במדוייק את סוגי התפקידים הרלוונטיים. ככל שתגדירו טוב ומדוייק יותר - כך שיתוף הפעולה יהיה יעיל יותר.


זכרו גם שאתם יכולים לבקש שיצרו אתכם קשר מחברת ההשמה לפני כל הפניה לצורך קבלת אישור מכם. כך שבעצם כל התהליך בשליטה ועל פי הדרישות שלכם.

 

לסיכום, כשבבסיס האינטראקציה יהיו שקיפות, שיתוף פעולה ועדכונים שוטפים - חברת ההשמה תפתח בפניכם משרות שהגישה אליהן לא תמיד קיימת באופן ישיר, היא תשמש כסוכן האישי שלכם ותחסוך לכם זמן. כשמשקללים את הכל, זו נשמעת כמו עסקה לא רעה בכלל.

 

מגוון הזדמנויות עבודה חדשות ומרגשות מחכות לכם כאן >>

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי