דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

קיבלתם תשובה שלילית ממקום העבודה? כך תהפכו את הסירוב למקפצה

24/05/2022

אף אחד לא אוהב לקבל תשובה שלילית ממקום העבודה. אך בעזרת הפעולות הנכונות, תוכלו ללטש את היהלום שאתם ולהגדיל את סיכויי ההצלחה בפעמים הבאות

מאת: מעיין מרדו - Vp HR &Legal קבוצת SQLink

 

זה קרה לרובנו בשלב כזה או אחר: הגעתם לראיון, נתתם את כל מה שיש לכם - ואולי אפילו יצאתם ממנו עם תחושות של תקווה. הימים חולפים ואתם מצפים בקוצר רוח לתשובה. ואז אתם מקבלים תשובה שלילית: הוחלט להתקדם עם מועמד אחר. בין אם יצאתם מהריאיון עם תחושת בטן לא טובה ובין אם ציפיתם לקבל את המשרה – זה לא נעים לקבל סירוב ממקום עבודה. הסירוב הזה יכול לפגוע לנו במוטיבציה, באגו וחמור מכך – בביטחון, וכתוצאה מכך לגרום לנו לקחת צעד אחורה או לתפקד בצורה פחות טובה בראיונות אחרים.

 

החדשות הטובות הן שבעזרת 5 פעולות פשוטות, אפשר להתמודד עם הסירוב ולהפוך אותו למקפצה – בדרך למשרה הבאה.

 


להבין מה בעצם קרה שם

 


"האם זה משהו שאמרתי"? "האם זה משהו שלא אמרתי"? כשאנחנו יוצאים מראיון עבודה, אנחנו מתחילים להריץ בראש כל מיני סיטואציות שהתרחשו בתוך החדר. הניסיון לנתח את ההתרחשויות רק גובר כשמקבלים תשובה שלילית. מצד אחד הניתוח הזה יכול לסייע לנו לחדד יכולות לפעמים הבאות, מצד שני הוא יכול להיות מוגבל כל עוד אנחנו לא יודעים מהם השיקולים של המגייס. כדי לצמצם את נקודות העיוורון ולקבל תמונת מצב מיטבית, כדאי לשאול את המגייס מה הוביל להחלטה להמשיך הלאה, ולקבל כמה שיותר מידע.

 


גם אם אתם מקבלים תשובה שנראית מלאכותית או גנרית, אל תחששו לשאול שאלות כדי לקבל כמה שיותר מידע. אחרי הכול השקעתם זמן ומאמץ בראיון, והמידע שתקבלו יוכל לשפוך אור על נקודות שלא הייתם מודעים אליהן – בדרך לשיפור הסיכויים בראיונות הבאים.

 


ואחרי שאמרנו את זה, חשוב לזכור שיש גורמים שאינם תלויים בכם כמו הכימיה עם המראיין, הטיות רגשיות שמשפיעות על תהליך קבלת ההחלטות ועוד.

 

לשנות את הלך הרוח

 


כמו בסיטואציות אחרות בחיים, גם ההתמודדות עם סירוב ממקום העבודה יכולה לגרום לנו לטאטא רגשות לא נעימים מתחת לשטיח, או לחילופין לשקוע במרה שחורה. חשוב לזכור שהמצב הרגשי והתודעתי שלנו משפיע על המוטיבציה לחפש את העבודה הבאה, וגם על הלך הרוח שילווה אותנו בראיון הבא. לכן חשוב לשנות את הלך הרוח ולהבין שסירוב בראיון – ולא משנה הסיבה, הוא פשוט עוד שלב בדרך.

 


אחרי הכול, כמה פעמים נפלנו בתור תינוקות, לפני שלמדנו ללכת? תארו לעצמכם מה היה קורה אם אחרי הפעם הראשונה (או השנייה או השלישית או העשירית) היינו נשארים על הרצפה ולא קמים. רמז: במקום ללכת לראיונות עבודה היינו זוחלים אליהם... ממציא הנורה, תומס אדיסון, אמר פעם: "לא נכשלתי, פשוט מצאתי 1,000 דרכים שלא עובדות". אימוץ הלך הרוח הנכון ולמידה מהסירוב שקיבלתם יסייעו לכם להבין איזו דרך פחות עבדה – ובאיזה שביל כדאי לבחור כדי להגדיל את הסיכוי שתגיעו ליעד. כך שהסירוב למעשה יכול לקצר את הדרך למשרה הבאה.

 

לבצע אופטימיזציה לתהליך החיפוש

 


לפעמים קבלת הסירוב נובעת מחוסר התאמה לתפקיד – לא רק ברמת הכישורים, אלא גם ברמת הרצון ומידת הרעב שלנו. גם אם יש לנו את הידע והכישורים הרלוונטיים, המגייס עשוי להרגיש שאין לנו את הניצוץ והרעב שהוא מחפש. ולכן חשוב לשאול את עצמכם בכנות: האם זה התפקיד שאתם באמת רוצים? האם הוא יעניק לכם סיפוק יומיומי? במידה שכן, אפשר לעשות שימוש בכלים שכבר הזכרנו כדי לחפש את המשרות הבאות בתחום. במידה שלא אולי כדאי לדייק את החיפוש, ולמקד אותו בתפקידים שידליקו לכם את הניצוץ בעיניים. אותו הניצוץ שגם המגייסים מחפשים.

 

לעשות תמ"א לביטחון העצמי

 


קבלת תשובה שלילית ממקום העבודה יכולה ליצור רעידת אדמה שתערער את הביטחון העצמי שלנו. כדי לחזק אותו לקראת הריאיון הבא, רשמו מהם מהן 7 החוזקות הכי בולטות שלכם. איך הן סייעו לכם לצלוח אתגרים ולהגיע ליעדים בעבר – במגוון תחומי החיים? אפשר גם לבקש ממכרים וחברים לציין את 7 החוזקות שלכם ואת האופן שבו הן באות לידי ביטוי. סביר להניח שהם יאירו על חוזקות שלא הייתם מודעים לקיומן או לעוצמתן, בצורה שתעצים אתכם ותזכיר כמה ערך אתכם יכולים להעניק.

 

לקבל כלים מקצועיים

 


כשרוצים ללמוד לשחות לוקחים שיעורי שחייה, וכשרוצים ללמוד איך לבשל אפשר לקחת קורס בישול. סיוע של איש מקצוע יכול להעניק כלים מקצועיים שיאפשרו לנו לבצע את המשימה בצורה טובה יותר – גם כשמדובר בתהליכי קבלה לעבודה: איך מתכוננים לראיון עבודה? איך מציגים את עצמנו בצורה מושכת ונכונה? מה כדאי להגיד ומה פחות? פנייה לאיש מקצוע דוגמת יועץ קריירה או חברת השמה, תוכל לצייד אתכם בכלים המותאמים למצבכם וניסיונכם התעסוקתי.

 


קבלת סירוב ממקום עבודה זה לא נעים, אבל גם לא נורא. התמודדות נכונה תסייע לכם להפוך את האכזבה בהווה למקפצה בעתיד.

 

רוצים לצמוח ולהשתדרג בקריירה שלכם? שלחו קורות חיים >>


רוצים לדעת כמה אתם שווים? >> טבלאות שכר הייטק

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי