דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

4 קושיות שכל מנהלי ומנהלות משאבי האנוש חייבים לשאול בפסח הקרוב

04/04/2023

חג הפסח המסמל את פתיחת האביב הוא זמן טוב לשאול שאלות. גם אם שוק התעסוקה כרגע לא מאפשר קבלה של תשובות מנומקות – במקרים רבים, עצם העלאת השאלה "מה נשתנה?", מעידה על הרצון לחפש את התשובה או לפחות להתמודד איתה פנים מול פנים.

מנהלי משאבי אנוש ומגייסים תעסוקתיים נוהגים לשאול שאלות כחלק מעבודתם השוטפת. בין אם מדובר בראיון מועמדים למשרות, טיפול בעובדים קיימים או יישום התרבות הארגונית שמנהיג הדירקטוריון, לא חסרות שאלות. אלא שהפעם אנחנו ממליצים להפנות את האצבע לכיוון ההפוך. היכולת לשאול שאלות עצמיות היא מעלה אדירה שכל מנהל חייב לאמץ אותה. גם למי שכבר יש את כל התשובות, הנה כמה שאלות שכדאי לשאול בקול רם – ועדיף מול המראה.

 

1. האם הארגון שלי מקדם גיוון תעסוקתי מכיל?

האקלים החברתי והפוליטי לא מותיר מקום לספק, גם אם בימים אלה הם נראים מורכבים יותר. ועדיין, כל מגייס בכל ארגון חייב לקדם מדיניות של גיוון והכלה כדי לעודד מגוון רחב של דעות ותפישות אישיות ומקצועיות, יכולות והרגלים המעניקים לארגון ערך אמיתי ומשפרים את סביבת העבודה ורווחת העובדים. מדיניות גיוון תעסוקתי כוללת העסקה של בעלי מוגבלויות, הגיל השלישי, מיעוטים, תושבי הפריפריה וכד'. שילוב ערכים ברי קיימא בארגונים רבים ככל האפשר, הוא המתכון האמיתי להצלחה בעולם העסקים המודרני.

 

2. האם הארגון שלי מצמיח מנהיגים?

לא מעט ארגונים עסקיים, ביניהם גם בתעשיית ההייטק משקיעים מאמצים בפיתוח תוכניות מנהיגות והעצמת עובדים. אלא שלפי סקר של אונ' הרווארד, רק 7% מהם מאמינים שאותן תוכניות באמת תורמות ליצירת דור המנהלים הבא. ככל שהעידן המודרני מתקדם וסביבת העבודה כבר עזבה מזמן את גבולות המשרד, הגיע הזמן ליישם מדיניות של טיפוח וליווי עובדים מנהיגים ובעיקר אנושיים. כנות, אמפתיה וכושר הסתגלות הן חלק ממנעד רחב של תכונות המרכיבות את המנהל הבא בארגון – הרבה לפני המחויבות לכבות את האור במשרד ב-21 בערב.

 

3. האם סביבת העבודה בארגון שלי מותאמת לעידן הטכנולוגי?

הקורונה כבר לא בסביבה, אבל עידן ההיברידי ואתגרי העבודה מרחוק – עדיין כאן. וזה אומר שמנהלי משאבי אנוש חייבים לתת לתמוך במענה טכנולוגי הולם במקרים בהם נדרשת עבודה מרחוק. הטמעת טכנולוגיות חדשות, הטמעת נוהלי עבודה ושמירה על העובדים מעורבים ותגובתיים לארגון – הן רק חלק מהפעילויות הנדרשות לשיפור סביבת העבודה. הצורך בניהול שוטף וקבוע של חוויית העובדים הוא קריטי בעיקר בעתות משבר או אי וודאות.

 

4. האם הארגון שלי מטפח אופקי קידום קריירה?

כסף הוא כבר מזמן לא שם המשחק בהייטק. גם כרטיסי המזון וההטבות הנלוות משכנעים פחות. אז מה העובדים רוצים? קידום לקריירה ופיתוח מקצועי. ניהול מוצלח של משאבי אנוש דורש היכרות אבסולוטית עם העובדים בארגון, הכרה ביכולותיהם, זיהוי הזדמנויות קידום עבורם, מיומנות בניידות עובדים וכמובן, תקשורת מיטבית כדי לתווך בין כל הצעדים הרגישים הללו. העידן המודרני משתנה במהירות ובמקרים רבים, כישורי העבודה הנוכחיים נשחקים. לכן, מוטב להפסיק להניח שיש בחוץ מועמדים טובים יותר. הפתרון, כבר נאמר לא אחת, מתחיל מבפנים.



לא שלמישהו היה ספק, אבל ניהול משאבי אנוש הוא לא פיקניק. שיפור חוויית העובדים, שימור, שמירה על הפרודוקטיביות של העובדים, יישום מדיניות גיוון והכלה, שיפור התקשורת ומינוף הטכנולוגיה – הן רק חלק קטן מהתשובה לשאלה: מה נשתנה? המהדרין אף יקפידו וישאלו: איך אני אשתנה?

 

 

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי