דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

הצטרפתם למעגל המפוטרים בהייטק? כך תמצאו את משרת החלומות הבאה

12/09/2022

כך תהפכו את הפיטורין למקפצה, באמצעות 3 הממדים שיאפשרו לכם למצוא משרה מתגמלת ומעצימה

לקבל מכתב פיטורין זה אף פעם לא נעים. זה מוריד לנו את הביטחון, פוגע באגו ומכניס אותנו למרחב חדש של אי וודאות שבו העתיד (המקצועי והכלכלי) לא תמיד ידוע. עם המציאות הזו מתמודדים מספר הולך וגדל של מפוטרי הייטק, בעקבות המשבר העולמי שממשיך לתת את אותותיו גם על שוק ההייטק.

בחודשים האחרונים גדלים הדיווחים על חברות שנסגרות, לצד כאלה שמבצעות גלי קיצוצים משמעותיים שכוללים הקטנה מאסיבית של מצבת העובדים. כתוצאה מכך גם עובדים שלא פוטרו, מרגישים לעיתים קרובות שהכיסא שלהם מתנדנד: לפי סקר שערכה קבוצת הייעוץ והמחקר תפן בקרב אלפי עובדי הייטק, 1 מכל 3 עובדים חוששים ששכרם ייפגע או שהם יפוטרו.

בין אם גלי ההדף של המשבר הגיעו אליכם ובין אם אתם מרגישים שהם עומדים להגיע, כך תוכלו להפוך את הפיטורין למקפצה בעזרת 3 ממדים: הממד המנטאלי, הממד האסטרטגי והממד המעשי.


הממד המנטאלי: להתחבר מחדש לעוצמות שלכם


גם אם ראיתם את זה מגיע, ההתמודדות עם הפיטורין יכולה להיות קשה. יום אחד אנחנו מקבלים משכורת ועובדים כרגיל – ולמחרת כבר לא. הכניסה למרחב אי הוודאות יכולה להציף אותנו בחששות, עצבות, אשמה ותחושת חוסר אונים. במיוחד ברגעים האלה, חשוב לקחת נשימה עמוקה ולקבל את מה שקרה. חשוב לשהות בתחושות הלא נעימות ולתת להן ביטוי: התמודדות עם המציאות מאפשרת לנו להמשיך הלאה, במקום לדחוק רגשות ולפגוש אותם מחדש בצורה של חרדות או דיכאון.

במקביל, חשוב לחזק את המערכת המנטאלית ואת הביטחון וההערכה העצמית שכנראה נפגעו: חיפוש עבודה מתוך מקום של לחץ, חרדה וחוסר ביטחון יקשה עליכם למצוא את העבודה שאתם רוצים, להיות מתוגמלים ולהרגיש מרוצים. לכן חשוב לקחת פסק זמן – יהיה אורכו אשר יהיה, במהלכו תוכלו לתרגל למשל פעילות גופנית או מדיטציה להם יש השפעה מוכחת על מצב הרוח. בנוסף, כדאי להיזכר בסיפורי הצלחה מקצועיים ולמפות את החוזקות הייחודיות שלכם (בעבודה ומחוצה לה), כתזכורת ליכולות והעוצמות שטבועות בכם. מיפוי החוזקות וסיפורי ההצלחה יסייעו להעלות את מפלס האמונה, שחשוב כל-כל בתהליך מציאת העבודה החדשה.

 

אני רוצה למצוא עבודה חדשה >>


הממד האסטרטגי: לחשב מסלול מחדש


רבים מאיתנו ממשיכים בתפקיד או במקום העבודה הנוכחי מכוח האינרציה, מטעמי נוחות או פשוט מחשש לעזוב את המוכר והטוב, גם כשאנחנו שחוקים או לא מרוצים. במובן הזה, עם כל הקושי הכרוך בפיטורים, הם יכולים להפוך למנוע הצמיחה שיאפשר לנו לחשב מסלול מחדש – וינתב אותנו למקום טוב יותר. איך עושים את זה? חשוב לזכור שהמשבר העולמי לא משנה עובדה אחת פשוטה, והיא שלעובדי הייטק עדיין יש ביקוש. למתכנתים, אנשי Data, system, QA, אבטחת מידע ושאר מקצועות ההייטק – תמיד יהיה ביקוש.

ולכן, השאלה הראשונה שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו היא לא האם נמצא עבודה, אלא איזה עבודה תתאים לרצונות והכישורים שלנו. זה המקום להביט במראה ולשאול: האם היינו מרוצים מהתפקיד הקודם שלנו? איך נראה תפקיד החלומות שלנו – האם מדובר באותו תפקיד או שאולי בתפקיד / תחום אחר?


הממד המעשי: לבנות תוכנית פעולה


אחרי שדמיינתם את תפקיד החלומות שלכם בהייטק, זה הזמן לבנות תוכנית פעולה כדי לחתור להשגתו. תוכנית הפעולה מחולקת למישור פנימי וחיצוני: במישור הפנימי נגדיר את הפעולות שצריך לבצע כדי לטייב יכולות אישיות. במישור החיצוני נגדיר את הפעולות הנחוצות לחיפוש ומציאת העבודה המתאימה.

 

המישור הפנימי- האם יש לנו את היכולות, המיומנויות והכישורים הדרושים לביצוע תפקיד החלומות? או שלחילופין צריך לרכוש כישורים נוספים דוגמת לימוד שפות תכנות חדשות או למידת תחום חדש לחלוטין? אחרי שמיפינו את הפערים המקצועיים והבנו איך אפשר לגשר עליהם, עומדים לרשותנו אינספור קורסים, פרונטאליים ודיגיטליים שיאפשרו לנו לעשות את זה. בעת בחירת הקורס, חשוב לוודא שהוא אכן מסייע לכם לפתח כישורים ויכולות המבוקשים כיום בתעשיית ההייטק. כך למשל הקורסים של מכללת SQLabs מנוהלים ע"י מומחים שמגיעים מהתעשייה, ובמהלכם לומדים איך הדברים עובדים בשטח.

 

רובד נוסף שחשוב לתת לו מענה הוא מה אפשר ללמוד מחוויית הפיטורין (בלי להלקות את עצמנו!) כדי להשתפר: האם צריך לשפר את עבודת הצוות? האם צריך לעבוד את היכולת שלנו לתקשר את העשייה היומיומית ואת התרומה לעמידה ביעדים הארגוניים לדרגים הניהוליים?

 

המישור החיצוני- אחרי שרכשנו את הכישורים והיכולות הנחוצים במישור הפנימי, זה הזמן להחצין את היכולות שלנו ולמצוא את משרת החלומות במסגרת תהליך חיפוש העבודה. בשלב הראשון, חשוב לשפצר את קורות החיים ולוודא שהם נותנים ביטוי מצד אחד לדרישות התפקיד, ומצד שני ליכולות שלנו. כך למשל בעת הצגת הניסיון התעסוקתי, חשוב להציג את התרומה שלנו לעשייה הארגונית: אם למשל לקחתם חלק בפיתוח אפליקציה חדשה ללקוחות קצה, כדאי להראות בכמה אחוזים היא הגדילה את המכירות.

 

לאחר ליטוש קורות החיים אפשר להתחיל לחפש – ולא רק במקומות הטריוויאליים דוגמת אתרים, לוחות דרושים ורשתות חברתיות: זה הזמן לקחת לידיים את הגורל ואת הסמארטפון, לפתוח את ספר הטלפונים ולחפש אנשי קשר שיוכלו לסייע לכם בתהליך חיפוש העבודה. במקרים רבים, מתחבאים בספר הטלפונים פרטיהם של אנשים שאולי שכחנו מקיומם, אך יכולים לסייע לנו בהגעה אל המשרה הנחשקת. אחרי הכול, ארגונים רבים מגייסים בשיטת "חבר מביא חבר" – והגעה דרך מכר היא win-win-win עבור כולם: עבורכם, עבור אותו מכר שישמח לסייע (ואולי אפילו יקבל צ'ופר ממקום העבודה על הפנייה) – וגם עבור מקום העבודה, שנהנה ממקור נוסף לגיוס עובדים איכותיים. ובמילים אחרות: גם אם זה אולי קצת לא נעים, גם אם אתם קצת מתביישים, חשוב לזכור שהיעזרות באנשים אחרים למציאת עבודה יכולה לעשות רק טוב – לכם ולסובבים אתכם.

 

אז נכון, היציאה ממעגל העבודה יכולה להיות מאתגרת ולהציף חששות וסימני שאלה. אך באותה נשימה היא מאלצת אותנו לצאת מהאוטומט ולבנות אופק תעסוקתי טוב יותר: אם תשחקו עם הקלפים שלכם בצורה נכונה, תוכלו בעוד כמה שנים להסתכל אחורנית על התקופה הנוכחית ככזו שהצמיחה אתכם לגבהים חדשים.

 

מחפשים את משרת החלומות שלכם בהייטק? שלחו קורות חיים ונמצא אותה עבורכם >>

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי