דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

10 כללי ברזל לכתיבת קו"ח מנצחים

04/11/2019

העולם מתקדם, הטכנולוגיה לא מפסיקה להתפתח, אבל יש דבר אחד שלא משתנה כבר שנים: כשמחפשים   עבודה בהייטק, השלב הראשון הוא בדיוק אותו השלב.. : לכתוב קורות חיים.

אז איך תכתבו קורות החיים מנצחים? הכנו לכם מדריך של 10 כללי ברזל.

 

1. הקנקן או מה שיש בתוכו?

מכירים את אלו שאומרים שמה שחשוב זה האופי ולא היופי? הם צודקים... אבל למרות זאת כשפותחים את קורות החיים העיצוב והמראה הכלליים שלהם משפיעים על הקורא יותר ממה שאתם חושבים. אם תכתבו קורות חיים צפופים או מבולגנים, לאף אחד לא יבוא טוב לקרוא אותם ולכן: וודאו שקורות החיים שלכם מאורגנים ומחולקים לפסקאות, וודאו שכל פיסקה עוסקת בנושא אחר (ניסיון תעסוקתי, צבא, השכלה, קורסים וכו'...) ושיש רווחים ביניהן. אל תשכחו לבחור בפונטים קריאים שאינם מעייפים את העין כמו אריאל, תהומה או דויד.

 

2. א' בסדר וניקיון
כדאי לסדר את התוכן כך: פרטים אישיים (מגורים, טלפון, כתובת מייל). לאחר מכן השכלה וניסיון תעסוקתי. בישראל נהוג גם לציין מה עשיתם בתקופת השירות הצבאי ואם אתם עושים מילואים, אז גם באיזה תפקיד. קורסים, סדנאות והסמכות – גם אותם כדאי לציין ולפרט ואם אתם מתנדבים בעמותה כלשהי- כדאי לכתוב גם את זה. אל תשכחו לבדוק את מה שכתבתם לפחות מספר פעמים בכדי שלא לפספס איזושהי תעוט כטיב מביחה...

 

3. עד כמה רחוק ללכת?
קורות חיים כותבים בסדר כרונולוגי הפוך- מהווה לעבר. אבל עד כמה אחורה בעבר ללכת? כדאי להמשיך לפרט אחורנית כל עוד מדובר בתפקידים שרלוונטיים ומתחברים למקצוע שלכם כיום. למשל, אם היום אתם מנהלי IT, כדאי שתציינו שלפני 10 שנים ביצעתם תפקיד תמיכה טכנית, אבל יהיה מיותר לציין את 4 השנים שעבדתם כברמנים.

 

4. האורך כן קובע
השתדלו למחוק מקורות החיים כל מידע שעלול לגרום לתוכן החשוב ללכת לאיבוד. לאף אחד אין זמן מיותר לקריאת "הסיפור שאיננו נגמר" הסתפקו בקורות חיים בני 1-2 עמודים.

 

5. גרסאות או לא להיות
אם נוח לכם, אתם יכולים להכין מספר גרסאות של קורות חיים בהתאם לסוג התפקיד. זו גישה הגיונית, אם כי חשוב להקפיד שלא לשלוח מספר גרסאות שונות לאותה מקום עבודה. זה עלול לפגוע באמינות שלכם משום שכל קורות החיים בסופו של דבר מתנקזים לאותו מאגר אחד.

 

6. אחת ולתמיד: עברית או אנגלית?
למה בכלל כדאי לכתוב קורות חיים באנגלית? כי בהייטק ובמיוחד בחברות גלובליות חלק נכבד מהעבודה גם ככה מתנהל באנגלית ולפעמים המנהלים אינם ישראלים ויושבים בחו"ל. אם אתם חושבים שהאנגלית שלכם טובה, אבל לא ברמת שפת אם, שווה להשקיע ולשלם למישהו שיכין לכם גרסא מהוקצעת באנגלית. שימו לב, אם אתם מתעקשים על עברית, קחו בחשבון שיש מנהלים (ישראלים) שלא יקחו אתכם ברצינות בגלל זה.

 

7. תגידו צ'יזזזז!
מכירים את אפקט התמונה הלא מחמיאה באפליקציות הדייטינג כמו טינדר למשל? יופי, עכשיו דמיינו לעצמכם שבדיוק אותו האפקט משפיע על סיכויי הקבלה שלכם לעבודה. לא לעניין, נכון? בדיוק בגלל זה, כדאי שלא להוסיף תמונה לקורות החיים, כי ככה אתם מוסיפים עוד פרמטר סינוני שאיננו קשור בכלל לניסיון המקצועי שלכם. וכן, בני אדם מושפעים ממראה חיצוני- זו עובדה. מתעקשים להוסיף בכל זאת תמונה? לפחות בחרו בכזו שצילם צלם מקצועי ונראית כמו תמונת פספורט. ולא לשכוח לחייך קצת, אוקיי?

 

8. תחביבים
נגלה לכם סוד שיגרום לכם להלם. מוכנים? אז... לא, אף אחד לא באמת קורא את רשימת התחביבים שלכם! ולמה? כי רוב האנשים מפרטים פעילויות פנאי שכיחות כמו קריאה, טיולים וסרטים ונשמעים קופי פייסט כמו מאות אנשים אחרים. אז הנה תנאי בל יעבור: רוצים לספר למעסיק הבא מה אתם ממש אוהבים לעשות מחוץ לשעות העבודה? סבבה, אבל רק אם מדובר בתחביב באמת מיוחד שמלמד עליכם עוד משהו ומבדל אתכם משאר המועמדים.

 

9. מתי כדאי לכתוב מכתב מקדים?
הדעות לגבי נחיצותו של המכתב המקדים חלוקות ואין באמת תשובה חותכת. ולמרות זאת, יש מספר מקרים שבהם כן כדאי לכתוב מכתב מקדים: 1. כשבמודעת הדרושים מבקשים זאת באופן מפורש, 2. כשמדובר על מקצוע יצירתי הדורש יכולת כתיבה, מקוריות וראש טוב, 3. כשאתם מעוניינים בהסבה מקצועית.

 

10. התאימו קורות חיים למשרה
רגע לפני שאתם שולחים קורות חיים, שאלו את עצמכם: מי המועמד האידיאלי למשרה? זה שהמגייס מדמיין בעיני רוחו? איזה נסיון הוא מביא? מאיזה רקע מגיע? איזה ידע טכני יש לו? אילו כישורים חובה שיהיו לו? מה הוא למד? מה מתוך כל אלו מאפיין אתכם? וודאו שזה כתוב שחור על גבי לבן גם בקורות החיים שלכם לרבות פירוט של כל שפות התכנות שאתם מפתחים בהם.

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי