דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

7 הטיפים שיעזרו לכם לעבוד באופן ספייס ולשרוד כדי לספר על זה

13/03/2017

רוב חברות ההייטק מעדיפות (ואתם בטח יודעים את זה) משרדים במבנה של אופן ספייס. יש כל מיני טיעונים בעד העניין, אבל בואו ונהיה כנים- האם באמת מדובר במודל שהכי מתאים לקהל היעד שלו? שאלה טובה משום ש...- מי בעצם עובד בחברות ההייטק והטכנולוגיה? תשובה: מהנדסים, מפתחים, אנשי מדעים... ומה כל אלה הכי אוהבים? תקשורת? חברה? שיתוף?

כנראה ש...פחות.

רוב המהנדסים ואנשי המדעים יגיעו למקסימום של תפוקה דווקא בתנאים של שקט, פרטיות ורוגע ויעדיפו אותם בכל זמן נתון על פני מה שנלווה למשרדים פתוחים: שיחות, רעשי הקלדה, צלצולי סמארטפונים והודעות וואטצאפ של אחרים, אנשים הנעים סביב-סביב במרחב וגם כמה כאלה שמפתיעים אותם מאחור או פשוט בוהים במסך המחשב שלהם ללא רשות.

במילים אחרות- אם מישהו היה שואל אותם, הוא היה מגלה שמפתחים שונאים אופן ספייס ומרגישים שם כמו סרדינים מחוץ למים.

ומה איתכם? חושבים שאופן ספייס זה אחלה? או שמא לכודים בקיוביק שלכם ובקושי שורדים? אם אתם מאלה שסובלים, הנה 7 טיפים שיעזרו לכם להתמודד:

  • 1. זהו את השעות המתות 
    כן, זה אולי ידרוש מכם הקרבה של שעות שינה, אבל... יחזיר לכם את הבריאות הנפשית: בכל חברה ובכל משרד יש שעות שיא ויש את השעות שלפני (עם הנץ החמה) ואחרי (כשרק הינשופים ערים). בשעות הללו המשרד ריק יחסית והשקט עדיין שורר במסדרונות. זהו את הזמנים היקרים מפז האלה והקפידו להופיע לעבודה בדיוק בהם, זה לא פתרון מושלם, אבל בוודאות יקנה לכם כמה שעות של חסד.

  • 2. עבדו מהבית 
    יש חברות שמאפשרות מספר שעות שבועיות של עבודה מהבית- פתרון פלא שמאזן במקצת את הסבל. אבל, אם דווקא נפלתם על כזו שלא- פתרו את הבעיה בעורמה- בשעות העבודה עשו את עצמכם עובדים. אתם אפילו יכולים לעשות כאילו אתם משתפים פעולה עם אחרים בעוד שבפועל תורידו סרטים, תגלשו באתרים ותכתבו קטעי קוד להנאתכם ועבור הפרופיל שלכם ב GitHub. בערב בבית- תעבדו בשקט ובסבבה שלכם.

  • 3. הגבילו את חוש השמיעה
    תקתוקי ההקלדה של השכנים שלכם לעמדה משגעים לכם את המוח? פנקו את עצמכם באוזניות איכותיות. לא משהו זול - משהו רציני, של די-ג'יים! זכרו, לא חוסכים על מוצר צריכה בסיסי!

  • 4. נתקו את עצמכם ככל האפשר ממה שמסביב
    סגרו את המעבר פנימה לתוך העמדה שלכם- אתם יכולים לקנות אחד מוילונות הקרטון המתקפלים האלה או אפילו וילון חרוזים- הכל הולך, העיקר שלא יפתיעו אתכם מאחור.

  • 5. התחבאו!
    חקרו היטב את שאר המשרדים בקומה וגלו היכן ממוקמות נישות ריקות – אולי ארון גדול של ציוד משרדי? חדר ישיבות מרוחק? מרפסת גג שקטה? נדדו לשם עם הלפטופ שלכם בכל פעם שאין סיכוי שמישהו ישים לב שהתפייסתם, שימו לב- אסור לתת לאף אחד אחר לגלות את המקום הסודי שלכם, אחרת הוא כבר לא יהיה סודי וגם בטח לא שקט.

  • 6. SCRUM
    נסו לשכנע את המנהל שלכם לאמץ את שיטת העבודה הזו בצוות. בשיטה הזו כולם אמורים לדעת בכל שלב מה הם צריכים לעשות וזה כבר אמור לצמצם את כמות האנשים שמסתובבים משועממים וחסרי מעש. ואתם יודעים מה קורה כשאנשים עסוקים...- הם הרבה, הרבה יותר שקטים!

  • 7. חנכו את הקולגות 
    נהוג אצלכם שבכל פעם שמישהו צריך משהו, הוא פשוט ניגש לעמדה של האדם הרלוונטי ומדבר איתו? מה זה פה? נסענו אחורה בזמן לשנות ה-80?! כדי למגר את התופעה הרגילו את הקולגות שאתם תמיד, אבל תמיד, מאוד עסוקים ולא פנויים לדבר ואם הם בכל זאת מתעקשים- שהדרך הכי יעילה לתקשר איתכם היא במייל (כל דרך דיגיטלית אחרת גם בסדר). שימו לב, הצלחת הטיפ הזה תלויה בכך שתמיד תענו בזמן על כל ההודעות שמגיעות אליכם, אחרת שוב תזכו לביקורי פתע לא רצויים בעמדה שלכם.

ניסיתם את כל הטיפים ומשום מה כלום לא עזר? יש עוד שיטה אחת להשגתה של שעה אחת של חסד במהלך יום העבודה, אבל היא לאמיצים בלבד. מוכנים? את ארוחת הצהריים איכלו בעמדה שלכם מול המסך. בכל יום זוגי הביאו מהבית תבשיל מהביל של דג נסיכת הנילוס ובאי זוגי: סנדוויץ' ריחני עם המון ביצה קשה.

אין בעד מה...

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי