דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

7 דרכים לרכוש מיומנויות טכנולוגיות חדשות כדי לא להישאר מאחור

29/11/2021

8 מכל 10 עובדים בענף הטכנולוגיה מגלים נכונות לרכוש מיומנויות חדשות. כך גם אתם תוכלו לרכוש כבר עכשיו מיומנויות חדשות, ולשדרג את היכולות שלכם

בעולם הספורט נהוג לומר שהדבר הקשה ביותר הוא לא בהכרח להגיע לפסגה, אלא לשמור עליה. גם בעולם הטכנולוגי שמשתנה ללא הרף, האתגר הגדול הוא לא רק להתברג בתעשייה – אלא להתקדם ביחד איתה כדי לא להישאר מאחור.

האתגר הזה מתעצם בתקופת הקורונה, שהובילה להאצה טכנולוגית ולאימוץ תהליכי דיגיטציה וחדשנות מצד ארגונים ולקוחות קצה. סקר ענק של חברת PWC, שהקיף 32,500 עובדים ב- 19, מדינות מגלה איך עולם העבודה משתנה בעקבות ההאצה הזו: לפי תוצאות הסקר, 4 מכל 10 עובדים חושבים שהתפקיד שלהם יהיה מיושן בעוד 5 שנים. בהתאם לכך, אותם עובדים ניצלו את תקופת הסגרים כדי לרכוש מיומנויות חדשות. בנוסף, 77% מהנשאלים השיבו שהם יהיו מוכנים ללמוד מיומנויות חדשות.

בעולם שבו הטכנולוגיה מתקדמת ועובדים רבים משדרגים את יכולותיהם, הנה הפעולות שיאפשרו גם לכם להרחיב את ארגז היכולות שלכם:

1. לשריין זמן ביומן

 

בשורות הבאות נעסוק בפלטפורמות שיאפשרו לכם ללמוד מיומנויות חדשות. אך כל הידע הטכנולוגי לא יעזור – גם הוא נמצא במרחק לחיצת כפתור, אם לא תפנו בשגרה העמוסה זמן ללימוד מיומנויות חדשות. אחרי הכל, תמיד תהיה עוד משימה ותמיד יהיו דברים חשובים יותר בשוטף. ולכן, לפני הכל חשוב לשריין זמן ביומן להשחזת הגרזן – בין אם מדובר ברכישת כלי חדש, למידת שפה חדשה או תוכנה חדשה.

אפשר להתחיל בקטן ולשריין רבע שעה ביום כדי לצפות בהדרכות או לקרוא מאמר, ובהמשך לשריין חלונות זמן הולכים וגדלים לצורך ביצוע הפעולות עליהן נרחיב בשורות הבאות.

2. להתמקד במה שמתאים לכם

איך יודעים באיזה מיומנויות כדאי להתמקד? אחת הדרכים לענות על השאלה הזו ולמצוא את מקומכם בתוך יקום עצום של אפשרויות, הוא להתחקות אחרי מחוללי החדשנות בתחום: עקבו אחרי דמויות מובילות בתחומכם, תוסיפו למועדפים את הבלוגים שלהם, הירשמו לניוזלטרים רלוונטיים ותתחילו למפות מיומנויות חדשות שמדברות אליכם ויכולות לשדרג אתכם. אחרי שתבחרו את המיומנויות המתאימות, תוכלו לעשות זום-אין באמצעות מגוון הכשרות דיגיטליות. מה שמוביל לפעולה הבאה...

3. ללמוד זאת בעצמכם: פלטפורמות e-learning מובילות

מגמת הלימודים מרחוק רק התעצמה בעקבות הריחוק החברתי הכפוי בעידן הקורונה. כל שצריך לעשות הוא לבחור את הפלטפורמה ואת המיומנות הרצויה, מתוך מגוון רחב של אפשרויות. הנה כמה מהבולטות שבהן:

  • Codecademy – ללמוד לתכנת, לתרגל ולקבל פידבק מידי. הפלטפורמה כוללת מגוון תחומים – מפיתוח Web ותכנות ועד מיומנויות data science. ניתן ללמוד קורסים חינמיים או לקבל גישה מלאה בתשלום.
  • Coursera – פלטפורמה שמעלה את תהליך הלמידה בדרגה, ומאפשרת לכם לצד רכישת המיומנויות לקבל גם תעודות והסמכות, בשיתוף אוניברסיטאות וארגונים מובילים. הפלטפורמה מכילה מעל ל- 4,000 קורסים.
  • Edx – דרך נוספת לרכוש מיומנויות בשיתוף יותר מ- 100 מוסדות אקדמיים, כולל המוסדות האקדמיים המובילים בעולם כגון MIT, הרווארד ואוניברסיטת ברקלי. הפלטפורמה מציעה יותר מ- 2,800 קורסים במגוון נושאים, ומתגאה ב- 34+ מיליון לומדים ברחבי העולם.
  • Udacity – פלטפורמה המציעה ננו-תואר: הכשרות דיגיטליות שנבנו בשיתוף עם הארגונים המובילים בעולם, כוללות למידה מבוססת פרויקטים ומתן פידבק אישי.
  • Udemy – יותר מ- 155,000 קורסי וידאו במחירים שווים לכל כיס, במסגרת הפלטפורמה שמעמידה לרשותכם כנראה את המבחר הגדול ביותר של הכשרות מצולמות.


4. ליישם את מה שלמדתם


רכשתם מיומנות חדשה? כדי שהיא לא תישאר על הנייר, חשוב לתרגל כדי להשמיש אותה. אחת הדרכים לעשות את זה היא באמצעות הכשרות הכוללות תרגול וליווי, הזמינות בחלק מהפלטפורמות שסקרנו מקודם. דרך נוספת לתרגל היא באמצעות יוזמה אישית: ליצור פרויקט צדדי בכוחות עצמכם. מרחב התרגול יסייע לכם לחדד יכולות בלי לחשוש מטעויות, רגע לפני שתשתמשו בהן בזמן אמת.

 

5. להשתתף בכנסים מקצועיים


השתתפות בכנסים מקצועיים יכולה לשמש בתור מקור משמעותי לתובנות מקצועיות. במסגרת כנסים אלו תוכלו להיחשף לכלים מקצועיים, להתרשם מאופן הטמעתם ולהיחשף לסיפורי מקרה שיציידו אתכם במסקנות יישומיות. ההשתתפות בכנסים תסייע לכם להישאר חדים ותפתח את תודעת השיפור המתמיד, שחיונית להצלחה בעולם הטכנולוגי הדינאמי. היום יותר מתמיד אפשר להשתתף בכנסים ווירטואליים ואף לצפות בהקלטה שלהם בלי לקום מהכיסא. מצד שני, להשתתפות בכנסים פיזיים יש יתרון נוסף, עליו נרחיב מיד.

 

6. להקיף את עצמכם במומחים


דרך נוספת לרכוש מיומנויות ולקבל השראה לכיווני התפתחות חדשים, היא באמצעות יצירת רשת מקצועית של אנשים שיוכלו להעניק לכם ערך מוסף: מקולגות בסביבת העבודה ועד אנשי מקצוע שפגשתם בכנסים פרונטאליים, עמם תוכלו להתייעץ ולקבל תובנות על מיומנויות שרכשו. אפשר להרחיב את הרשת גם בעזרת אפיקים ווירטואליים, דוגמת מעקב אחרי פוסטים של מובילי דעה או הצטרפות לקבוצות רלוונטיות שבהן תוכלו להתייעץ ולהיחשף למידע מקצועי עדכני.

 

רוצים לקחת צעד קדימה בעולם הייטק וללמוד אצל המומחים? לחצו כאן>>

 

7. לקבל משוב


לרכוש מיומנות חדשה ולתרגל אותה זה חשוב. אך כיצד תדעו איפה אתם עומדים, ומהי מידת השליטה שלכם במיומנות שרכשתם? ביקורת עמיתים, במסגרתה תקבלו ותעניקו משוב לקולגות, תוכל לספק תמונת מצב ולהעמיק את הידע שרכשתם. אפשר להיעזר בקולגות מהעבודה או באנשי מקצוע שהכרתם בכנסים או בקבוצות ווירטואליות.


אפלטון אמר פעם "הצורך הוא אבי ההמצאה". ואנחנו אומרים, שבתחום המאופיין בריבוי הולך וגדול של שפות, פלטפורמות וחידושים – הצורך הוא להמציא את עצמנו מחדש כדי לא להישאר מאחור.


אז עכשיו, לאחר שרכשתם מיומנויות טכנולוגיות חדשות, הזדמנויות חדשות בקריירה שלכם מחכות לכן כאן >>


רוצים לדעת כמה אתם שווים? >> טבלאות שכר הייטק

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי