דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

10 שגיאות שאתם לא רוצים לעשות בעבודה חדשה

17/10/2018

הגעתם עד הלום אחרי מסע ארוך... חיפוש מודעות דרושים הייטק, ראיון בחברת השמה, ראיון טלפוני ראשון, ואז פרונטלי ועוד אחד ועוד אחד... תרגיל בית, ממליצים... ו... יש! קיבלתם הצעת עבודה ומזל טוב, התקבלתם לעבודה חדשה!

חושבים שבזה נסתיימו המאמצים שלכם? ממש לא... עכשיו זה המאני טיים האמיתי, עכשיו אתם צריכים להוכיח קבל עם ועדה את כל מה שהצהרתם עליו בראיונות העבודה. רק מה... איך עושים את זה? ואיזה שגיאות הרבה עובדים חדשים עושים במקום העובדה שלהם ממש על ההתחלה ולא כדאי שתעשו?

 

 

 

1. להתקמצן. הכוונה להתקמצנות על שעות עבודה ולא לכסף... כעובדים חדשים אתם אמורים להוכיח את עצמכם, להגיע לעבודה בזמן ולהישאר בעבודה כמה שצריך, גם אם שאר הצוות כבר יצא הביתה. אל תהיו לחוצי בית שמסתכלים כל 5 דקות על השעה, בטח לא בשבועות הראשונים בעבודה. ו...אל תדאגו, כשתצברו קצת וותק גם איתכם יהיו גמישים בשעות, בינתיים- סבלנות! 

 

 

 

2. לנחש. נכון שכבר יש לכם הרבה שנות נסיון, אבל כשאתם חדשים בעבודה, מותר לכם לחזור (זמנית) לכסא התלמיד בכדי לצבור ידע חדש- זה הזמן לשאול שאלות, ללמוד שיטות עבודה חדשות, להתייעץ והכי חשוב- לא לנחש. ניחושים עלולים להוביל לטעויות וזה יותר מביך ולא נעים מאשר לשאול שאלות.

 

 

 

3. לבקר. כן, מהמילה ביקורת. גם אם אתם בטוחים שבמקום העבודה הקודם שלכם שיטת העבודה הייתה הכי טובה ויעילה וגם אם אתם בטוחים שבמקום העבודה החדש עובדים לגמרי לא נכון, לפני שתקפצו עם הצעות ייעול ודברי ביקורת קודם כל- תשתקו! יש זמן נכון לכל דבר ועכשיו הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות כחדשים הוא ללמוד את הסביבה החדשה ואת העבודה. רק כשתתחילו להתבסס וכשתהיה לכם התמונה המלאה, תוכלו להתחיל להעלות הצעות ייעול ולהביע דעה.

 

 

 

4. לדחות הצעת עזרה. בימים הראשונים תצטרכו להיות צנועים מצד אחד ופתוחים מצד שני. והכוונה לכמה שיותר פתוחים ללמידה, לאיסוף של אינפורמציה, להכרת השטח החדש. כשקולגה יציע לכם עזרה או הדרכה כלשהי, אל תסרבו לו. הסכימו והקשיבו למה שיש לו לומר. ככה אתם תרוויחו ידע חדש והקולגה ירגיש טוב עם עצמו. 

 

 

 

5. להתלונן על מקום העבודה הישן שלכם. פתחתם דף חדש? מעולה! התרכזו בעבודה החדשה ולא בישנה. אז מה אם לא סבלתם את הר"צ הקודם? שמרו את זה לעצמכם, ההנהלה הקודמת לא ידעה לקחת החלטות? זה בהחלט לא נעים, אבל גם לא לעניין לספר על כך מחוץ לחברה. התמקדו בהווה ולא בעבר.

 

 

 

6. לדחות הזמנות לארוחת צהריים. הזמן דוחק ואתם מעדיפים לאכול מול מסך המחשב כדי להספיק הכל? עדיף שלא. אם אנשים מהצוות מזמינים אתכם לבוא לאכול איתם- עשו זאת בששון ובשמחה מהסיבה שאין הזדמנות טובה יותר מאשר ארוחת צהריים משותפת במקום בכדי להכיר את הצוות החדש שלכם. 

 

 

 

7. להיצמד לנייד. כן, אתם מכורים וכן... הכי קל לדחוף ראש בתוך מסך בסיטואציות חדשות וכשלא מכירים אנשים, אבל בשבוע הראשון בעבודה נסו לצמצם זמן מסך לשעות הפנאי שלכם בלבד והיו פתוחים לספוג את העולם האמיתי.

 

 

 

8. לרכל. אתם עדיין לא מכירים את יחסי הכוחות בעבודה החדשה. מי נגד מי, מי לא סובל את מי וכו' וכו'... במצב כזה עדיף לתת לרכילות לעבור אתכם מבלי לקחת בה חלק או לתפוס צד. 

 

 

 

9. לשתף מידע אישי מידי מוקדם מידי. נחמד שיש לכם דעות פוליטיות מוצקות, תחביבים משונים וסיפורים אישיים שיכולים להעיף לחבר'ה את הסכך. שמרו אותם לקומזיץ באירוע הגיבוש בעוד שנה. בינתיים- התאפקו!

 

 

 

10. לקפוץ למסקנה שהתפקיד לא בשבילכם. כל ההתחלות קשות (בעיקר אם עברתם למקום עבודה חדש לאחר תקופה ארוכה במקום הקודם) ולא לכולם קל עם שינויים. היו סבלניים, פתוחים לדברים חדשים וגמישים. אתם בתקופת הסתגלות, אז אל תמהרו להסיק מסקנות נמהרות שעשיתם טעות בבחירה ושהתפקיד או המקום לא בשבילכם. בעוד מספר שבועות כנראה שהדברים יתחילו להיראות לכם לגמרי אחרת.

 

 

 

בהצלחה!

 

 

 

תחומים מובילים:

 

פיתוח תוכנה
פיתוח WEB
בודקי תוכנה
DEVOPS

משרות הייטק חדשות:

 

דרוש/ה Cloud DevOps engineer. 
דרוש/ה מפתח/ת FULLSTACK
אזור המרכז - דרוש/ה מפתח/ת WEB
למשרד ממשלתי בירושלים דרוש/ה אנליסט/ית נתונים מנוסה

 

מידע נוסף:


מעונינים לרענן? >> לוח דרושים הייטק
רוצים לדעת כמה אתם שווים? >> טבלאות שכר הייטק
תל אביב, הרצליה, חיפה? >> מתחמי הייטק בישראל

 

 

 

 

 

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי