דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

10 קצוות שחייבים לסגור לפני שאתם עוזבים מקום עבודה

26/03/2018

ביליתם את השבועות האחרונים באתרי דרושים להייטק ומצאתם עבודה חדשה? שיהיה במזל, אבל רגע לפני שתאספו את החפצים שלכם ותרוצו לעבר דלת היציאה קחו נשימה עמוקה והבינו- זה לא נגמר עד שזה לא נגמר. ובקיצור-  כשעוזבים מקום עבודה יש יותר מידי קצוות פרומים שאתם חייבים לסגור היטב עוד לפני שתגידו ביי ותסגרו אחריכם את הדלת. הנה 10 הצעדים שחשוב מאוד לבצע:

1. כתבו מראש מכתב התפטרות פורמאלי- החלטתם לעזוב? עליכם לכתוב מכתב התפטרות שתגישו למנהל בסיום השיחה בה תבשרו לו שאתם עוזבים. נסחו היטב את המסר בהודעה קצרה הכוללת תאריך, נושא ומספר משפטים המודיעים על ההחלטה לסיים עבודה והחל מאיזה תאריך. למען הסר ספק, הוסיפו גם משפט המבקש להסדיר את כל הקשור לזכויותיכם לפי הסכם העבודה והחוק, לרבות פדיון ימי חופשה שלא נוצלו, פיצויי התפטרות וכו'...

 

2. קראו את החוזה שחתמתם עליו לפני תחילת העבודה- הסכם עבודה רלוונטי לא רק לתקופת העבודה, אלא גם לסיומה. בדקו על מה אתם חתומים- האם אתם זכאים לפיצויי פיטורין גם אם אתם אלה שיוזמים את סיום העבודה? מה אורך תקופת ההודעה המוקדמת שאתם חתומים עליה? חשוב עוד יותר לקרוא היטב את החוזה אם אתם עובדים באותו מקום שנים רבות וכבר מזמן שכחתם על מה חתמתם. 

 

3. תנאים סוציאליים- בכל סיום עבודה על המעסיק להעביר לרשותכם את הבעלות על ביטוח המנהלים/קרן הפנסיה שלכם וכן על קרן ההשתלמות שלכם ועל אובדן כושר עבודה. וודאו שהמעסיק שולח מכתבי העברת בעלות לחברות בהם מתנהלים הכספים האלה. חוץ מזה, בכדי שתהיו זכאים לקבל פטור ממס הכנסה עבור תשלומי פיצויי הפיטורים/ פנסיה/ מענק פרישה (אם ניתנו לכם כאלה) על המעסיק למלא טופס 161- "הודעת מעביד על פרישה מעבודה של עובד" ועליכם למלא טופס 161א- "הודעת עובד עקב פרישה מעבודה". את הטפסים האלו מגישים למס הכנסה ולחברות המנהלות את הכספים.

 

4. ימי חופשה שלא ניצלתם- אם הצטברו לכם ימי חופש שלא ניצלתם המעסיק חייב לפדות אותם על פי החוק. זאת אומרת שעליו לשלם לכם את השווי הכספי של אותם ימי חופשה. בדרך כלל מדובר בסכום לא קטן, בטח ובטח אם אתם כאלה שבקושי יוצאים לחופש.

 

5. דמי הבראה- אם השלמתם שנת עבודה מלאה אחת לפי חוק, אתם זכאים לקבל דמי הבראה. אם לא קיבלתם את מלוא דמי ההבראה במהלך תקופת העבודה, אתם זכאים לקבל אותם בסיום העבודה.

 

6. טופס 106- טופס המציג ריכוז שנתי של המשכורות החודשיות ששולמו לכם על ידי המעסיק במהלך שנת המס. תזדקקו לטופס הזה אם תגישו בקשה להחזר מס או לתיאום מס וגם בתביעות שונות לביטוח הלאומי. בטופס הזה תמצאו פירוט 

תשלומים בכסף ובשווי הטבות (למשל: שווי טלפון, רכב, תווי שי...), פירוט ההפקדות לקופות גמל ופנסיה, ניכויים וזיכויים למיניהם כמו מס הכנסה, ביטוח לאומי, ביטוח בריאות וכן פירוט חודשי העבודה ופרטי המעביד.

 

7. ראיון/שיחת עזיבה- גם אם המנהל שלכם איננו נוהג לקיים שיחות כאלה, כדאי לכם ליזום אותה בעצמכם במטרה כפולה- גם מקצועית: סגירת קצוות פתוחים בעבודה, עדכון הדברים עומדים, דיווח על סיום החפיפה למחליף שלכם (אם יש כזה) וכו'... וגם בנימה אישית- זו ההזדמנות להגיד תודה על האפשרות שניתנה לכם לעבוד במקום העבודה הזה. זו גם הזדמנות לסיים את זה יפה ככל האפשר- לעדכן שאתם זמינים עבור המחליף שלכם לשאלות ולהתייעצויות. נצלו את הזמן גם בכדי לבקש מהמנהל שלכם לשמש לכם כממליץ.

 

8. השיגו המלצות כתובות לפרופיל הלינקדין שלכם- זה נכון שמעסיקים רבים מעדיפים להתקשר לממליץ ולראיין אותו בשיחת טלפון, אבל, לא יזיק לבקש גם המלצות בכתב לחיזוק מימד הרושם של פרופיל הלינקדין שלכם. בקשו מהמנהל הישיר, ממנהלים אחרים ואפילו מהקולגות לכתוב לכם המלצות קצרות. מספיקות כמה מילים על סגנון העבודה שלכם ועל חוויית העבודה איתכם. 

 

9. סיימו את זה יפה- שכיח שמרגע שמודיעים על עזיבה מרגישים עם רגל אחת בחוץ, מה שמוריד פלאים את המוטיבציה להמשיך ולהשקיע במקום העבודה הנוכחי ולמרות זאת, עדיף לסיים יפה ככל האפשר ולסגור פינות: הכינו רשימת TO DO מסודרת, קבעו לוח זמנים לסיום כל המטלות, רוקנו את תיבת האימייל, תאמו ציפיות עם המנהלים בנוגע לתוכנית החפיפה של מי שמחליף אתכם שלכם והכינו חוברת חפיפה מסודרת.

 

10. בצעו "טופס טיולים" גם אם זה מיוזמתכם- זוכרים את הטופס הזה מהיום האחרון של השירות הצבאי? הקפידו על קבלת מסמך חתום מההנהלה המעיד על כך שהחזרתם לחברה את כל הציוד והמסמכים השייכים לה. אם קיבלתם רכב חברה- קבלו ממנו אישור בכתב על מצבו ביום ההחזרה, אחרת הוא עלול לטעון בעתיד שגרמתם לו נזק שנעשה על ידי מישהו אחר. אם קיבלתם טלפון נייד וחשוב לכם לשמור על המספר- בקשו שיעבירו אותו על שמכם. את הלפ-טופ שקיבלתם מהעבודה רוקנו לגמרי ממסמכים אישיים ונקו את היסטוריית הגלישה.

 

אחרי שעשיתם את כל עשרת הצעדים הללו ורק אחרי- אתם משוחררים ללכת לחגוג את סיום העבודה ותחילתה של תקופה חדשה, אולי הרבה יותר טובה...

 

תחומים מובילים:

 

פיתוח תוכנה
פיתוח WEB
בודקי תוכנה
DEVOPS

משרות הייטק חדשות:

 

דרוש/ה Cloud DevOps engineer. 
דרוש/ה מפתח/ת FULLSTACK
אזור המרכז - דרוש/ה מפתח/ת WEB
למשרד ממשלתי בירושלים דרוש/ה אנליסט/ית נתונים מנוסה

 

מידע נוסף:


מעונינים לרענן? >> לוח דרושים הייטק
רוצים לדעת כמה אתם שווים? >> טבלאות שכר הייטק
תל אביב, הרצליה, חיפה? >> חברות הייטק בישראל

 

 

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי