דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

לחשוב מחוץ לקופסה - קו"ח מקוריים, כן או לא?

02/08/2015

המשימה החשובה ביותר העומדת בפני מי שמחפש כיום עבודה היא לבלוט. לגרום לכך שהמעסיק הפוטנציאלי יפנה דווקא אליו ולא יזרוק את קורות החיים שלו לפח האשפה או לסל המחזור. אין מה לעשות – אם אתם רוצים להיבחר, אתם זקוקים למשהו שייחד אתכם מעשרות, ולפעמים אף ממאות האנשים שניגשים למשרה שבה אתם מעוניינים. 

וזה לא פשוט: הצד השני אינו מכיר אתכם. הוא עדיין לא פגש אתכם, הוא לא יודע עד כמה אתם שנונים או אנרגטיים, ולמעשה הדרך היחידה שלכם להשיג את תשומת לבו היא לגרום לכך שקורות החיים שלכם ימשכו אותו ויעניינו אותו. וכדי לבלוט במבט ראשון חשוב להשקיע לא רק במילים הנכונות, אלא גם בעיצוב הנכון.

ופה נשאלת השאלה הגדולה: האם לעצב את קורות החיים באופן החורג מהפורמט המקובל? האם זו הדרך למשוך את עינו של הקורא - המעסיק הפוטנציאלי - או שמא הוא עלול לחשוב שהתחכמתם יתר על המידה? 

היופי בעיני המתבונן

התשובה לשאלה זו נעוצה בשאלה אחרת - מי יקרא את קורות החיים שלכם. הסיבה לכך היא שעיצוב קורות חיים בצורה מקורית ויצירתית הוא עניין המשתנה מאוד מתחום עיסוק אחד למשנהו. מעסיקים בתחומים יצירתיים דוגמת פרסום, עיצוב ושיווק ידעו להעריך קורות חיים מקוריים ולפרגן עליהם. קופירייטר שיגיש קורות חיים סטנדרטיים, המזכירים את קורות החיים שמגיש מתמחה במשרד עורכי דין, עלול לזכות להתעלמות כמעט גורפת מצד משרדי הפרסום. במקצועות הללו יש צורך בתעוזה, במקוריות ובעיצוב יוצא דופן.

מה למשל? דוגמאות לא חסרות, וניתן למצוא אותן ברחבי הרשת: המעצב שתכנן את קורות החיים שלו בצורת משחק וידאו, הקופירייטר שהגיש את קורות החיים שלו מודפסים על עוגה, איש הדיגיטל ש'פברק' דף פייסבוק מקצועי ועוד.

לעומת זאת, בתחומים היותר סולידיים - כגון משפטים, היי-טק, בנקאות וכיו"ב - צריכים קורות החיים להיות מוצגים בצורה מכובדת מאוד ולהיות נגישים ובהירים. במקצועות אלו הבנאליות היא לא בהכרח מילה גסה, וקורות חיים חדשניים מדי עלולים להרתיע את המעסיקים. 

הכול שאלה של מינון

בעולם העבודה, כמו בכל תחום אחר, הכול שאלה של מינון. גם אם אתם אנשי קריאייטיב מגניבים ונועזים, אתם לא חייבים ללכת על הקצה – וייתכן שדווקא המראיין הספציפי הזה לא יתחבר לשיגעון ש'בישלתם' לו.

ולהפך: גם קו"ח רשמיים המיועדים לתפקיד משפטי יכולים להיות מעוצבים 'קצת אחרת'. אתם יכולים לגשת למעצב שייתן לקורות החיים שלכם מראה מעוצב וייחודי, או לנסות לעצב ב-Word את המסמך ולהעניק לו מראה מרענן.

ולסיום חשוב לזכור: לא משנה מהו תחום עיסוקכם - בכל הנוגע לקורות החיים הדבר הכי חשוב הוא לשמור תמיד על בהירות ועל חוויית משתמש ברמה גבוהה. המראיין חייב להבין במהירות מי עומד לפניו, אחרת הוא יוותר עליכם מראש – וחבל.

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי