דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

על חשיבותם של יחסי אנוש טובים בעבודה

27/04/2015

"כשהפכתי לראש צוות," מספר עידו, לשעבר  איש QA בחברה גדולה וכיום מנהלם הישיר של שמונה בודקים, "לקח אותי אחד המנהלים הבכירים לשיחת חניכה ואמר לי: מעכשיו אתה לא רק חבר שלהם אלא גם מנהל . האחריות שלך היא לא רק מבחינה מקצועית אלא גם מבחינה אנושית. פתאום תהיה ער לחיכוכים, מריבות קטנות, תחרויות בין העובדים – והתפקיד שלך יהיה לפתור את הבעיות. תמיד תהיה אסרטיבי וסמכותי, ולא משנה מה תחליט – אל תשכח לחייך".

עידו אימץ את העצה וגילה מהר מאוד שכל הקלישאות נכונות: חיוך פותר בעיות. ושלא תטעו: אין הכוונה שניתן לפתור כל דבר בחיוך, אך חוקרים ארגוניים כבר קבעו לא פעם כי ל'חיוך' - לאווירה בעבודה, לרמת הקשר בין העובדים, לרוח הצוות ולאופי התקשורת הבין-אישית יש השפעה מכרעת על התפוקה ועל התוצאות המקצועיות.

מדוע זה נחוץ? בעולם שהופך להיות יותר ויותר מקצועי, מה חשיבותם של יחסי אנוש תקינים? הרי כולנו נמצאים ממילא מול מחשב, ואף יש ארגונים רבים שהעובדים ממוקמים בכמה מדינות בעולם ואין קשר אמיתי ביניהם?

ובכן, יחסים בריאים עם הקולגות משפרים, כאמור, גם תוצאות בעבודה - כי אפשר לדבר, להתייעץ, להחליף רעיונות ולקדם משימות משותפות. מתודולוגיות מקצועיות מתקדמות דוגמת ה-Scrum אף מעודדות את חברי הצוות לשתף את הבעיות שלהם ולא לנסות לפתור אותן לבד – מתוך הבנה שלפעמים מישהו אחר יכול להציע פתרון מהיר שבעל הבעיה המקורי לא חשב עליו.

מעבר להיבט המקצועי, קשרים טובים תורמים לפיתוח הקריירה. יחסים טובים מגדילים את הסיכוי לשמוע על תפקידים חדשים, על פרויקטים מעניינים שכדאי להצטרף אליהם, על פרטנר פוטנציאלי ועל דד-ליין שלא הייתם מודעים אליו ומתקרב בצעדי ענק. אנשים הם המפתח למידע, לרעיונות, להשראה ולהנאה. 

אבל... אם אין לי את זה? אם אני גאון מחשבים אבל לא נועדתי להיות איש שיחה? אל דאגה – לא הכול אבוד. יכולות חברתיות, מסתבר, הן כמו שריר שאפשר לפתח:

חפשו הזדמנויות לזרוק מילה טובה ולפרגן לקולגות. התבוננות בביצועים של הסובבים אתכם תגלה לכם שגם העובד הכי שחוק ואפרורי מסוגל לצאת בהברקות. ואגב, פרגון הוא 'מגפה' - ומהר מאוד הוא יחזור אליכם מכיוון אחר.

ותרו על העמדת הפנים. היו אתם-עצמכם, אל תשקיעו מאמצים בלהרשים ללא הרף. אדם שאינו עסוק בלייצר מסך עשן סביב עצמו מאפשר לזולת לגשת אליו, לדבר אתו ולסמוך עליו – ומקום עבודה מצליח הוא מקום שמכיל אנשים כאלה. 

הימנעו מהתנשאות. גם אם אתם העיפרון הכי חד בקלמר הארגוני (או חושבים שאתם כאלו), אל תעקצו את הקולגות. העובד הכי מבריק והכי מקצועי לא יחזיק מעמד לאורך זמן אם הסביבה שלו לא תהיה מוכנה לקבל אותו.

אל תרכלו. הקטינו את החיכוכים הנוצרים כתוצאה מרכילויות מרושעות ומעליבות. גם אם אתם רוצים להיות חלק ממעגל חברתי כזה או אחר, אל תעשו זאת דרך ריכולים ו'לכלוכים'. אינטריגות מובילות במהירות לחוסר שיתוף פעולה – ולירידה בתפוקה הארגונית והאישית.

חייכו. פשוט חייכו. אמרו בוקר טוב לשכנים שלכם לעמדה, למזכירה, לאנשי הצוות שלכם ולמנקה שאוספת את הזבל. יש לכם דרישה מצוות פיתוח אחר? אל תתביישו לבקש את מה שצריך – אבל בחיוך ובנועם. עשו מאמץ לחייך תמיד – וגם אם לא כל העולם יחייך אליכם, לפחות במקום העבודה האווירה תהיה נעימה יותר.

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי