דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

10 הדברים שהכי מעצבנים מפתחים

06/08/2018

לא משנה אם אתה מתכנת PHP או מתכנת JAVA ואם את מפתחת WEB – כשאתם עובדים בהייטק כל המשפחה, השכנים והחברים בטוחים שהסתדרתם בחיים ושכל מה שאתם עושים זה לשבת כל היום במזגן- לבהות במסך ולהקליד נמרצות על המקלדת ובין לבין מפנקים אתכם מכל הכיוונים בתנאים טובים, אוכל טוב, נשנושים והטבות.

אבל מה שכל האנשים האלה, שמקנאים בכם, לא יודעים הוא שכל מתכנת מתמודד בכל יום עם המון אתגרים שמתקיפים אותו מכל הכיוונים... אינספור דברים די מעצבנים, כאלה שהופכים כל מתכנת ללוחם של ממש, לדון קישוט, ל... קוטל דרקונים! רק שהדרקונים פשוט מופיעים בצורות אחרות.

אז באילו "דרקונים" נתקלים במהלך כל יום עבודה בהייטק? מול מי ומה מפתחים צריכים להילחם? קבלו את רשימת 10 הדברים שהכי מעצבנים מפתחים:

1. לבצע DESIGN . הכוונה לתפירת פתרון טכני מא' ועד ת' על פי רשימת הדרישות והצרכים של הלקוח, כזה שיהיה מובן והגיוני בעיני הלקוח ונוסף לכל שיהיה מוכן לאתמול.

 

2. MULTITHREADING. זה נשמע כמו רעיון טוב, לא? לפרק תוכנית גדולה להרבה תוכניות קטנות ואז לתת למערכת להריץ אותן כמו תוכניות נפרדות. בתאוריה זה אולי נשמע מצוין, אבל בפועל- קצת פחות. למה? משום שכשהתוכניות ניגשות בנפרד לאותם נתונים, אי אפשר לדעת איזו מהן תיגש קודם ואיזו אחרי. לכן משתמשים בכל מיני מוניטורים כדי לעשות סדר בעניינים וכשהם עובדים זה מצוין, אבל כשלא- זה כאוס אחד ענק ודאטה שאין בו שום היגיון. 

 

3. לנחש כמה זמן ייקח לכם לפתח משהו. אתם לא רק מפתחים, אלא נביאים ולא פחות. אחרת, איך אפשר להסביר את זה שמטילים עליכם משימה חדשה עם אפיון מעורפל ועוד מצפים מכם שתגידו בדיוק כמה זמן ייקח לכם? כן... גם כשמדובר במשהו שאתם עושים בפעם הראשונה... 

 

4. לעבוד עם קוד שכתב מישהו אחר. הציפייה מכם להיות קוסמים, נביאים או קוראים בקפה חוזרת על עצמה גם כשאתם צריכים לתחזק, לעשות QA או לשדרג קוד שמישהו אחר כתב. בכל המטלות הללו תצטרכו להבין את הכוונות של המפתח הקודם ואיך הקוד שכתב עובד. זה, אגב, יהיה עוד יותר קשה אם המפתח המקורי איננו נגיש, אם אין תיעוד ואם הקוד שלו כתוב רע.

 

5. לתעד. אם כבר תיעוד, אז כבר... – כולם יודעים שלעבוד עם קוד של מישהו אחר שלא תועד כמו שצריך זה מבאס בטירוף, אבל עוד יותר מבאס זה לתעד בעצמכם. הרי, לכתוב הסבר מדויק של מה הקוד שכתבתם עושה או מה הכוונה של האפליקציה מכפילה את העבודה, לוקחת זמן ו... לעולם לא תשתחררו מההרגשה שאף אחד גם ככה לא קורא את זה.

 

6. להטמיע פונקציונליות שלדעתכם לא צריך. תשאלו איש מכירות כמה קל יהיה לו למכור מוצר שאיננו מאמין בו... בדיוק ככה זה מרגיש כשלקוח או מישהו בחברה מתעקש על פיצ'ר או פונקציונליות שאתם לא שלמים איתה. 

 

7. לתת שמות לדברים. לפונקציות, לקומפוננטות של בסיסי נתונים, לקלאסים... כל תוכנית קטנה או אפליקציה שתפתחו תדרוש מכם להפעיל תאי מוח למצוא לה שם טוב שמעיד על התוכן שלה או על מה שהיא עושה. בהצלחה עם זה! 

 

8. לכתוב טסטים. מה יותר מייגע מאשר לכתוב טסטים תוך כדי הפיתוח שבודקים אם קטעי קוד קטנים עובדים? אז נכון שבדיקה בשלבים המוקדמים חוסכת זמן מאוחר יותר ומקלה על שלב הבדיקות שבהמשך ולמרות זאת מדובר בעוד הרבה עבודה בנוסף להרבה מאוד העבודה שכבר יש לכם.

 

9. לעבוד עם אנשים אחרים. נכון שבחרתם להיות מפתחים כדי לעבוד לבד, בשקט שלכם- רק אתם והמחשב? נכון... אז למה אתם מוצאים את עצמכם שוב ושוב נדרשים לשתף פעולה עם המון אנשים אחרים? עם קולגות בצוות, עם לקוחות, עם הר"צ שלכם, עם הבודקים, עם מנהל הפרוייקט, עם מנהל המוצר... והיד עוד נטויה.

 

10. להסביר לאנשים מה אתם עושים. לאנשים שלא מגיעים מתחום ההייטק כנראה שיהיה קשה להבין מה אתם עושים בעבודה הזו שלכם. קחו למשל את הדוד שלכם שלא מפסיק לבקש שתתקנו לו את המחשב. לכו ותסבירו לו שזה שאתם מתכנתים, לא אומר שאתם גם יודעים לתקן מחשבים.

 

תחומים מובילים:

 

פיתוח תוכנה
פיתוח WEB
בודקי תוכנה
DEVOPS

משרות הייטק חדשות:

 

דרוש/ה Cloud DevOps engineer. 
דרוש/ה מפתח/ת FULLSTACK
אזור המרכז - דרוש/ה מפתח/ת WEB
למשרד ממשלתי בירושלים דרוש/ה אנליסט/ית נתונים מנוסה

 

מידע נוסף:


מעונינים לרענן? >> לוח דרושים הייטק
רוצים לדעת כמה אתם שווים? >> טבלאות שכר הייטק
תל אביב, הרצליה, חיפה? >> מתחמי הייטק בישראל

 

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי