דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

שאלת מיליון הדולר של ראיונות העבודה - מיכל משדי, רכזת גיוס

13/04/2014

"החסרונות שלי? הממממ..." 

 

ה-שאלה של ראיונות העבודה, שאלת המוקש המפחידה מכולם, הייתה מאז ומעולם "מהן התכונות השליליות שלך". איש לא ידע באמת מה צריך לענות, ומועמדים יצאו מראיונות עבודה בתחושת בלבול וחוסר ודאות.

מכיוון שהרשת מלאה בשלל תשובות (נכונות יותר או פחות) לשאלה הזו, היום נוהגים המראיינים לאחר שלב ההצגה העצמית לשאול זאת בצורה מעט שונה: 

  • "אם אשאל את המנהל שלך מה הן התכונות החיוביות והשליליות שלך, מה הוא יענה?"
  • "אם הייתה לך אפשרות לעבוד עם קואצ'ר על תכונה מסוימת, מה היית משנה?"
  • "איזו תכונה אתה הכי מעריך אצל הקולגה או המנהל שלך ולאיזו תכונה אתה פחות מתחבר?"

 

כשצריך להציג תכונות חיוביות, לרוב לא חסרות תשובות. הבעייתיות היא בתכונות השליליות – אף אחד לא ממש רוצה להפיל את עצמו... אז מה עושים?

 

הדרך הטובה ביותר לענות על שאלות כאלו היא לעשות תרגיל קצר: לשאול חברים, קרובי משפחה, עמיתים לעבודה או את בן הזוג מה הן שתי התכונות הבעייתיות או השליליות שלכם. מתוך סך התכונות השליליות שתקבלו (מה לעשות, אף אחד לא מושלם...) כדאי לבחור את התכונה הכי פחות גרועה - ולהציג אותה כתכונה שלילית שאתם לומדים להתמודד אתה כל חייכם.

 

לדוגמה:

"אני בנאדם לא מסודר מטבעי. אם תראו את השולחן שלי בעבודה לא תצליחו לראות שולחן, ולכן עם השנים למדתי להתמודד עם זה בדרכים שונות: בסוף יום ובתחילת יום אני עובר על הכול ועושה סדר, אני מקפיד לעשות רשימות מסודרות, בצורת העבודה יש לי המון טריקים לעבוד מסודר".


כלומר קחו תכונה לא טובה כמו אי-סדר והפכו אותה לתכונה של אדם שמתמודד עם הקשיים שלו. וחשוב להיות ערניים: למשרה כמו בודק תוכנה או מנהל חשבונות, שחייבים סדר בעבודה שלהם, תכונה כזו אינה טובה - ולכן חשוב להתאים את התכונה השלילית הנבחרת לסוג המשרה.

 

"באופי שלי אני אוהבת להתמודד לבד עם דברים מסוימים. אם יש משהו שאני לא מבינה אני אחקור אותו, אתעמק ואנסה למצוא לבד את התשובה. כך לפעמים ייקח לי יותר זמן עד שאמצא את התשובה. היו לי בעבר מנהלים שלא אהבו את התכונה הזו, הם אהבו שאני באה ושואלת כל דבר ובודקת אתם מראש, ולכן לאורך השנים למדתי להתאים את עצמי למנהל או לראש הצוות שאתו אני עובדת". כלומר בחרנו תכונה שיכולה להיות גם חיובית וגם שלילית - והצגנו אותה כאתגר שלמדנו להתמודד אתו לאורך השנים.

 

גם פה חשוב לנתח את אופי המשרה הרצויה: במשרה שהיא התחלתית, קרי שמצריכה שמקום העבודה יכשיר אותנו, תכונה כזו לא תהיה טובה. לעומת זאת משרה פורצת דרך, מאתגרת, המצריכה סקרנות ויכולת למידה – בהחלט תקבל בברכה מועמד עם תכונה שלילית כמו זו.

 

בקיצור – התכוננו מראש: הציגו תכונה שלילית אמיתית והמחישו איך לאורך הזמן הצלחתם להתמודד אתה ולהתאים את עצמכם למקום העבודה או למנהל שלכם. אל תמציאו תכונות בנאליות כמו 'פרפקציוניזם' - בסופו של דבר מראיין טוב ידע לזהות מהר מאוד אם אתם אומרים את האמת או לא.

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי