דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

ראיון וידאו - דייט מצולם עם המעסיק העתידי שלכם

02/12/2015

תאמינו או לא, אבל לפני שנים רבות היה לאנשים המון זמן. למעסיקים היה יום שלם כדי לזמן עשרות אנשים לראיונות, לבחון אותם בשלל מבחנים ולבחור מתוכם את הנבחרת המוצלחת ביותר. לפעמים אף אחד לא מצא חן בעיניהם, ואז הם קיימו יום נוסף של ראיונות. אחרי הכול, מדובר בבחירה מקצועית של האדם המתאים ביותר לארגון.

שנים חלפו, ולאנשים נגמר הזמן בשל ריבוי משימות, ריבוי מסרים וערוצי תקשורת, אין-ספור מחויבויות וכיו"ב. וכשאין זמן צריך להתייעל - והמעסיקים למדו לסנן מועמדים בעזרת חברות השמה, לרפרף בקורות החיים במהירות ולחסוך זמן מיותר.

ומכיוון שאנחנו חיים בעידן מתקדם מבחינה דיגיטלית, נולד פטנט חדש: צפייה בראיונות וידאו קצרים. ראיון הווידאו שחרר את שני הצדדים מהמעמד המביך והחוזר על עצמו המוכר בפי כול כ'ראיון עבודה', ולמעשה גם חסך זיעה, הרבה זיעה, מכל אותם עובדים שנאלצו לעבור עשרות ראיונות טרם מצאו משרה הולמת, כמו גם מאותם מעסיקים שנאלצו עד כה לארח במשרדם עשרות אנשים עד שאיתרו אחד מתאים. ראיון הווידאו מציג את המועמד, בשר ודם, על המסך – ומהווה מסננת טובה ויעילה במיוחד. אבל לפני שאתם ניגשים להכין ראיון וידאו, הנה כמה דברים שחשוב לדעת:

ראיון מצולם הוא חד-כיווני: ראיון הווידאו שונה מראיון עבודה רגיל. מחפש עבודה עושה בראיון המצולם שימוש כדי למצוא עבודה, אך אינו רואה מול עיניו את המעסיק. זו ההזדמנות שלכם להתפייט על עצמכם (במידה!) ולספר את מה שאתם רוצים - בלי הפרעות, בלי שאלות קשות, בלי חרדות ביצוע ובלי בלקאאוטים. לכאורה – פתרון מושלם.

אבל רגע, אם אין שאלות ואין משרה מוגדרת, מה אומרים? את ראיון הווידאו בונים מראש. מדובר ב'מוצר' כללי, גנרי, המתאים למגוון משרות וארגונים, ותפקידו הוא להציג אתכם באופן מרשים, נעים לצפייה. אם תרצו, תוכלו לראות בזה הזדמנות לשווק את עצמכם במעין 'נאום מעלית' מצולם.

איפה מצלמים? מי מצלם? מה לובשים? אחרי שהחלטתם פחות או יותר מה תרצו לספר על עצמכם, ברוח דברים שנדרשתם לספר בראיונות בעבר, חפשו מיקום נעים בביתכם. אם אתם גרים בדירה המזכירה מחילה של עכברים, מתקלפת וחסרת חן, בקשו לצלם את הריאיון אצל חבר או במשרד כלשהו. התלבשו באופן שבו הייתם מתלבשים לריאיון אמיתי, ובקשו מאדם קרוב (ולא שיפוטי) שילחץ על כפתור הרקורד. חצובה חשובה מאוד לעניין, כי תמונה רועדת מקשה על הריכוז ומגדילה את הסיכוי שהמעסיק הפוטנציאלי ימשיך בדרכו אל המועמד היציב הבא. כמו כן ודאו שיש סאונד איכותי - ניתן לשכור מיקרופון ליום אחד עבור כמה עשרות שקלים.

ודאו כי המוצר המוגמר אומר עליכם את כל מה שרציתם - אל תמהרו. צלמו מספר טייקים. השתדלו להיות ייצוגיים, לדבר באופן ברור, להעביר מסר ידידותי וקומוניקטיבי. סיימו את הריאיון בהתייחסות למקום העבודה העתידי, הציגו את שאיפותיכם לעתיד וקנחו במשפט המביע תקווה להמשך דיאלוג פנים אל פנים. אל תהיו ציניים ועוקצניים, אך גם אל תחששו מתיבול בהומור ובחיוך.

 אקשן!

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי