דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

קריירה (לא) וירטואלית - מה זה אומר להיות איש היי-טק

04/08/2015

פעם נהוג היה לומר שכל אימא פולנייה מקווה שהבן שלה יהיה רופא. הזמנים השתנו, הדורות התחלפו - ונראה שהיום יש דבר אחד שאימהות וילדיהן מייחלים לו יותר מכול – שהילד יהיה איש היי-טק. לא רק השכר הגבוה, לא רק התנאים המפליגים – עבודה בהיי-טק מביאה עמה הרבה יוקרה, גאווה, ובעיקר פתח להגשמת החלום הישראלי: האקזיט.

ואכן, משרות היי-טק חדשות צצות ללא הרף – ובד בבד יש יותר ויותר צעירים הבוחרים ללמוד באקדמיה את המקצועות הטכנולוגיים. התפתחות התעשייה הולידה שירותים מקצועיים נלווים – וכיום יש חברות השמה ייעודיות המתמחות במציאת משרות היי-טק ומציעות לא רק עבודה, אלא אף עזרה במו"מ על התנאים. הליווי הזה עשוי להיות משמעותי ביותר, בעיקר עבור אלו החסרים את הניסיון בתחום – או, לחלופין, עבור אלו שעבדו באותה משרה שנים רבות וכבר אינם מעורים במצב השוק ובתנאי השכר הנהוגים.

 

למתבונן מהצד נראה כי אין כל הבדל בין עובד היי-טק אחד למשנהו, אולם תתי-התחומים הם רבים ומגוונים. עבודתו של מהנדס חומרה שונה באופן משמעותי מזו של מתכנת, והכישורים הנדרשים למפתח מובייל שונים מאלו הנדרשים לאיש אבטחת מידע. 

 

ועדיין, יש כמה מאפיינים משותפים לכל אנשי ההיי-טק: באופן כללי העובדים בתחום נדרשים ליכולות למידה גבוהות, לחשיבה אנליטית, לסבלנות ולדייקנות. התחדשות הטכנולוגיה מחייבת רענון מתמיד של הידע, ותמיד יש צורך להכיר תוכנות או שפות תכנות חדשות – ולא פעם אף ללמוד אותן באופן עצמאי. גם שעות העבודה הרבות הן מאפיין מובהק של התעשייה, אם כי חייבים לציין שהתנאים הטובים בהחלט עוזרים לצלוח את יום העבודה הארוך.

 

יש כמה תחומים הנחשבים 'חמים' ואטרקטיביים במיוחד בעולם ההיי-טק, תחומים שהביקוש אליהם גבוה ותנאי השכר בהם גבוהים בהתאם. פיתוח אתרי אינטרנט נחשב לאחד מהתחומים הבולטים, ולכן עלתה מאוד הדרישה למתכנתי PHP המתמחים בבניית אתרים בקוד פתוח. שכרו של מתכנת PHP נע בין 12 אלף ₪ ל-25 אלף ₪ - בהתאם לניסיון, למיומנות ועוד. 

למשכורות הייטק בכל התחומים היכנסו לסקר השכר שלנו

 

גם תחום ה-BIG DATA, אחד מהתחומים המדוברים ביותר בתעשייה בשנים האחרונות, מספק שפע של משרות חדשות למתכנתי BI ולאנשי DBA האחראים על ניהול בסיס הנתונים. כך למשל רמת השכר בתפקידי DBA נעה בין 14 אלף ₪ בשנה הראשונה ל-30 אלף ₪ לאחר שש שנות ניסיון ומעלה. 

 

פועל יוצא נוסף של התפתחות התעשייה ושל הצורך בניהול מערכות מורכבות ועתירות ידע הוא הגידול במשרות QA, שבמסגרתן מוודאים בעלי התפקידים כי איכות הגרסאות אינה יורדת כתוצאה ממורכבות המערכות. גם שכרם של אלו עלה בשנים האחרונות, ואתו גם הביקוש למקצוע. 

 

בקיצור, עולם ההיי-טק אינו מפסיק להתחדש - והוא קורא (וקורץ) לרבים וטובים בעלי כישורים מתאימים. שפע של משרות, תנאי שכר מהמעולים שיש בשוק, אתגרים מעניינים ואפשרות להמציא בבוא היום את הדבר החם הבא – אין ספק, את התעשייה הזו שווה להכיר מקרוב...

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי