דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

צרות של עשירים: איך מחליטים באיזו הצעת עבודה לבחור?

11/01/2016

אם אתם נמצאים במקום הזה, כנראה מצבכם לא רע בכלל. אם הגעתם למצב שבו חיפשתם עבודה וקיבלתם מענה מכמה מעסיקים פוטנציאליים, אתם בני מזל אמיתיים – אך בד בבד מונח על כתפיכם עול לא פשוט: לבחור בחלופה הטובה ביותר עבורכם. זו שתקדם אתכם מבחינה מקצועית, כמו גם מבחינות נוספות שרלוונטיות וחשובות אך ורק לכם.  

הנה כמה שאלות שעליכם לשאול את עצמכם בבואכם לבחור עבודה מתוך כמה המוצעות לכם:

מי אנחנו ומה אנחנו אוהבים? כאשר הצעות עבודה אטרקטיביות מונחות לפתחנו, יש להן נטייה לסנוור אותנו ולהשכיח מאתנו מה באמת אנחנו יודעים ואוהבים לעשות. בטבלת ה-'בעד/נגד' שתכינו, הקפידו לרשום את נקודות החוזק, את נטיותיכם הטבעיות, את מקורות ההתלהבות שלכם וכיו"ב. השתדלו להיזכר אילו עיסוקי עבר דיברו אליכם ומדוע דווקא הם, ובדקו אם לאחת מהעבודות המוצעות יש מעט (או הרבה) מזה.

מדוע מלכתחילה יצאנו לחיפוש העבודה הנוכחי? מחפשי עבודה יודעים כי צומת החיפוש איננו פשוט, בלשון המעטה, ועדיף לא להיקלע אליו שלא לצורך. כדי לוודא שהחיפוש אחר עבודה חדשה יסתיים בבחירה מוצלחת, אשר לא תוביל במהרה לחיפוש נוסף, כדאי מאוד לבדוק איזו הצעה תאפשר לנו לעמוד ביעדים שהצבנו לעצמנו. אם אחת ההצעות 'מתכתבת' יותר מהאחרות עם היעדים ומאפשרת הגשמת יעד הקריירה הבא, כנראה זו האחת. 

אילו פרטים חשובים לנו במיוחד לגבי המעסיק העתידי? כימיה טובה? הזדהות עם ערכי הארגון? יוקרה? שם טוב? חיבור מקצועי לתחום העיסוק העיקרי? אפשרויות קידום? מטבע הדברים, ככל שמקום התעסוקה יענה בחיוב על השאלות שלנו, כך גדלים הסיכויים שהוא אכן מתאים לנו. 

היכן נרגיש נוח יותר - בחברה גדולה או קטנה? לתחושת השייכות והנינוחות שלנו במקום העבודה יש השפעה גדולה על תחושת הסיפוק שלנו לאורך זמן, ולכן חשוב להתאים את נטייתנו הטבעית לאפשרות התעסוקה הנבחרת. אינטימיות משפחתית או היבלעות במסדרונות אין-סופיים? לכל אחד יש העדפה משלו - הקפידו לא לשכוח את זו שלכם.

מה כולל הברוטו? בחינת התגמולים המגולמים במשרה זו או אחרת דורשת השוואה ריאלית של חבילות השכר. שימו לב לאותיות הקטנות, לכוכביות, להערות השוליים. לא פעם מתברר ששכר נמוך יותר אינו נמוך כלל וכלל, כי בצדו ניצבת שורה ארוכה וחיננית של הטבות ובונוסים.

האם הקריירה הצפויה תשתלב בקריירה המשפחתית? ג'וב חלומי יכול להפוך מהר מאוד לסיוט אם הוא אינו לוקח בחשבון את שאר רכיבי חייכם. גם כשאתם מטפסים למעלה, אל תשכחו את האנשים שהשארתם בעורף. לפעמים זה ההבדל בין קריירה מהנה לקריירה מענה. 

בשורה התחתונה – שימו בצד את כל הרעש, הצלצולים והפאסון. בחנו מה אתם באמת מחפשים, גבשו סדרי עדיפויות, הגדירו לעצמכם מה ייחשב מבחינתכם לסיפור הצלחה – וזו, על פי רוב, תהיה העבודה המתאימה לכם. בהצלחה!

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי