דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

על קידום ושיווק עצמי בעולם העבודה

04/07/2016

תארו לעצמכם שאתם בעלי בית קפה חדש בפאתי שכונת בבלי בתל אביב. הסיכוי שתגיעו לקהל היעד שלכם ללא פרסום הוא, איך נאמר זאת בעדינות, נמוך מאוד. אך אם תשקיעו רבות בשיווק עצמי, תיזמו היכרות עם תושבי השכונה, תספרו על המנות שלכם ותעשו הכול כדי להגיע לתודעת הציבור, יש סיכוי לא רע בכלל שהעסק הקטן שלכם יהפוך לעסק משגשג ולבית הקפה השכונתי.  

חשיבותו של השיווק בעולם העסקי אינה מוטלת בספק. בעיני רבים הצלחה עסקית היא בראש ובראשונה הצלחה שיווקית - ומכיוון שכך הם פני הדברים, לפעמים קשה להבין מדוע אנשים ממעטים לשווק את עצמם כשהם מחפשים עבודה או במהלך שגרת העבודה. 

התשובה השגורה היא שרוב השכירים רואים את עצמם כאנשים פרטיים ומרגישים שפעולות שיווקיות שייכות לחברות ולעסקים ולא אמורות להיות חלק מעולמם. אך שלא יהיה ספק: גם לשכירים כדאי 'לחשוב שיווק'. שוק העבודה כיום מוצף במועמדים ודל בהצעות – ולכן גם אם אתם עובדים חמש שנים באותו מקום עבודה וזוכים לשבחים על תפקודכם, חשוב לדעת לשווק את עצמכם בצורה נכונה:

בידול – בעולם העסקי ידוע כי כל עסק חייב להציג ולו יתרון אחד שיש לו על פני המתחרים. גם כעובדים מן המניין חשוב להבליט את היתרונות שלכם ולדאוג לכך שהמעסיק יהיה מודע אליהם. זה יכול להיות שליטה בשפות זרות, היכרות עם שפת תכנות חדשה או כל יתרון אחר – אבל חשוב שהבוס ידע שיש לכם משהו שאין לכולם.

חתירה למגע – אל תמתינו שההזדמנויות יגיעו אליכם. חפשו אותן ונקטו יוזמה לשם כך. עיינו באופן קבוע במכרזים הפנימיים במקום העבודה, הזכירו למנהל שלכם מדי פעם (בלי להציק) שתשמחו לשינוי או לקידום, קחו על עצמכם פרויקטים ותחומי אחריות שיכולים להוביל אתכם קדימה וכיו"ב.

השקיעו בנטוורקינג – אל תתביישו ליזום היכרויות עם הקולגות ועם המנהלים הנמצאים סביבכם. ככל שיכירו אתכם יגדלו הסיכויים שיזכרו אתכם כשיצוץ משהו. השתדלו להיות חברותיים (או לכל הפחות אדיבים) לכולם – יבוא יום וזה ישתלם.

הפגינו מקצועיות – לאורך השנים צברתם ניסיון ומיומנות בתחומכם – וזה הזמן להביא אותם לידי ביטוי. מאמרים, טיפים, מדריכים מקצועיים או סרטוני הדרכה הם דרך נהדרת להציג את מרכולתכם. מתגו את עצמכם כאוטוריטה מקצועית, ולאט-לאט אנשים יפנו אליכם כשיצטרכו עזרה (זוכרים את שרגא מ'רמזור'?). וכשיגיע רגע האמת, יש סיכוי טוב שהקידום יוצע דווקא לכם.

צרו נוכחות ברשת – מה לעשות, לא מספיק למתג את עצמכם רק במקום העבודה, כי בהחלט ייתכן שמתישהו תרצו לעבור לחברה אחרת. נסו לבנות לעצמכם מוניטין, העלו לרשת את המאמרים שכתבתם, השקיעו זמן ברשתות החברתיות (אל תוותרו על לינקדאין), הצטרפו לפורומים מקצועיים ושקלו לפתוח בלוג ולעבות אותו באופן שוטף. 

ואל תשלו את עצמכם: אם לא תדחפו את עצמכם קדימה, אף אחד לא יעשה זאת בשבילכם. התחרות רבה, ככל שמתקדמים בהיררכיה הארגונית יש פחות אפשרויות – אז אל תדחו למחר את מה שכדאי להתחיל כבר היום!

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי