דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

עבודה בהייטק

30/01/2014

רבים אומרים שהתהליך של חיפוש עבודה בהייטק כפי שהוא מתבצע כיום מאוד מזכיר להם את צה"ל ושירותי הבטחון בתקופת ראשית המדינה. בראש ובראשונה מאחר וכיום נראה שתעשיית ההייטק היא חוד החנית של ההווייה והתרבות הישראלית, תואר שהיה שמור למעשה עד לעשורים האחרונים למנגנוני הבטחון, אך בעיקר בשנים הראשונות של המדינה.

אולם בנוסף לכך, תהליך הגיוס של חברות ההייטק כיום מאוד מזכיר את זה של מנגנוני הבטחון בימיהם הראשונים – כיום בחברות ההייטק, כמו בצבא והשירותים המיוחדים דאז, המלצה מאדם שבתוך המערכת יכולה לעשות את כל ההבדל בין דחית מועמד לכניסה לארגון...

 

לא פרוטקציה ולא נפוטיזם – על חשיבותה של המלצה במהלך חיפוש עבודה בהייטק

 

חשוב לשים דגש על כך שכוחה של המלצה בתהליך חיפוש עבודה בהייטק לרוב לא נובע מפרוטקציות, נפוטיזם או רצון לרצות אדם כזה או אחר. דווקא להפך – תעשיית ההייטק הישראלית נחשבת לאחת המתקדמות בעולם, ועל מנת להמשיך להתפתח היא זקוקה באופן תמידי לאנשים איכותיים, מוכשרים ובעלי יכולות בין-אישיות גבוהות במיוחד.

 

ראיון עבודה עשוי לגלות למראיין מיומן רק חלק מהאיכויות של מועמד כלשהו, אך ארוך ככל שיהיה, אי אפשר בראיון לגלות הכל על אדם מסוים. ולכן, המלצתו של אדם שנחשב כמועיל וחיובי לחברת הייטק על אדם אחר, הנובעת מהיכרות ממושכת ועבודה משותפת נחשבת לבעלת ערך רב במיוחד עבור מקבלי ההחלטות שיקבעו אם אדם מסויים יכנס לארגון או לא.

 

ההמלצה קרובה ממה שאתם חושבים

 

לאור כל זאת, במידה ואתם בתהליך חיפוש עבודה בהייטק, בנוסף לפניה לחברות השמה וחיפוש באין ספור לוחות דרושים בהייטק, מומלץ לחפש אחר הזדמנויות המבוססות על הקשרים הבין אישיים שרקמתם בחייכם. כך תעשו זאת, צעד אחר צעד...

 

  1. החבר'ה – ברגע בו החלטתם שאתם מתחילים בתהליך של חיפוש עבודה בהייטק פנו למעגל החברים הקרוב אליכם, אלו עימם אתם מתראים מדי יום או שבוע. שאלו אותם אם ידוע להם על משרות הייטק פנויות, בחברה בה הם עובדים או חברה של מכרים שלהם, ובמידה ואתם מעוניינים להשתלב בחברה שכזו בקשו מהם להעביר את קורות החיים שלכם בתוספת המלצה.
  2. המחשב – תודות ליישומי מחשב שונים כולנו יכולים כיום לשמור בקלות על קשר עם אנשים שאנו לא רואים מדי יום, אך עדיין השפיעו על חיינו. זהו הזמן, אם כן, לשלוח מייל קבוצתי שממוען לכל החברים מהתיכון, הצבא, הטיול והאוניברסיטה ולבקש מהם לפקוח עיניים ואוזניים עבורכם. בנוסף, הודיעו רשמית בפייסבוק או כל רשת חברתית אחרת בה אתם חברים שאתם מחפשים עבודה בהייטק.
  3. הרחבת מעגל המכרים – חיפוש עבודה בהייטק הוא הזמן המושלם להרחבת מעגל המכרים שלכם. במידת האפשר, השתדלו להרחיב אותו באנשים אשר קשורים לתחומי העניין והמקצוע שלכם. צאו למקומות בילוי שידועים כמוקדי משיכה של אנשים העוסקים בתחומכם, והשתתפו בכנסים ואירועים הקשורים לתעשייה. דברו עם אנשים, התחברו אליהם, וצרו לעצמכם הזדמנויות חדשות... אל לכם להרגיש נבוכים – במידה ואתם מקצועיים ושותפים טובים לעבודה אתם תהיו נכס עבור החברה בה תשתלבו, וכאשר אתם פונים לאדם חדש ושואלים אותו על משרה בתחום, אתם פותחים גם עבור בן שיחתכם הזדמנות, לא פחות מאשר עבורכם...!

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי