דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

סקר המפתחים של Stack Overflow מגלה 10 עובדות שחייבים לדעת

06/11/2017

כמו ב-6 השנים האחרונות, גם השנה מוציא אתר Stack Overflow סקר המגלה למפתחים מידע שלא בטוח שהם יודעים על עצמם. השנה, מסתבר, בוצע הסקר הנרחב ביותר אי פעם מבחינת כמות נסקרים. לא פחות מאשר  64 אלף (!) מפתחים שיתפו פעולה השנה עם האתר וענו על רשימה ארוכה של שאלות. 

אם אתם מפתחים ואם בא לכם להרגיש כמו חלק מקהילה גלובאלית חובקת עולם ולחטט קצת מה קורה אצל הקולגות בארץ ומעבר לים, פנו לעצמכם 5 דקות וקראו את המסקנות שעלו בסקר. 

האמינו לנו... את המידע הזה אתם לא רוצים לפספס:

תחום התוכן הפופולארי ביותר בין מפתחים הוא פיתוח WEB

72.6% מהמשתתפים בסקר עדכנו שהם מפתחי WEB. 28.9% מפתחים אפליקציות Desktop. 23% מפתחים אפליקציות Mobile. בהמשך הרשימה ובסדר יורד: מפתחים עם רקע מתמטי/סטטיסטי (11.3%), DevOps (11.1%), Embedded (9.3%). ב- Machine Learning עוסקים 3.8%.

63.7% ממפתחי ה WEB הם מפתחי Full Stack, Back End – 24.4% ו Front End- 11.9%. מבין מפתחי ה Mobile יש יותר מפתחי Android מאשר מפתחי iOS – 64.8% לעומת 57.6% בהתאמה.

והזוכה בשפת הפיתוח הפופולארית ביותר היא...:

טוב, אין כאן הפתעה גדולה...גם השנה זו- Java Script (66.7%), אחריה בסדר יורד: SQL (53.7%), Java (38.3%), C# (36.7%) ואחריהן Python, PHP, C++, C... מפתחים, שימו לב: ב-5 השנים האחרונות ניתן לראות מגמה ברורה ועקבית של ירידה ב C# וב C .

נחשו מהי שפת הפיתוח שרוב המפתחים פשוט חרדים ממנה? התשובה: זו Visual Basic (שנה שניה ברציפות!) ומהי השפה הכי אהובה? Rust.

מקודדים לצורך הנאה

להבדיל מתחומי עיסוק אחרים, אנשים אשר עוסקים בפיתוח רואים בכתיבת קוד לא רק מקור לפרנסה, אלא גם תחביב. 75% מהמפתחים כותבים קוד סתם לשם ההנאה מחוץ למסגרת של עבודה.

גברים 1: נשים 0

פערי הג'נדר בקרב המפתחים עדיין גדולים מידי כבשנים קודמות...- 89.5% מהמפתחים הם גברים, לעומת רק 7.2% נשים. באיזה תפקידים יש יותר סיכוי למצוא נשים? בתפקידי פיתוח WEB ו Mobile וגם בתפקידי QA.

לא כל המפתחים הם פריקים של מחשבים

כשמדמיינים מפתח ממוצע, מדמיינים "פריק מחשבים"- מין אוטודידקט שכזה שכבר בילדותו פירק והרכיב מחדש מחשבים רק לשם ההנאה. הסקר שובר ובגדול את הסטריאוטיפ הזה ומגלה ש- 36.9% מהמשתתפים למדו פיתוח תוכנה רק 1-4 שנים לפני שהחלו לעבוד בתפקיד הזה. 11.3% הם מפתחים עוד יותר טריים שלמדו לפתח רק שנה לפני כניסתם לתפקיד. הנה לכם מיתוס ושברו.

השכלה גבוהה לעומת נסיון

רוב המפתחים אקדמאים. 47.9% מהם בעלי תואר ראשון ו 24.9% בעלי תואר שני. ל 52.4% מהם יש תואר במדעי המחשב או בהנדסת תוכנה. מצד שני... וכן, יש צד כזה... 32% מהמפתחים שיש להם תואר כלשהו חושבים שללימודים שלהם הייתה השפעה קטנה, אם בכלל על רמת הידע ואולי בגלל זה 90% מהם עדכנו שהם כל הזמן ממשיכים ללמוד באופן עצמאי ( 91.1%). 

התפתחות מקצועית

אם אתם רוצים להעמיק ולפתח את הקריירה שלכם או בתחילת הדרך ומעוניינים להיכנס לתחום, כדאי לדעת שרוב המפתחים (64.5%) ממליצים להרחיב ידע וללמוד באמצעות קורסי אונליין. לעומת זאת, במקום האחרון באותה רשימת דרכים מומלצות ממוקם התואר השני... (10.8%).

רוב אנשי הפיתוח הם שכירים במשרה מלאה ומרוצים מזה

70.3% מהמפתחים עובדים במשרה מלאה, כל השאר עובדים כפרילנסרים ובמשרות חלקיות או שבכלל לא עובדים (בין עבודות). מתוך העובדים מסתבר שמפתחים די מרוצים מהעבודה שלהם ואחרי 4 שנות נסיון בתחום, מדד שביעות הרצון שלהם אפילו עולה עוד יותר.

אבל איך בכלל מוצאים עבודה? 4 דרכים מובילות למציאת עבודה כמפתח: במקום הראשון- קשרים/חברים, ולאחר מכן- פניה ישירה של החברה למועמד, בהמשך הרשימה- אתרי דרושים וחברות השמה.

רוב המפתחים לא מחפשים באופן אקטיבי עבודה אבל תמיד מוכנים לשמוע

על פי הסקר רק 13.1% ממפתחי התוכנה מחפשים עבודה באופן אקטיבי. "אקטיבי" היא מילה חשובה פה משום שלמרות זאת- 75.2% מהם מודים שהם באופן קבוע "פתוחים להצעות" ומוכנים לשמוע על משרות מעניינות, גם כשבעצם אינם מחפשים עבודה.

הגורמים המובילים לבחירת מקום עבודה 

מפתחים תמיד יעדיפו מקום עבודה שיש בו אפשרות להתפתחות מקצועית, אבל אם נשים את זה לרגע בצד ונבדוק מה הכי חשוב להם בכל הנוגע לתנאי עבודה נגלה שמדובר בשני גורמים עיקריים: כמות ימי חופש (57%) וגמישות לעבוד מרחוק/מהבית. 53.3% מהמשתתפים בסקר בחרו באופציה לעבוד מרחוק כפרמטר המוביל לבחירת מקום עבודה. 63.9% ירצו לעבוד מרחוק לפחות יום אחד בחודש ו11.1% ירצו לעבוד מרחוק באופן קבוע או מרבית שעות העבודה.

ולסיום הנה שאלה מהסקר שמעניין מה אתם תענו לה: במה אתם מעדיפים להשתמש כשאתם כותבים קוד: בטאבים או ברווחים? 

(משתתפי הסקר ובחרו במקום הראשון ב...: טאבים (42.9%)!)

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי