דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

מרגישים תקועים בעבודה? 8 צעדים בדרך לתפקיד הבא

25/01/2017

זה ממש לא משנה כמה זמן אתם עובדים במקום עבודה מסוים וגם לא עוזר שקודמתם שם כבר 3 פעמים. לפעמים מרגישים תחושה של מיצוי, לפעמים מעל הראש מצויה תקרת זכוכית וירטואלית שמובילה לתחושה של מחנק ולפעמים סתם נמאס מאותם האנשים או מאותם הלקוחות שעובדים איתם כל כך הרבה זמן.

אל תרגישו לא בסדר- זה טבעי לגמרי להרגיש כפי שאתם מרגישים וניסיונות נואשים להתכחש לתחושות שלכם או להדחיק אותן באמת שלא יועילו או יחזיקו מעמד לטווח הרחוק. שאלו את עצמכם באופן הכי ברור: האם אתם מאושרים בעבודה או פשוט זורמים עם השגרה? האם אתם מגשימים את מלוא הפוטנציאל והכישורים שלכם או רק מגרדים את הקצה שלהם? יכול להיות שבמקום עבודה אחר תרגישו הרבה יותר טוב? יכול להיות ששם תחזור לכם ההתלהבות מהמקצוע ומהעשייה? ויכול להיות שעל הדרך לא רק שתיהנו יותר גם תתוגמלו טוב יותר?

שוק המשרות בהייטק גדוש בהצעות ובהזדמנויות חדשות, כך שאין שום סיבה טובה או הגיונית להישאר תקועים במקום עבודה מתסכל או בלתי מספק. זה בדיוק הזמן להפשיל שרוולים, לצאת מהקיבעון, להפסיק לזרום עם מה שיש ולהתחיל לשנות ולשפר עמדות.

איך עושים את זה? בדיוק ככה:

 

בלי חרטות!

בכדי למנוע מראש נקיפות מצפון או תחושות חרטה חשוב להתחיל בבחינה אובייקטיבית ככל האפשר של כל המשתנים. האם יש לכם סיבות מספיק טובות לעזיבה? האם בטוח שלא קיימות אפשרויות קידום? האם באמת במקום אחר תוכלו להרוויח טוב יותר? האם בחברה אחרת לא תסבלו מאותה רמת מתח גבוהה? כל אחד יכול לעשות את זה איך שנוח לו- אחד יבנה טבלה של יתרונות מול חסרונות, השני יתייעץ עם קולגה שהוא מעריך במיוחד והשלישי יפנה לייעוץ תעסוקתי. זה באמת לא משנה מה תעשו- העיקר שתחשבו טוב, תנתחו מכל הכיוונים ותגיעו להחלטה בלב שלם.

סימון יעד

זה הזמן לקצת דמיון מודרך- דמיינו שאתם חיים בעולם אידיאלי... באיזה תפקיד אתם? באיזו חברה? מה גודלה? איפה היא ממוקמת? מה כולל התפקיד שלכם? עם אילו ממשקים אתם עובדים? איזה שכר אתם מקבלים? כמה שעות אתם עובדים? האם אתם נוסעים לחו"ל מטעם העבודה? עובדים לבד או בתוך צוות גדול? אולי מנהלים צוות משלכם?

עכשיו כשאתם יודעים בדיוק מה אתם צריכים ורוצים, הורידו רגליים אל הקרקע ודללו את הפרטים השוליים, השאירו רק את החשובים לכם ביותר שגם ריאלים להשגה במציאות ולא רק בדמיון. מזל טוב, הגדרתם לעצמכם יעד בר-השגה!

הכנת תשתית

לא חייבים להתחיל ב"בום", אפשר להתחיל בקטן- עקב בצד אגודל. בכדי שלא יהיה לכם שום תירוץ לדחות את המשימה התחילו בצעד אחד בכל פעם, למשל: בבדיקת מצב השוק, בהתייעצות עם חברת השמה להייטק, בבדיקת טבלאות שכר, בעדכון קורות החיים, בקריאת מודעות דרושים... יש המון מה לעשות, כך שטוב להתחיל בהדרגה ובלי לחץ.

 

מיתוג ברשתות החברתיות

עדכנו את הפרופיל שלכם בלינקדין וודאו שלא חסר בו מידע, הצטרפו לקבוצות חדשות ורלוונטיות בלינקדין ובפייסבוק, הרחיבו את רשת הקשרים שלכם והציעו חברות לאנשי קשר חדשים- אנשים בעלי תפקידי מפתח בארגונים שמעניינים אתכם, מנהלי גיוס, אנשי השמה והד-האנטרים- כדי שבזמן אמת תוכלו להפעיל אותם לטובתכם.

חבר מביא חבר

הסטטיסטיקה מראה שכ- 35% מהגיוסים החדשים מתבצעים בשיטת "חבר מביא חבר", האהובה מאוד על כל הארגונים. לשם כך אין מנוס מאשר לפנות לאנשים שאתם סומכים עליהם: חברים, בני משפחה, קולגות מהלימודים או מהצבא, אנשים שעבדתם איתם פעם, אפילו לקוחות טובים מהעבר. כדאי לעדכן אותם שאתם מחפשים עבודה וכמובן לא לשכוח לבקש שישמרו על דיסקרטיות!

ואם כבר דיסקרטיות...

הקפידו לשמור על דיסקרטיות מרבית - אל תציינו היכן אתם עובדים בקורות החיים, אל תשלחו קורות חיים מהמחשב בעבודה, נסו לקבוע את הראיונות אחרי שעות העבודה, אל תספרו לאנשים במקום העבודה על תוכניתכם לחפש עבודה חדשה. אל תשכחו- "אוזניים לכותל" אז עדיף לא לקחת סיכונים מיותרים כדי לא לאבד את מקום העבודה הנוכחי.

פנו זמן!

אומרים ש..."זו עבודה לחפש עבודה" וזו ממש לא קלישאה. בכדי לעשות שינוי צריך להשקיע- גם מחשבה, גם זמן, גם שיחות טלפון, גם נסיעות לראיונות עבודה. זו הסיבה שכדאי להתחיל כמה שיותר מוקדם ולא להתמהמה- גם ככה מדובר בתהליך ארוך ורב שלבים. בד בבד המשיכו לבצע את תפקידכם הנוכחי על הצד הטוב ביותר.

התחילו להיפרד

טוב, ברור שזה לא יקרה בן יום, אבל... אם אתם עובדים תקופה ארוכה באותו מקום עבודה- לא יהיה לכם קל לעזוב, גם אם זה נעשה מתוך מחשבה מעמיקה וביטחון רב בהחלטה. אז התחילו בתהליך הפרידה כבר כאן ועכשיו- לא באמת, אבל לפחות פנימה-בראש ובלב... כשיגיע היום המיועד אתם כבר תודו לעצמכם וזה יהיה הרבה פחות כואב והרבה יותר קל!

תתחדשו!

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי