דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

מפתחים, כך תעברו משכירות ליזמות ב 9 צעדים

07/08/2017

הסיכוי שאתם עובדים כמפתחים כבר מספר שנים ושאין לכם אפילו מכר אחד מדרגה ראשונה או שניה, שעשה אקזיט, די נמוך. על אחת כמה וכמה אם החלפתם עד היום לפחות 3-4 מקומות עבודה ואם בדרך עברתם במוסד אקדמי או ביחידה טכנולוגית צבאית כלשהי. כן, לפי הסטטיסטיקה בכל יום נפתחים בממוצע 3 סטארטאפים. מצד שני, 43% מהסטארטאפים גם נסגרים בטווח של 3.5 שנים ורק 7% מהם מגיעים להיות רווחיים ומצליחים. אז מה אתכם? גם אתם רוצים? גם לכם בא לעשות את זה בגדול? להגיע לרעיון הגדול הבא ולהקים מיזם חדש לתפארת, כזה שעוד ידברו עליו המון המון זמן?

החלטנו לעזור לכם. הנה 9 צעדים לביצוע מעבר מעבודה שכירה לסטארט אפ מגניב משלכם:

1. רעיון וסקר שוק
במה אתם הכי טובים? מומחים במשהו? יש אולי נושא שמאוד קרוב ללבכם? נסו למצוא רעיון הקשור לנושאים האלה, עשו סקר שוק, דברו עם אנשים, חטטו באינטרנט ובדקו: מה חסר לנו בחיים, מה יפתור בעיה שכיחה? מה כבר קיים, אבל לא מספיק מפותח ואפשר לקדם? באילו תחומים לא קיים עדיין שירות? כיזמים עליכם להתמקד בהגדרת בעיה ומציאת פתרון שביחד יוצרים היגיון כלשהו. אם כבר יש לכם רעיון שמלהיב אתכם, בדקו האם הוא ייחודי והאם כבר לא הוצא עליו פטנט בעבר. אחר וכדאי גם להתייעץ במידת הצורך עם עורך דין. ככל שלמיזם שלכם תהיה מטרה ברורה ופתרון פשוט, כך תוכלו להסביר אותו יותר בקלות לאחרים, לשכנע אותם ולזכות בתמיכתם. לשם כך כדאי להכין 3-4 משפטי מפתח ברורים וקצרים (מזל טוב, על הדרך הכנתם את הבסיס ל elevator pitch שלכם!).

2. תוכנית עסקית
מודל עסקי הוא שלב בסיסי של כל מיזם, גם בכדי לדעת מראש את גודל ההשקעה הנדרשת וגם בכדי להבהיר מה פוטנציאל המכירה וכדאיות היוזמה. תוכנית עסקית גם תעזור למשקיעים הפוטנציאלים להבין למה כדאי להם להשקיע בפרוייקט הזה. זכרו, הרבה מאוד יזמים עושים את אותה הטעות... הם רצים קדימה מבלי לתכנן האם וכיצד אפשר להרוויח מהרעיון שלהם. לפני הכל חובה לגבש אסטרטגית מחיר ומודל רווח.

3. תוכנית שיווקית
רוב היזמים מתמקדים בזמן ובכסף שעולה שלב הפיתוח. העניין הוא שזה אולי מתחיל בפיתוח, אבל לא מסתיים שם. צריך לקחת בחשבון את כל מה שקורה לאחר שהמוצר קיים: עיצוב, מיתוג, שיווק, פרסום, הפצה... גם אם המוצר מצוין, צריך לדעת איך להביא לקוחות/גולשים ועל כן, חשוב לפתוח אקסל ולהתחיל לחשב: כמה משתמשים נראה לכם שיהיו למיזם? תוך כמה זמן? איך תפיצו אותו? כמה עולה לפרסם? תשובות לשאלות האלה תאלצנה אתכם להתמודד עם האתגרים הפיננסיים של המיזם שרבים לא לוקחים בחשבון, ובמידה ותצליחו להוכיח רווחיות, לפחות על הנייר, תוכלו להתקדם משם.

4. אפיון של ה UI ותהליכי העבודה
כיוון שפיתוח עולה הרבה כסף (או זמן או גם וגם), כדאי לבצע אפיון כמה שיותר מדויק בכדי לצמצם את כמות השינויים והעיצוב מחדש שתצטרכו לעשות לאחר תחילת הפיתוח. אפיון ה UI חשוב מכיוון שהוא מאפשר "לראות את הדברים בעיניים" וגם להראות לאחרים, לבדוק אם הם מבינים אותו ומה הם היו משפרים. לשם כך, אפשר לאייר את כל המסכים של המוצר באופן ידני על דף או באמצעות תוכנות כמו למשל Powerpoint או Balsamiq. בשלב הבא יהיה לכם הרבה יותר קל לקבל הצעות מחיר ממעצבים ולהם יהיה קל יותר לקלוע למה שדמיינתם. בנוגע לאפיון תהליכי העבודה הפנימיים של המוצר- כדאי לכם מאוד להכין תרשים זרימה מדויק של כל התהליך.

5. שותפים
לא תמיד אפשר לעשות הכל ב 10 אצבעות ועל כן מגיע הרגע שבו יש לשקול לשתף פעולה עם אדם אחר או אפילו עם מספר אנשים. אם הגעתם לשלב הזה, בנו הגדרות ברורות של כל תפקיד וחלוקת העבודה ברורה. לרבים יש נטיה לבחור שותפים שהם גם חברים, אבל חברים לא תמיד יהיו השותפים הנכונים ביותר. במקום זה חפשו אנשים שמשלימים אתכם, כאלה שמביאים איתם ידע, רקע טכני שאין לכם ואולי אפילו דרך חשיבה שונה משלכם- זו הדרך הטובה ביותא להפריה הדדית וכך גם תוודאו שכל הנושאים האפשריים מכוסים. חשוב גם לבחור באנשים שתוכלו לעבוד איתם לאורך זמן ולא ישגעו אתכם בויכוחים אינסופיים. איך תמצאו אנשים כאלה? טוב... זה כבר יצריך מכם לצאת מהעולם הוירטואלי לעולם הפיזי- זה בדיוק הזמן להגיע לאירועים עסקיים או לכנסים מקצועיים ומיטאפים בהם תוכלו לפגוש את האנשים הנכונים ולעניין אותם ביוזמה שלכם.

6. מנטור/יועץ מקצועי
חשוב אמנם להיות זהירים ולא לחשוף את הרעיון שלכם לכל אחד, אבל לא תוכלו להתקדם הרבה מבלי להיעזר בידע עסקי ומקצועי שאחרים ומנוסים מכם רכשו במשך שנים ובעמל רב. לעיתים כדאי לאתר מנטור או יועץ אישי שילוו את המיזם לטווח ארוך ובאופן אישי וישלימו את הידע שעדיין אין לכם בתחומים השונים וכמובן יתרמו להצלחה שלב אחר שלב.

7. משקיע
כשאתם עובדים ורוצים לעזוב את העבודה לטובת המיזם בכדי להשקיע בו את רוב שעות היום, משקיע הוא הפיתרון האולטימטיבי שהרי אתם גם צריכים להתפרנס איכשהו, נכון? לשם השגת משקיע (שזה אתגר לא פשוט בפני עצמו) הכינו מצגת מרשימה עם הרעיון שלכם, אולי אפילו אבטיפוס של המוצר או המערכת. בשלב הזה תצטרכו לצאת מאחורי הקלעים אל קדמת הבמה וכדי לקדם דברים תצטרכו לשנס את כל כישורי המכירה שלכם. אין לכם כאלה? מצאו איש מכירות טוב והפכו אותו לאחד השותפים שלכם. בכל שבוע כמעט מתקיימים אירועים עסקיים של מפגשי יזמים-משקיעים, השתתפו בכנסים או היעזרו בגופים שמתמחים בחיבור בין יזמים להשקעות תמורת עמלה.

8. סביבת עבודה
בסרטים אולי אפשר להקים סטארטאפ מהגראז' של ההורים שלכם או מבית הקפה השכונתי, אבל בעולם האמיתי זה לא פיתרון אידאלי. במקום זה, כיום קיים מצאו לכם אחד ממגוון חללי העבודה שמתאימים בול ליזמים מתחילים. שכרו לעצמכם עמדה או משרד קטן ותוכלו ליהנות מסביבה נוחה וגם מכזו שהיא אנרגטית עם אווירה של עשייה ויוזמה. אגב, עבודה בסביבת סטארטאפים אחרים, מסייעת גם ברמת החברתית וגם ברמת שיתוף ידע ויצירת שיתופי פעולה פוטנציאלים. כמו כן, שווה להיות קרוב גיאוגרפית למרכז העניינים ולהיכן שהכל קורה וגם להיות מעורים בכל הכלים והאירועים שיכולים לקדם אתכם.

9. משוב וגמישות מחשבתית ומעשית 
הכינו רשימה של כ- 10 אנשים לפחות שאתם מעוניינים במשוב שלהם על המיזם. קבעו פגישות, הציגו את הרעיון וסכמו את כל ההערות החיוביות והשליליות שאתם מקבלים. שימו לב להערות שחוזרות על עצמן: את השליליות יש לתקן, את החיוביות יש לחזק. אם דברים לא צפויים קורים תוך כדי עבודה על המיזם- לא נורא, זה אפילו די שכיח... אז אל תחששו לשנות את הדרך בה בחרתם בהתאם לתנאים החדשים. ערכו הערכת מצב מדי פעם והיו ערניים למגמות בשוק.

 

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי