דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

מעסיקים, מגייסים עובדים? למה כדאי לעשות זאת בגלוי

04/08/2015

החלטתם לגייס עובדים חדשים. העבודה מקרטעת, הלקוחות נעשים חסרי סבלנות, ואתם מרגישים שהעובד שמאייש כיום את המשרה פוגע בביצועי החברה. אולי זה קצת דרמטי, אך איש אינו יכול לבטל את תחושותיכם. בצר לכם אתם פונים למנהלת משאבי האנוש בחברה ומבקשים ממנה שתתחיל בגיוס מיידי. רכזת הגיוס נדרכת ומתחילה לעשות את הסידורים הנדרשים, ולפתע היא זורקת את השאלה: "רגע, לפרסם במודעה את שם החברה?"

הנטייה שלכם היא לענות בשלילה? יש היגיון מאחורי הדברים: ראשית, אינכם מעוניינים שהעובד ידע על הכוונה לפטרו, יקדים תרופה למכה ויתפטר כבר עכשיו. שנית, גיוס עובדים הוא תמיד פתח ל'ריגול תעשייתי' – מתחרים שינצלו את ההזדמנות כדי לברר מה טווח המשכורות אצלכם, מה אופי הפעילות וכיו"ב. ושלישית – אינכם רוצים לעורר בחברה גל שמועות על פיטורים, על חילופי גברי או על רה-אורגניזציה צפויה.

עם זאת, ועל אף הרתיעה הראשונית (שהיא טבעית לגמרי, אגב), כדאי לשקול בחיוב את פרסום שם החברה במודעת הדרושים שלכם – וזאת ממספר סיבות:

שקיפות – בסופו של יום אתם רוצים שמי שיגיע אליכם ידע כמה שיותר פרטים על המשרה ועל החברה המציעה אותה, כדי שיוכל להחליט בצורה מושכלת אם להגיש את מועמדותו. יתרה מזאת, מבחינת מחפשי עבודה רבים השאלה הזו היא קריטית – שכן רבים מהם עדיין מחזיקים במשרה, ועליהם להיזהר מלשלוח את קורות החיים שלהם למקומות לא מוכרים. פרסום שם החברה יעזור להפיג את החשש ואף ימנע מכמה מועמדים לא רלוונטיים מלהיענות למודעה.

מי ומה אתם? מחפשי העבודה בימינו אינם דומים לאלו מלפני 15-10 שנה. הודות ליכולת שלהם לקבל, באמצעות חיפוש מהיר בגוגל, מידע מדויק על כל מעסיק, הם מתנהגים כצרכנים לכל דבר ורוצים להשוות בין כל ההצעות העומדות בפניהם. הרי בינינו, גם אתם לא הייתם קונים מוצר שהיה מופיע ללא שם המותג עליו - אז מדוע שהם יעשו זאת?

גיוס כאקט שיווקי - ברגע שאתם מפרסמים מודעה עם שם החברה, אתם מעלים את הנוכחות שלכם ברשת ואת המודעות לחברה ולפעילותה. כך אתם מייצרים תדמית של חברה נחשקת, מתפתחת ומתרחבת, אשר צריכה לשם כך לאייש משרות נוספות. זו, בכל אופן, התדמית הנוצרת - גם אם במציאות אתם מחפשים עובד אחד בלבד.

ואם אין ברירה?
אם בכל זאת אין לכם ברירה, אם משיקולים כאלו ואחרים אינכם יכולים לפרסם את שם החברה, פרסמו מודעה אנונימית - אך דאגו לפרט כמה שאפשר על המשרה ועל ההטבות הנלוות אליה, ובקיצור – היו גלויים ככל הניתן. פזרו רמזים, הרחיבו על תחום העיסוק ועל אופי התפקיד – ונסו לגרום למחפשי העבודה להרגיש ששווה להם, על אף העמימות, לשלוח לכם קורות חיים.

 

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי