דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

מחשבים מסלול מחדש - הסבה מקצועית בתוך עולם ההיי-טק

08/06/2015

אף על פי שבועת ההיי-טק נוטה להתפוצץ כל כמה שנים, ש'הזדקנות' אדם בתעשייה זו היא מהירה יותר מאשר בתחומים אחרים, ששעות העבודה ארוכות ושלרבים יש תחושה ש"העבודה משעממת ואנחנו רק ברגים קטנים במערכת" - שלא יהיה לכם ספק: אתם נמצאים בשוק העבודה הכי נוח ומתגמל כיום. 

זו ככל הנראה הסיבה שרבים נשארים בתחום ולא מחפשים עיסוקים מקצועיים אחרים. בזמן שענפים אחרים ננטשים לטובת הסבה מקצועית או יציאה לעצמאות, עולם ההיי-טק נהנה משיעור נטישה נמוך (יחסית), וגם המתלוננים הסדרתיים מודים שאולי הם בכלוב – אך לפחות הוא מזהב...

אך בשנים האחרונות צצה שאלה חדשה: מה לגבי רכישת מקצוע טכנולוגי נוסף כדי להשתכשך באותה שלולית אך בכובע אחר? האם כדאי לעשות 'סמי-הסבה-מקצועית', לרכוש התמחות היי-טק נוספת, לשבור שגרה אך בד בבד להמשיך לעסוק במקצוע?

אם גם לכם זה עלה בראש, הנה כמה שיקולים שיסייעו לכם להחליט אם הצעד הזה נכון גם בשבילכם:

להתחיל מבראשית – אם החלטתם לעשות זאת עליכם לקחת בחשבון שאתם חוזרים לטירונות. לתחילת הדרך. אולי אתם מובילים בתחומכם, אולי יש לכם ניסיון שלמעטים יש, אך כשאתם עושים הסבה פנימית ה'מונה' מתאפס – ומעתה עליכם להוכיח את עצמכם מחדש ולהתחיל שוב לצבור פז"ם.


תקופת הלימוד – נכון, אם הייתם בוחרים בהסבה מקצועית מלאה (כגון ממתכנתים ליועצים פנסיוניים) הייתם צריכים להשקיע הרבה יותר זמן בלימוד ובהיכרות מקצועית, אך אל תשלו את עצמכם: גם בהסבה פנימית יש צורך בפרק זמן ייעודי ללימוד התחום החדש. כל תפקיד והייחוד שלו, ומי שעבד כמנהל מוצר לא בהכרח יוכל להיות מיד איש QA טוב. שאלו את עצמכם אם יש לכם זמן, יכולת ואורך רוח ללמוד מקצוע חדש.


מולטי-דיסציפלינריות – למעבר מתחום לתחום בתוך עולם ההיי-טק יש יתרון משמעותי: יכולת מולטי-דיסציפלינרית. אחרי שאתם עוברים את חבלי הלידה וצוברים ניסיון וידע בתחום החדש, אתם הופכים לסוג של 'סופרמנים' השולטים בכמה עולמות תוכן – וזה יתרון ענק, בעיקר אם אתם מעוניינים להתקדם לתפקידים ניהוליים.

שבירת שגרה – שיקול לא מקצועי אבל חשוב לא פחות הוא מצב הרוח שלכם כשאתם קמים בבוקר. כשעובדים באותו תחום כל כך הרבה שנים צוברים ותק וידע, אך לא פעם גם חשים תסכול ושעמום. הסבה מקצועית 'פנימית' מהווה משב רוח רענן בלי להיות 'אמיצים' מדי ובלי לזנוח לחלוטין את העולם שבו גדלתם.

היכרות מקרוב – היתרון בהסבה מקצועית בתוך עולם ההיי-טק הוא ההיכרות עם שוק העבודה והיכולת לדעת ממקור ראשון לאילו מקצועות יש עתיד, באיזה תחום רמת השכר גבוהה מהממוצע, אילו תחומים נחשבים מאתגרים וכיו"ב. הודות לכך אתם מקטינים את הסיכון הכרוך בצעד זה ומגדילים את סיכויי ההצלחה שלכם בתחום הנבחר.

אז... הסבה פנימית?
מדובר בשינוי, ביציאה לדרך חדשה, בסוג של מהפך בחיים המקצועיים - אך גם בבחירה בטוחה יחסית, לא מסוכנת מדי, הנמצאת בהישג יד. נתחו את השוק שבו אתם עובדים, בדקו באילו תחומים יש לכם יתרונות מקצועיים מובהקים ופוטנציאל אמיתי לקידום, התייעצו עם מביני עניין, היערכו מבעוד מועד מבחינה כלכלית – וצאו לדרך. בהצלחה!

 

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי