דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

מה (לא) להגיד כשמבקשים העלאה במשכורת

10/05/2015

ביקשתם העלאה במשכורת ונעניתם בשלילה? יכול להיות שיש לכם בוס קמצן, אך גם מאוד יכול להיות שלא ביקשתם כמו שצריך. לשיחה עם המעסיק על העלאה במשכורת כדאי להגיע מוכנים ככל האפשר – ובינתיים הכירו את המשפטים שכדאי להימנע מהם:

"אני יודע שזה לא הזמן לבקש, אבל..."

זה לא הזמן לבקש? אל תבקשו! עיתוי הבקשה חשוב מאוד, ואם אתם יודעים שהחברה נמצאת כרגע בקשיים או בקיצוצים, לא יהיה חכם מצדכם לבקש העלאה מהבוס שלכם. בקיצור, צריך לדעת מתי לעשות זאת.

"לא קיבלתי העלאה מאז..."

כשאתם מנסים לשכנע את הבוס שלכם לשדרג את המשכורת שלכם – הימנעו מהתבכיינות. היא לא תעזור לכם. נסחו את נקודות החוזק שלכם והוכיחו לבוס שלכם ששווה לו להשאיר אתכם לידו. הסבירו לו איך תרמתם לארגון – זה מה שישכנע אותו, ולא כמה זמן אתם 'מקופחים'.

"עשיתי את כל המוטל עליי..."

העלאה במשכורת ניתנת בדרך כלל לאנשים שעשו מעבר למה שנדרש מהם. אל תשכחו את זה. אתם עושים מה שמבקשים מכם? זה לא מרשים במיוחד – הרי בשביל זה משלמים לכם. נסו להציג הישגים מיוחדים או 'הגדלות ראש' מצדכם.

"אני צריך העלאה בגלל ש..."

נולד לכם תינוק? מזל טוב. קניתם בית? תתחדשו. 

אתם צריכים להבין: אמנם האירועים האלו הם חלק מרכזי בחייכם, אך הם לא כל כך מעניינים את הבוס שלכם. אם אתם רוצים לשכנע את הבוס שלכם להשקיע בכם, אתם צריכים לתת לו סיבות שמשפיעות עליו ועל החברה. התמקדו בהישגיכם המקצועיים ולא בנסיבות האישיות.

"לפחות 50% העלאה"

אתם חייבים להיות הגיוניים בדרישות שלכם. 

שאלת מיליון הדולר היא כמה כסף אתם רוצים לקבל – ועליכם לזכור שדרישה לא הגיונית תוביל לסירוב אוטומטי. בדקו מראש מהו גובה ההעלאה הנהוג בחברה והציבו דרישה דומה. אל תגרמו להוצאת פרצי צחוק מפיו של הבוס, השתמשו בשכל הישר ובשיקול הדעת שלכם.

"בדיוק גיליתי שמיכל מקבלת משכורת גבוהה משלי"

לעולם אל תשוו את המשכורת שלכם למשכורות של אנשים אחרים בחברה. אתם לא מבינים כמה רע זה נשמע - מכל זווית אפשרית. זה גורם לכם להיראות חטטנים המפשפשים במשכורותיהם של עמיתיכם לעבודה, זה גורם לכם להיראות בכיינים וקטנוניים – וזה עלול ליצור מתח ופגיעה באמון בין הבוס לבין הקולגה שהזכרתם. 

"העלאה עכשיו או שאני בחוץ"

אתם באמת מתכוונים להציב לבוס שלכם אולטימטום? אם הוא יסרב - תתפטרו? אם התשובה שלילית, אל תטפסו על עץ גבוה ואל תכניסו את עצמכם לפינות שלפעמים אי אפשר לצאת מהן. אם אתם אוהבים את העבודה שלכם, אל תאיימו על אף אחד – במקרה הרע תמצאו את עצמכם בחוץ, ובמקרה הטוב תרוויחו העלאה במשכורת אבל גם בוס כועס. 

בהצלחה!

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי