דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

לפנק, לפנק, לפנק - הפיתויים הגדולים במודעות הדרושים

12/11/2014

אלו המחפשים עבודה חדשה, במיוחד באחד מענפי ההיי-טק, נתקלים לא פעם בתופעה מעניינת:  מודעות דרושים המציגות את ההטבות והפינוקים המצפים לזוכים במשרה. בתי מלון, בילויים, טיסות לחו"ל וגימיקים נוספים - פיתויים רבים מוצגים שחור על גבי לבן, ולמעשה הם הדרך של המעסיקים להביא אליהם את המועמדים הטובים ביותר ולהבטיח להם מקום עבודה כיפי ומשתלם. 

אך כשבוחנים לעומק את משרות ההיי-טק ואת התנאים הנלווים להן, מסתבר כי המציאות נוצצת קצת פחות. הפיתויים הרבים יוצרים "כלוב של זהב", ולמעשה הם גורמים לעובדים לבחור במקום עבודה כזה או אחר מהסיבות הלא נכונות. מודעות הדרושים בהיי-טק פועלות כאיש מכירות ממולח במיוחד, ולכן חשוב להיזהר ולא להסתנוור מהפיתויים השונים – אלא להביא בחשבון גם את מהות העבודה, את תנאי השכר המלאים, את הגדרות התפקיד ואת החובות הכרוכות בכך.

 

Shutterstock 124994543

 

מהם סוגי הפיתויים הנפוצים - ומה חשוב לבדוק מעבר להם?

ענף ההיי-טק הוא הקטר המוביל את המשק הישראלי. ישראל היא מעצמה טכנולוגית בקנה מידה בין-לאומי, ולכן לא מפתיע לגלות כי חברות רבות מציעות לעובדיהן לא רק חבילת שכר מפנקת אלא גם הטבות מסוגים שונים. בין ההטבות המקובלות כיום ניתן למצוא:

 

טיסות לחו"ל – טיסות לטיולים או להשתלמויות המשלבות נופש נחשבות לפינוק משמעותי. את הפינוק הזה כולם רוצים לקבל – והצגתו במודעת הדרושים בהחלט מדרבנת רבים וטובים לשלוח קורות חיים.

 

בונוסים – כאשר החברה מצליחה בפיתוח, בשיווק, בהנפקה בבורסה או בכל תחום אחר - נהוג להעניק בונוס לעובדים הבולטים.

 

סביבת עבודה מפנקת – אין לזלזל בפינוקים קטנים ההופכים את מקום העבודה ואת הסביבה החברתית להרבה יותר נעימים. בין היתר מדובר על פינות ישיבה לרגיעה, פינת קפה עם משקאות איכותיים, שולחן ביליארד, חדר כושר עם מאמן כושר אישי, אולם קולנוע ועוד.

 

כמעט כמו בבית – יש חברות המציעות לעובדיהן שירותים שונים לבית כגון שירותי גיהוץ וכביסה או הכנסת הרכב הפרטי למוסך, יש מקומות עבודה המאפשרים להביא את הכלב למשרד ועוד. 

 

התחרות על לבם של המועמדים גרמה לכך שחדשנותה של חברה אינה נמדדת רק במוצרים שלה - אלא גם בפינוקים שלה, בדרכי התגמול שלה ובגימיקים שהיא מציעה לעובדים.

ביזנס לפני פלז'ר

לצד ההטבות והפיתויים השונים חשוב לבחון היבטים נוספים של המשרה המוצעת: התפקיד עצמו, החברה המעסיקה, תנאי השכר ועוד. כך למשל מומלץ לשאול את עצמכם:

 

כלוב או זהב? לא כולם שמחים לקבל תגמול גבוה ופינוקים אם המחיר הוא שעות עבודה ארוכות מאוד או לחץ ומתח חריגים.

 

שכר בסיס – כיף לקבל בונוסים ונסיעות לחו"ל, אך יש לבדוק מהם תנאי השכר הבסיסיים בהתאם לתפקיד ולמאפייני המשרה. בסופו של יום, עם כרטיס טיסה לא קונים במכולת.

 

הטווח הארוך - חשוב לבדוק הפרשות פנסיוניות, קרנות השתלמות וכיו"ב. אף על פי שהטבות אלו באות לידי ביטוי רק לאחר זמן רב, הן חשובות לא פחות (ולמעשה אף יותר) משירותי כביסה, מטיסה לתאילנד או מעיסויים שבועיים במשרד.

 

אופק מקצועי - קריירה היא כמו סולם: כדי להגיע לפסגה צריך לטפס שלב אחר שלב. אטרקטיבית ומהנה ככל שתהיה, אם

העבודה אינה מקדמת אתכם מבחינה מקצועית – היא תזיק במקום להועיל. אולי תטוסו בזכותה ליעדים רבים בעולם, אך בסופו של יום תגלו שדרכתם במקום.

ושלא תבינו לא נכון: כולם אוהבים הטבות ופינוקים, ובהחלט כדאי לשאוף לעבוד בחברה מפנקת ולא בחברה סגפנית. אבל לפני הכול זכרו מה עיקר ומה טפל - ובדקו שאתם יכולים לסמן וי על הדברים החשובים באמת.

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי