דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

לחפש מתחת לרדאר - 5 טיפים לחיפוש עבודה בדיסקרטיות

01/06/2016

בניגוד לזוגיות, שבמסגרתה כדאי לעדכן את בן או בת הזוג לפני שיוצאים לחפש פרק ב', בעולם התעסוקה כדאי לא פעם לשמור את הגישושים לעצמנו. 

ראשית, מעסיקים וקולגות אינם ששים לדעת שאנחנו רואים במקום העבודה הנוכחי שלנו מציאות חולפת, והיחס אלינו עלול להשתנות לרעה. שנית, אין כל ערובה לכך שהחיפושים יסתכמו באיתור משרת חלומות ובמעבר לחברה חדשה – ולכן אין צורך להלחיץ את המערכת לשווא, ושלישית – מקום העבודה הוא עדיין רק מקום עבודה, ואין שום סיבה לערב אותו בכל השיקולים שלנו לגבי התכניות שלנו לטווח הארוך. 

למעשה, גם אם לא מדברים על כך במקום העבודה באופן גלוי, סביר להניח שכשליש מהעובדים הסובבים אתכם מחפשים, באופן פעיל יותר או פחות, הזדמנויות חדשות. אם אתם חלק מהמחפשים הללו, מאלו שתמיד מרחרחים אחר משהו טוב יותר, כדאי לכם להמשיך לקרוא. אמנם אי אפשר להבטיח שהרחרוחים שלכם לא ייחשפו ברדאר הרגיש של המעסיק – אך נקיטת כמה אמצעי זהירות פשוטים תהפוך את תהליך חיפוש העבודה להרבה יותר דיסקרטי:

• לא להסגיר את שמו של מקום העבודה הנוכחי בקורות החיים - מעניין לציין כי גם האנשים הכי שקולים, כאלו המבינים היטב את משמעות הצנעת התהליך, שוכחים לבצע את הפעולה האלמנטרית הזו. מדוע כה חשוב לא לציין את השם? ראשית, כי הביצה היא קטנה, ואין לדעת איזו עין תיתקל במסמך המפליל. שנית, מעסיקים גדולים נוהגים לדבר ביניהם ועלולים לרחרח בנוגע למועמד זה או אחר – וכך אתם עלולים להיחשף עוד בטרם עשיתם את הצעד הראשון בדרך למשרה הנכספת.

• לא לחפש עבודה בשעות העבודה - שיחות טלפון המבוססות על התלחששויות, הסמקות והסתלקות בהולה לשירותים – מספרות את כל הסיפור. אף על פי שייתכן שבסך הכול קיבלתם שיחת טלפון מהדייט הלוהט מאמש, מדובר בהתנהגות המעוררת סימני שאלה. למען שלוות הנפש והדיסקרטיות כדאי למקד את שעות החיפוש ולעשות זאת במסגרת שעות הפנאי שלכם.

• לא להפקיר את פרטיותכם בידי מנועי הפצת קו"ח אוטומטיים - זה נוח, זה מפתה, זה חוסך את כל ההתרוצצות הווירטואלית וזה מאפשר ללחיצת כפתור אחת להחליף מאות לחיצות – אבל זה לא נכון. זאת אומרת, יכול מאוד להיות שזה נכון, אבל מבחינה דיסקרטית – זה מאוד לא אחראי. המנועים האוטומטיים יורים לכל הכיוונים, וקיים סיכוי לא רע שאחד הקליעים ינחת היישר על שולחנו של הבוס שלכם. אאוץ'.

• לחפש ברשתות החברתיות באופן ממוקד - הרשתות החברתיות הוקמו לצורך חיבור בין אנשים לאנשים, אנשים למשרות, אנשים למטרות. כל המידע (כמעט) זמין בהן, ומעסיקים רבים עושים בהן שימוש לצורכי גיוס עובדים. חיפוש ממוקד, המגיב להצעות קונקרטיות, הוא אופן הפעולה המיטבי במצב העדין שבו אתם נתונים.

• טוב ממליץ רחוק מממליץ קרוב - ממליצים שאינם מכירים אתכם במסגרת מקום העבודה הנוכחי הם ממליצים אידיאליים. אלו לא ימהרו לפלוט פרטים "מפלילים" אודות עיסוקכם הנוכחי, ובכך יסייעו לשמור על מסך העשן בנוגע לתכניות העתידיות שלכם. 

בהצלחה!

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי