דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

וואלה, פינקתם - חזרתן של הטבות ההיי-טק

04/08/2015

בראשו של כל איש היי-טק מהדהד המונח המשלהב 'בועת ההיי-טק'. רבים עוד זוכרים את התקופה הפרועה שבה כל גיק הסתובב עם רכב מפואר, בחדרי הישיבות חילקו קוקה-קולה בפחיות, ובסיומו של (כמעט) כל יום עבודה היו יוצאים החבר'ה לארוחת ערב מפנקת - על חשבון החברה כמובן.

מאז זרמו מים רבים בירקון: ממשלות קמו ונפלו, חברות נפתחו ונסגרו, יזמים ניסו ונכשלו – וגם בועת ההיי-טק הידועה התפוצצה לא פעם ולא פעמיים. את הרכב המפואר החליף רכב משפחתי, במקום פחיות עברו לבקבוקים ולתמי 4, ותקציבם של כרטיסי האוכל למיניהם הוגבל לסכומים הוגנים אך סבירים.

אך בשורות טובות עומדות בפתח: מסתבר שהבועה חוזרת. לא באותה עוצמה ולא לכולם – אך אנשי היי-טק רבים כבר נוכחו לגלות במה מדובר. בשנה האחרונה אנו עדים לצמיחה עקבית ומרשימה של תעשיית ההיי-טק, ועסקאות משמעותיות רבות נרשמות בספרי ההיסטוריה. בתחומים מסוימים - כמו פיתוח תוכנה, מובייל ואינטרנט - נרשם ביקוש הולך וגובר, ובהחלט ניתן לומר שאלו שבחרו בתחום אבטחת המידע או בתחום הג'אווה הולכים ליהנות, ובגדול.

ושלא תבינו לא נכון: תעשיית ההיי-טק כולה נהנית מתדמית יוקרתית ומשפע הטבות, בעיקר בהשוואה למקצועות אחרים בשוק – אך בועה, ממש בועה, היא נחלתם של כמה תחומים נבחרים בלבד, לפחות בשלב זה.
אז מהן ההטבות העיקריות שחוזרות אלינו בצעדי ענק?

היי הג'יפ – רכב, וזאת יודעים רבים, הוא הרבה יותר מכלי תחבורה. הוא סמל סטטוס, והוא הדרך של רבים מאתנו להגיד לעצמנו (ולסובבים אותנו) שאנחנו עדיין בעניינים. ומכיוון שממילא לכל איש היי-טק יש היום רכב חברה – בין אם זו מכונית קטנה ובין אם מכונית משפחתית סולידית – הרי שהדרך של החברות לפנק את העובדים היא להציע יותר מזה. לא, לא מדובר במטוס פרטי או ביאכטה קטנה – אחרי הכול אלו לא ימי הבועה העליזים של שנות האלפיים – אבל ג'יפ, מסתבר, עדיין עושה את העבודה.

וכך קרה שאנשי היי-טק רבים, שהחשיפה האחרונה שלהם לשמש הייתה בטירונות הכלל-צה"לית שלהם (רגע לפני שנקלטו ב-8200 וסידרו לעצמם בן רגע עתיד מזהיר), מוצאים את עצמם נוהגים בגאווה בג'יפ חדיש בעל מנוע המותאם לדיונות ולשבילי ישראל.

חגיגה בסנוקר – בעקבות השגשוג הכלכלי בשנה האחרונה יותר ויותר חברות בוחרות לשדרג את סביבת העבודה שלהן ולהפוך את אחד החדרים (או כמה מהם) לזירת משחקים ובילויים. שולחנות סנוקר, עמדות פלייסטיישן ו-wii, מסלולי באולינג וכורסאות מסז' הם רק חלק מהפינוקים המוצעים היום לעובדי החברות.

למעשה, חלק מהחברות מעודדות את העובדים שלהן לקחת הפוגה יזומה במהלך היום ולפרוק את המתחים שצברו – מתוך אמונה שההפוגה תוביל לתפוקה גבוהה יותר בהמשך היום. אז אם אתם נתקלים באיש ג'אווה, במפתח מובייל או במומחה לאבטחת מידע, יש סיכוי טוב שתפסידו להם במשחק סנוקר...

מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר? הטבה חדשה יחסית ההולכת וצוברת תאוצה בעולם ההיי-טק היא שירותי קונסיירז' לעובדים. במקור מדובר בפינוק מעולם המלונאות – איש צוות בבית המלון שתפקידו לסייע לאורחים במקרים מיוחדים, כגון בהזמנת כרטיסים לאירוע או שולחן במסעדה – וחברות ההיי-טק נתנו לו משמעות חדשה.

אכן, מדובר בשירות מפנק במיוחד: לחסוך מהעובדים 'כאב ראש', לבצע במקומם כל מיני מטלות יום-יומיות – ולפנות להם זמן יקר ערך (שחלקו הגדול, כמובן, הולך לעבודה המקצועית...). זוהי הטבה אמיתית – כי בינינו, מי אוהב לקחת את האוטו למוסך, ללכת לחדש את הדרכון או לקבל את פני האינסטלטור כשיש סתימה?

ובקיצור: בועה או לא בועה, יש כמה תחומים שממש, אבל ממש שווה לעבוד בהם...

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי