דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

הישראלי הנודד: להחליף מקום עבודה או להישאר לאורך זמן?

09/11/2014

במשך שנים התאפיין שוק העבודה בישראל בחוסר תנודתיות. מרבית השכירים עבדו במקום עבודה קבוע, וכשיצאו לפנסיה החזיקו ברזומה של 40-30 שנות ניסיון בחברה אחת ויחידה. אך המציאות השתנתה, וכיום תופעה זו כמעט ואינה קיימת. עובדים רבים נוטים להחליף מקומות עבודה לעתים קרובות, ובעשור של עבודה הם יצטברו ניסיון בארבע ואף חמש חברות. כשמדובר בעבודה בהיי-טק, התחלופה גבוהה אף יותר. 

שאלת מיליון הדולר היא מה עדיף – להישאר נאמן למקום עבודה אחד ולהתקדם בו, או לדלג בין התפקידים ולצבור ניסיון וידע מולטי-דיסציפלינרי. התשובה, כתמיד, אינה חד משמעית – וניתן למצוא שיקולים לכאן ולכאן.


לתקוע יתד – היתרונות בהתבססות במקום עבודה אחד

 

ותק - לוותק שנצבר במקום העבודה אין תחליף, בעיקר למי שמאס בצורך להוכיח את עצמו בכל פעם מחדש. רזומה איכותי, כישורים מוכחים והמלצות חמות לא פוטרים את העובד מהצורך להוכיח את עצמו ולבסס את מעמדו במקום העבודה החדש – ולכן השתקעות במקום עבודה אחד הופכת את החיים לקלים ונוחים יותר.

 

הזדמנויות לניהול – אף על פי שיש מקומות עבודה הנוטים להצניח מנהל מבחוץ, המציאות מראה כי מרבית חברות ההיי-טק מספקות יותר הזדמנויות לתפקידי ניהול למי שהוכיח נאמנות לחברה ותרם לאורך זמן להישגיה. מעבר תכוף מדי בין חברות עשוי להקשות על בעלי החברה לקדם עובד ראוי.

 

יציבות - דור העובדים הקודם נהנה מיציבות רבה בחיים האישיים, ואין לזלזל בכך. כאשר נשארים בחברה מוכרת זוכים בשגרה רגועה, והדבר משפיע לטובה גם על החיים האישיים ועל בני הזוג והילדים.

העלאות שכר – עובד יציב ונאמן יזכה להעלאות שכר רבות יותר מאשר עובד המדלג מעבודה לעבודה. חברות רבות מכירות תודה לעובדים נאמנים, מעודדות 'רצי מרתון' הצומחים יחד עם החברה - ומבטאות זאת בהעלאות שכר תקופתיות.


לדלג בקלילות – היתרונות בהחלפה תכופה של מקומות עבודה

 

ניסיון מגווןהעבודה בהיי-טק, מעצם טבעה, דורשת התפתחות והתחדשות תמידיות. ההתנסות בתפקידים שונים בחברות שונות מאפשרת לעובד ליהנות מגמישות, מצבירת ניסיון ומרכישת ידע מולטי-דיסציפלינרי.

 

קשרים אישיים מגוונים – יש יתרון גדול, הן מבחינה חברתית והן מבחינה מקצועית, בביסוס רשת ענפה של קשרים. הנדידה בין חברות מאפשרת לעובד להכיר אנשי מפתח ועמיתים ממגוון תחומים וחברות – והיכרויות אלו יכולות להועיל לו לאורך השנים.  

 

שבירת שגרה – עובדים רבים משתעממים בקלות ומחפשים ללא הרף אתגרים חדשים. עבורם, המעבר בין חברות ובין מקומות עבודה תורם (ואף הכרחי) להפגת השעמום ולהפחתת השחיקה בחייהם המקצועיים.

 

הזדמנויות חדשות – כל סוף הוא התחלה חדשה, וכל תפקיד חדש מהווה הזדמנות לקפיצת מדרגה בהגדרת התפקיד, באחריות, באופק הניהולי ולפעמים גם ברמות השכר.


בקיצור, בעידן של היום יש סיבות רבות לגוון ולהחליף עבודות. אבל רגע... אם אתם מהתזזיתיים, מאלו שיש להם 'קוצים בתחת', זכרו: לשינויים התכופים יש מחיר. מעסיקים רבים חוששים מעובדים 'זמניים', ולכן רצוי לשמור על מידתיות ולא לשוטט יתר על המידה בין עבודות. שינוי מקום עבודה אחת לשלוש-ארבע שנים הוא מקובל – קצב מהיר יותר עלול להתפרש כחוסר התמדה ולפגוע בסיכוייכם לקבל משרות עתידיות.

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי