דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

גיוס עובדים בפיתוח - 4 טעויות נפוצות בתהליך

30/01/2014

תהליך גיוס עובדים בפיתוח שאינו אפקטיבי יכול לעלות לארגון ביוקר; גיוס עובדים לקוי כרוך בבזבוז של זמן, אנרגיה נפשית וכסף. בשורות הבאות נשפוך אור על הטעויות הנפוצות ביותר בתהליך גיוס עובדים בפיתוח, אם תמנעו מהן תהליך הגיוס יהיה יעיל יותר והארגון יוכל ליהנות מעובדים איכותיים לאורך זמן.

טעות מספר 1 – ויתור על ראיון טלפוני מקדים מגייסים רבים מוותרים על ראיון טלפוני מקדים בעת תהליך גיוס עובדים לפיתוח. זוהי טעות מאוד נפוצה שכדאי להימנע ממנה. בראיון טלפוני בן חצי שעה בלבד ניתן לקבל מידע רב, כך למשל, ניתן לגלות בטלפון באם למתכנת יש את הידע הנחוץ לתפקיד כגון ידע בשפות תכנות. יתרה מכך, בשיחת טלפון אחת קצרה ניתן לגלות את ציפיות השכר של המועמד ולראות באם יש חפיפה בין מה שהארגון מציע לבין מה שרוצה המועמד – וכך לחסוך זמן יקר.

 

  • טעות מספר 2 – אי-הכנת המועמד לראיון העבודה בתהליך גיוס עובדים לפיתוח אין זה נדיר לפגוש מראיינים שלא מכינים את המועמד לראיון העבודה. אם אתם מראיינים מועמדים למשרת פיתוח מסוימת והבחנתם כבר בשיחת הטלפון שהמועמד לא שואל שאלות אודות החברה, התפקיד והאחריות – עזרו לו. השתדלו להכין את המועמד לראיון העבודה וכך תחסכו זמן רב בתהליך המיון. תארו למועמד את החברה, תנו לו פרטים על התפקיד וספרו לו מה צפוי לו בראיון העבודה.
  • טעות מספר 3 – הסתמכות על ראיון עבודה בלבד ראיונות עבודה מסורתיים מסתמכים במידה רבה על שיחה, ואם נשים את הקלפים על השולחן, מראיינים רבים שאולים את אותן השאלות ומועמדים כבר מוכנים עם התשובות שמראיינים אוהבים לשמוע. מה עושים? התשובה פשוטה לפני תחילת תהליך גיוס עובדים בפיתוח כדאי מאוד לפתח עוד שיטות להערכת מועמדים בנוסף לראיון העבודה המסורתי. בין השיטות ניתן למנות: מבחנים מקצועיים, מבחני הערכת אישיות וכו'.
  • טעות מספר 4 – בחינת אישיותו של המתכנת ולא יכולותיו וניסיונו בפועל טעות נפוצה נוספת קשורה לפסיכולוגיה האנושית. למצער, מראיינים נוטים לבחור במתכנתים שנעים להם לראיין ולשוחח אותם, זה נכון בתהליך גיוס עובדים בפיתוח ממש כמו בגיוס בכל תחום אחר. זו עובדה, האדם מעדיף את האנשים שדומים לו. אולם בחירה בדומה לנו יכולה לסכן את הארגון לטווח הארוך. חשוב מאוד לגוון בבחירת העובדים שלכם לארגון ולהעסיק מתכנתים בעלי קווי אישיות שונים ויכולות שונות. תחשבו על זה: אם כולם יהיו דומים אז לכולם יהיו את אותן הבעיות...

הטעויות שמנינו כאן יכולות להיות הרסניות לארגון. אם תמנעו מטעויות אלו בתהליך גיוס עובדים בפיתוח תוכלו להגדיל באופן משמעותי את ההסתברות להעסקת מתכנת מוכשר, מאושר ומצליח שיתרום להתפתחות הארגון.

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי