דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

ברוח הבחירות: איך להימנע מבחירות מוטעות?

15/03/2015

מהלכים מסוכנים בקריירה, לימודי "מה-חשבתי-כשהלכתי-ללמוד-את-זה", ויכוח מיותר עם הבוס או אפילו בחירות לבוש גרועות בעבודה - כולנו עושים בחירות מוטעות מדי פעם (בתקווה שלא יותר מדי...) במהלך הקריירה שלנו, ואחר כך צריכים לחיות עם התוצאות. 

החדשות הטובות הן שעם קצת מודעות, ערנות ותרגול - אפשר ללמוד להיות מקבלי החלטות טובים יותר ולהימנע מהטעויות האלו שהורסות לנו את היום (או את הקריירה). זכרו: לכל בחירה יש השלכות – המשיכו לקרוא לפני שתעשו בחירה נוספת.

הימנעו מהתרפקות על העבר - אתם צריכים להכין פרזנטציה שיווקית ולהציגה בעוד כמה ימים, וקשה לכם לחשוב על רעיון חדש. יש לכם מעט מדי זמן להחליט, ולכן אתם נצמדים לקיבעון המחשבתי של 'מה שעבד לי בפעם הקודמת'. מצבים כאלו גורמים למקבלי ההחלטות להיות שמרנים ולהימנע מלעשות בחירות טובות יותר. בגלל היצמדויות כאלו אנשים מפספסים הזדמנויות והחלטות שיכולות לקחת אותם קדימה.

אך הקפידו ללמוד ממנו – לרוב האנשים, באופן טבעי, קשה להתעמת עם בחירות גרועות שעשו בעבר. אף על פי כן, אם אתם מוצאים את עצמכם נופלים שוב ושוב באותם מקומות, אולי הגיעה העת לבחון את הדברים יותר מקרוב ולחשוב איך בפעם הבאה תוכלו לעשות את הדברים אחרת. מתוסכלים בגלל כל הפעמים שחששתם ללכת למרכז הערכה, לבקש העלאה במשכורת או לבקש לצאת לקורס העשרה? זה הזמן לנתח את הסיבות לכך – ולנסות לשבור דפוסים ישנים.

זכרו שלנסיבות חיצוניות יש השפעה - ניסויים ומחקרים רבים גילו שסיטואציות שונות מובילות לבחירות שונות - ולאו דווקא נכונות. למשל, שופטים שהיו יותר רעבים הטילו על נאשמים עונשים כבדים יותר. אבל אל תתבלבלו: לא חייבים לנשנש פיצה לפני כל ישיבה. מספיק להיות מודעים לכך שכושר ההחלטה שלכם מושפע מהמצב החיצוני - מצב הרוח, רעב, עייפות וכו' – וכבר הבחירות שתבחרו יהיו טובות ונכונות יותר.

הקפידו על שינה טובה - שינה טובה היא אחד הגורמים המשפיעים יותר מכול על הבחירות שלכם, והיא יכולה להיות ההבדל בין בחירה מוצלחת לבחירה קלוקלת. כשאתם עייפים או לא מרגישים טוב, רבים הסיכויים שתבחרו בחירה גרועה – מהבגדים שתשלפו מהארון ועד המילים שימלאו את המיילים שלכם.

קחו אותו לאט את הזמן – במהלך שגרת העבודה שלנו אנו מוצפים באופן קבוע בהסחות דעת, ובלי לשים לב הן מחבלות בבחירות שלנו. אי אפשר לעבד מידע ולחשוב בבהירות בזמן שעונים להודעות אס-אם-אס, קוראים דוא"ל ועושים לייקים בפייסבוק. למעשה, ההמלצה היא להקדיש לפחות 30 דקות ביום רק בשביל לחשוב - במיוחד אם מאיישים תפקיד מוביל או יצירתי. נסו לפנות לכך את הזמן: הכינו רשימת נושאים הדורשים את החלטתכם ומצאו זמן פנוי שבו תוכלו לחשוב על הדברים בנחת.

ואחרי כל זה, נזכיר לכם את האמרה הידועה 'מי שלא עושה - לא טועה'. בחירות מוטעות הן חלק מכל התנהלות ומכל ניסוי וטעייה - ואם נפחד לבחור, לא נדע לעולם מה יכול היה לקרות. זה בסדר לטעות – אך צריך לנסות לצמצם את הטעויות, להבין מדוע טעינו ולהפנים זאת לקראת הבחירות הבאות שלנו.

 

 

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי