דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

"אז למה עזבת את העבודה הקודמת?"

21/04/2016

יש דבר אחד יותר קשה מלספר על החסרונות שלכם בראיון עבודה, והוא להשיב לשאלה "מדוע עזבת את העבודה הקודמת שלך". לא מעט מועמדים המחפשים משרות דרושים הייטק, מתקשים בשלב הזה, בעיקר אם הם עזבו את העבודה הקודמת בצורה צורמת או לא 'חלקה' לגמרי. 

לא משנה מדוע עזבתם את מקום העבודה - חשוב לדעת איך ומה לענות. העובדה שעזבתם את תפקידכם, לעתים לאחר זמן קצר מהמקובל, עלולה לגרום לחשש אצל המעסיק - והצגה נכונה יותר של העובדות יכולה להטות את הכף לטובתכם. אז איך עושים זאת?

בלי כביסה מלוכלכת- השתדלו שלא לומר דברים רעים על הבוס הקודם או על מקום העבודה. משפטים כמו "הבוס שלי היה קטנוני", "לא שילמו לי מספיק" או "לא קיבלתי הטבות למרות שעשיתי שעות נוספות" לא יקדמו אתכם. ברגע שאתם מלכלכים על התקופה שלכם בעבודה הקודמת, אתם נתפסים ילדותיים וממורמרים. גם אם הסיבות מוצדקות ואכן נעשה לכם עוול, אף מעסיק לא רוצה לקחת עובד שבעתיד יעשה לו דבר דומה. לכן עדיף שתאמרו "לא הסתדרתי עם המנהל הקודם" ולא תפנו להאשמות.

 

מציגים את החיובי- התחילו את תשובתכם בחיזוקים חיוביים למקום הקודם, החמיאו לבוס שתרם לקידומכם האישי – ורק אז עברו לדבר על עצמכם. אמרו "הרגשתי שלמדתי המון במקום הקודם, אבל הבנתי שזה לא התחום שאני רוצה להישאר בו", במקום לומר שהיה משעמם. הגישה החיובית תאפשר לכם להביע את המוטיבציה ואת הבגרות שלכם, והמעסיק העתידי יקבל את הרושם שאתם רציניים ואיכותיים.

 

ממשיכים קדימה - השאלה הזאת היא הזדמנות טובה להציג את השאיפות שלכם לגבי הקריירה ולהדגיש את רצונכם בקידום ובהתפתחות אישית. נצלו את התשובה לומר "אני מחפש מקומות חדשים להתפתח בהם" או "אני מחפש תפקידים ניהוליים עם יותר אחריות", במקום להמשיך לדבר על כישלונות העבר. גם כאן תוכלו ליצור רושם של עובדים אחראיים המחפשים קידום בקריירה ולא מתעצלים להשקיע לשם כך - רושם טוב משמעותית מעובדים מתוסכלים המחפשים רק פרנסה.

 

והמלצה לסיום: בשונה מתשובות אחרות על עצמכם שיהיו יותר קלות וזורמות - נושא העזיבה יכול לעורר בכם רגשות ועלול להוות מכשול, ולכן כדאי להתכונן לריאיון בצורה המיטבית ואף לערוך לפני הפגישה סימולציה עם חברים או בני משפחה. 

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי