דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

אופס, שכחתי - שיקולים שלא תמיד חושבים עליהם בבחירת עבודה

24/12/2014

מהן הסיבות שבגללן אדם בוחר בעבודה מסוימת? יש מספר גורמים העולים לראש באופן מיידי: השכר, אפשרויות הקידום, תחום העיסוק, החברה שמציעה את המשרה, האתגר שבמשרה (משרות היי-טק נחשבות לא פעם ליותר מאתגרות ממשרות אחרות) ועוד. ובכל זאת, יש שיקולים משמעותיים לא פחות, שעלולים לשבש באופן משמעותי את ההנאה מהמשרה החדשה ולא בהכרח זוכים להתייחסות בשלב חיפוש העבודה – הנה כמה מהם:

המיקום הגאוגרפי ושאלת הנגישות

מקום היישוב שבו ממוקמת העבודה הוא שיקול חשוב בכל קנה מידה. המשוואה כאן פשוטה: אם העבודה רחוקה מדי מהבית, היא הופכת לכדאית פחות. הדברים אמורים גם לגבי מקומות עבודה שאינם זמינים מבחינת התחבורה הציבורית. כל אלו עלולים להביא, מעבר לבזבוז הזמן, גם לעצבנות בדרך לעבודה וממנה.

 

אך מעבר למובן מאליו חשוב גם לבדוק אם קל ונוח להגיע לשם. גם מקום עבודה בלב תל אביב עשוי להתגלות כמעצבן אם יש פקקים כל בוקר, אם הרחוב הומה אוטובוסים וכיו"ב. שאלה נוספת שכדאי לבדוק לפני שמתחילים לעבוד היא שאלת החניה: האם מקום העבודה מציע חניה לעובדים? לפעמים מגלים בדיעבד שחיפוש מקום החניה הפך להיות חלק מרכזי (ומייאש) מיום העבודה, שלא לדבר על ההוצאה הכספית הכרוכה בכך.  

 

Shutterstock 151963727

 

הגורם שמולו עובדים

אפילו העבודה הטכנית ביותר אינה נעשית בחלל ריק, אלא עבור אנשים ולצדם. לכן חשוב לבדוק מראש מיהו המעסיק הישיר, באילו תנאים עובדים וכיו"ב. ראוי לציין שעובדים שאין להם בוס ישיר אחד והם אמורים לספק את שירותיהם למספר רב של אנשים במקביל, מדווחים על קשיים ואפילו על חוסר שביעות רצון - בין השאר בשל הקושי בתעדוף המשימות.

כדאי גם לברר אם עובדים מול לקוחות או ספקים בחו"ל - עבודה מול גורמים במדינות אחרות משפיעה על שעות העבודה, ותרחיש של עבודה בשעות הלילה או אפילו בסופי שבוע עשוי להפוך למציאות. לא מדובר בהכרח בחיסרון - ייתכן שכך תוכלו ליהנות מהשכמה מאוחרת מדי פעם – אך בכל מקרה כדאי לחשוב על כך מראש.

 

הסוגיה הקולינרית

השעות הרבות שמבלים בעבודה הופכות את סוגיית האוכל למשמעותית. בכל עבודה נוהגים אחרת, ולכל דרך יש יתרונות וחסרונות משלה. מקום עבודה המעניק שוברים דוגמת 'תן ביס' נחשב למקום עבודה מפנק, אם כי יש להביא בחשבון את כל ההשלכות: הוצאות נוספות (על תוספות לארוחה או טיפים), בזבוז זמן עבודה או אפילו צריכת מזון שאינו בריא. גם כאשר מביאים אוכל מהבית עלולים להיגרר להוצאות - אך משיגים שליטה על איכות המזון הנכנס לפה. חדר אוכל בעבודה הוא לרוב האפשרות הזולה מכולן, אם כי התפריט לא בהכרח יענה על הצרכים הקולינריים שלכם.

 

שיקולים אלו ושיקולים נוספים לא יפורטו במודעות הדרושים, הן במודעות דרושים בהיי-טק והן בתחומים אחרים, אך הם צפויים להשפיע באופן יום-יומי עליכם ועל תחושותיכם – ועל כן ראוי לשקול אותם ולחשוב עליהם טרם הכניסה לתפקיד' כדי שלא תאלצו להחליף מוקדם מדי מקום. ואגב, לא נעים לכם לשאול את המראיין? נסו למצוא מישהו שאתם מכירים שכבר עובד בחברה- ולקבל ממנו את התשובות.

בהצלחה! 

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי