דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

עם דרכון ומקלדת – משרות רילוקיישן, כן או לא?

16/03/2015

המילה 'רילוקיישן בהייטק" קוסמת לרבים מאתנו. שפה חדשה, אנשים חדשים, משכורת בדולרים והרבה חוויות – איזו סיבה יש לא ללכת על זה? זהו, שיש כמה סיבות לסרב למודעות דרושים כאלו – וכל אחד צריך לחשוב היטב אם מעבר לחו"ל לצורכי עבודה אכן מתאים לו.

אספנו עבור מי ששוקל זאת ברצינות כמה נקודות ושיקולים שכדאי לקחת בחשבון לפני שמחליטים:

מאני, מאני, מאני

יש שיגידו שהם עוברים לחו"ל בשביל ליהנות ממשכורת גבוהה יותר, לחסוך כמו שלא הצליחו לחסוך בארץ ולשפר את רמת החיים. במדינות רבות יוקר המחייה הנמוך מאפשר להשתכר בכבוד ואף לחסוך - אך כפי שנראה בהמשך, יש היבטים פיננסיים נוספים שעלולים לבטל יתרון זה.

 

עלויות מעבר

אם אתם עוברים לתקופה העולה על שנתיים, סביר להניח שהמעבר יצדיק את העלויות הנלוות ויכסה אותן. לעומת זאת, לא פעם כשמדובר בתקופה קצרה יותר עלויות המעבר לא יכוסו לחלוטין או שתישארו עם רווח קטן יחסית. איך מונעים זאת? רצוי לסכם עם המעסיק העתידי שהוא יישא במלוא העלויות האלו (מכרטיסי טיסה ועד שינוע מכולה) - בחברות היי-טק זה מאוד מקובל.

 

מערכת המיסוי במדינה ומיסוי כפול

למשכורת המתקבלת בחו"ל יש גם חיסרון: לא פעם המדינה שבה תתגוררו תגבה מכם מס הכנסה, ובמקביל תצטרכו לשלם גם למדינת ישראל. ועוד לא הזכרנו ביטוח לאומי, משכנתה (אם יש) וחובות אפשריים נוספים. מומלץ להתייעץ מראש עם מומחה למיסוי בין-לאומי – לפעמים חוות הדעת שלו היא שתכריע אם משתלם לכם לטוס או לא.

 

חיי משפחה

עוד אנשים המושפעים מהמעבר, מלבדכם, הם בני המשפחה שעוברים אתכם (אם אתם בעלי משפחות) ואף בני המשפחה הנותרים מאחור עם הגעגועים. אם אתם עוברים עם ילדיכם,

יש לתכנן מראש את המסגרות החינוכיות שבהן הם ילמדו. עלויות של בתי ספר ושל גנים עלולות להיות עול כספי כבד מאוד. גם בני הזוג עשויים למצוא את עצמם ללא משרות הולמות עבורם במהלך השהות שלכם, אם בשל היעדר ויזת עבודה ואם בשל היעדר רקע תעסוקתי מתאים - וגם זאת יש לקחת בחשבון ולהיערך בהתאם. אל תקלו בכך ראש: על הנקודה הזו קמו ונפלו הרבה מאוד סיפורי רילוקיישן בתחום הייטק.

 

תרבות חדשה, שפה חדשה

אחרי שהעברתם את מרבית חייכם בישראל והתרגלתם לסגנון החיים הישראלי – מרושל, בוטה לעתים, 'חצוף' וחינני - התכוננו להתאים את עצמכם לקודים חברתיים חדשים: החל מסגנון לבוש ועד לגבולות ההומור המקובל בקרב עמיתים ולקוחות. במדינות אסייתיות תיתקלו לא פעם במכשולי שפה קשים, אך גם במדינות דוברות אנגלית דוגמת אוסטרליה, ארה"ב ובריטניה יש סלנג שתצטרכו ללמוד כדי להרגיש חלק מבני המקום, ובהחלט דרושים כאן כישורי הסתגלות טובים.

 

בשורה התחתונה: משרת רילוקיישן בהייטק בכלל ובעולם ההיי-טק בפרט יכולה להיות חוויה יוצאת דופן, אך גם יכולה להיות הסיוט של חייכם. אל תניחו שדברים יסתדרו כשתגיעו. כדאי לתכנן וללמוד מראש את היעד שאליו תעברו, לעשות מחקר מקיף על ההיבטים הכלכליים, החברתיים והתעסוקתיים שלו, ואף לערוך סיור מקדים בעיר ובמקום העבודה העתידיים. אל תהססו ליצור קשר עם משפחות שכבר עשו זאת וגרות שם - קבלו את כל המידע הדרוש לכם ובדקו יתרונות מול חסרונות כדי שתדעו, בסופו של יום, אם להגיד 'כן' להצעה או לדחות אותה ולתור אחר משרות מפתות יותר.  

 למדריך המלא לרילוקיישן בהייטק לחצו >>

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי