דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

סקר המפתחים הגדול: Python השפה הפופולארית ביותר

04/02/2018

בטח שלא ידעתם ש-1 מתוך כל 4 מפתחי תוכנה למד לכתוב קוד עוד לפני שקיבל את רישיון הנהיגה שלו, נכון? הנתון הזה ועוד רבים אחרים עולים מסקר המתכנתים הענק של חברת HACKERRANK. 

בסקר שהתקיים בסוף 2017 השתתפו 39,441 מפתחים מ 17 מדינות והוא מגלה מידע מענין מאוד על עולם פיתוח התוכנה. 

 אם אתם מפתחים בעצמכם, הנה כמה דברים שנתגלו בסקר הזה:

מעסיקים רוצים לגייס מתכנתי JAVASCRIPT אבל מפתחים מעדיפים דווקא לכתוב ב Python

יש 2 שפות פיתוח שמעסיקים אוהבים במיוחד: JAVASCRIPT ו JAVA, שתי השפות האלה צוינו על ידי 47% מהמשתתפים בסקר כשפות הפיתוח הכי מבוקשות על ידי מעסיקים. אבל, וזה אבל גדול, כשהמפתחים נשאלו באיזו שפת פיתוח הם רוצים לפתח, אז דווקא Python ניצחה בנוקאאוט את כל שאר שפות הפיתוח, לפחות בקרב מפתחים בגילאים עד 55. בקרב מפתחים בני 55 ומעלה זכתה במקום הראשון דווקא C.

זאת ועוד, Python נבחרה גם במקום השני מבין השפות שמפתחים מעוניינים ללמוד בקרוב (32%).

Node.js הוא ה- Framework המועדף

73% מהמשתתפים בסקר מעדיפים את Node.js, אחריו במצעד ה Framworks ממוקם React עם 69% ובמקום השלישי ExpressJS עם 56%.

עוד נתון מעניין- מסתבר שהפער הגדול ביותר בין הביקוש להיצע קשור לנסיון ב React- הרבה יותר מעסיקים מחפשים מועמדים עם הנסיון הזה מאשר קיימים מועמדים שמציעים את הידע. מסקנה: אם יש לכם מספר שעות פנויות ביום ואתם רוצים ללמוד משהו - הנה רעיון טוב. 

היכולת המופלאה של פתרון בעיות

תכונה אחת חזרה שוב ושוב והוכתרה כמובילה מבין כל תכונות האופי והכישורים שהמעסיקים מחפשים אצל מפתחים והיא: היכולת לפתור בעיות. 

הדרישה לניסיון תעסוקתי כבר לא במקום הראשון

רבותיי, מהפך! מנהלים מקצועיים, על פי תוצאות הסקר, המנהלים רוצים לראות קודם כל תיק עבודות, פרופילים ב-GitHub ופרויקטים לדוגמה ורק אחר כך הם מתייחסים לניסיון התעסוקתי. לאחר מכן ובמקום השלישי הם יבדקו את הוותק בפיתוח- כמה שנות ניסיון יש למועמדים בפיתוח תוכנה.

איזון בין שעות עבודה לפנאי הוא פקטור רציני

רבים תופסים את מקצוע הפיתוח ככזה הדורש שעות עבודה מרובות ולתוך הלילה, אולי בגלל זה מסתבר שעבור המפתחים עצמם האיזון שבין בית ועבודה הוא פקטור חשוב במיוחד. אז מה ישכנע מפתחים שבעבודה המוצעת להם קיים איזון כזה? ובכן, 3 גורמים: היכולת לעבוד שעות עבודה גמישות, אפשרות לעבוד מהבית וגם להימדד על פי התפוקה ולא על פי שעות עבודה.

האנגלים מתחילים מוקדם

במקום הראשון בתחרות "באיזה גיל מפתחים מתחילים לקודד?" ממוקמת אנגליה, שם מסתבר שהמפתחים מתחילים בגיל צעיר במיוחד: יש שם מפתחים שהחלו לקודד כבר בגיל 5 (!), אחריהם ברשימה- אוסטרליה ומקום השלישי הולנד.

מפתחים אוהבים ללמוד

קחו מפתח אקראי ותגלו שהוא בממוצע יודע לפתח ב-4 שפות פיתוח, כך עולה מהסקר. ולמרות זאת, רוב המפתחים רוצים להמשיך וללמוד לפחות עוד 4 שפות נוספות. ואם כבר למידה- רוב המפתחים לומדים באופן עצמאי (מספרים, מסרטוני יו-טיוב וכו'...).

ועל מה המעסיקים הכי מקטרים?

אם כבר עושים סקר כזה גדול, אי אפשר להתעלם מהנתונים שנאספו מהצד השני- הצד של המעסיקים. 7000 המעסיקים שהשתתפו בסקר וברשימת הקיטורים והתלונות שלהם עלו 3 נושאים במקומות הראשונים של הרשימה: שאין מספיק מועמדים טובים (במקום השלישי), שהם מבזבזים המון זמן על ראיונות עבודה (במקום השני במצעד הקיטורים) ובמקום הראשון: שקשה מאוד להעריך במדויק את הכישורים המקצועיים של המועמדים לפני הקבלה לעבודה.

עוד עולה מהסקר ש -81% מהמעסיקים עדיין ממיינים מועמדים בהתבסס על קורות החיים שלהם, מה שמוכיח שעידן קורות החיים עדיין כאן וקיים.

ולסיום, זוכרים את הנתון שפתח את הכתבה? אז הנה נתון מעניין נוסף לסגירת המעגל- יש פי 3 סיכוי שהיזם ההוא שפגשתם אתמול והקים חברה משל עצמו שהוא החל לכתוב קוד עוד לפני שהגיע לגיל 10...!

 

תחומים מובילים:

 

פיתוח תוכנה
פיתוח WEB
בודקי תוכנה
DEVOPS

משרות הייטק חדשות:

 

דרוש/ה Cloud DevOps engineer. 
דרוש/ה מפתח/ת FULLSTACK
אזור המרכז - דרוש/ה מפתח/ת WEB
למשרד ממשלתי בירושלים דרוש/ה אנליסט/ית נתונים מנוסה

 

מידע נוסף:


מעונינים לרענן? >> לוח דרושים הייטק
רוצים לדעת כמה אתם שווים? >> טבלאות שכר הייטק
תל אביב, הרצליה, חיפה? >> מתחמי הייטק בישראל

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי