דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

13 שניות, זוז - האמת המפתיעה על קורות החיים

27/10/2014

לא להגזים, לא לשקר, לא להאריך יותר מדי, לכתוב ברור, להיות רלוונטי... טיפים רבים נכתבו (ועוד ייכתבו) על הדרך הנכונה לכתיבת קורות החיים שלכם - ואם הקפדתם עליהם, מטבע הדברים אנשי הגיוס יקראו את קורות החיים שלכם, יתרשמו ויזמינו אתכם לריאיון.

אך האם זה באמת נכון? האם קורות החיים המושקעים שלכם זוכים לכבוד הראוי להם? האם מה שכתבתם אכן נקרא בעיון? מחקר שנערך לאחרונה העלה תוצאות מפתיעות: בעוד שאנשי הגיוס סוברים כי הם מקדישים בין ארבע לחמש דקות לכל מסמך, מתברר כי הזמן הממוצע לכל טופס הוא 13 שניות (!). כן, 13 שניות בלבד עומדות לרשותכם להיכרות הראשונית שלכם עם המעסיקים העתידיים – ולכן השאלה המרכזית היא מה הם מספיקים לקלוט וכיצד לגרום להם להתמקד במידע החשוב מבחינתכם.

 

את הניסוי המעניין ערכה מחלקת המחקר של חברת תבונה, חברה בת של קבוצת SQLINK, בשיתוף עם אנשי גיוס ומעסיקים מתחומים שונים. רותם רוגובסקי, סמנכ"ל ומנהל חטיבת הניו-מדיה בתבונה, מספר על המחקר: "במהלך העבודה השוטפת שלנו אנו משתמשים לא פעם בכלים מתקדמים העוזרים לנו להבין ולנתח את התנהגות הגולשים. דוגמה לכך היא מערכת ה-Crazy Egg, המסוגלת לזהות תנועות עיניים וליצור 'מפות חום' - מיפוי האזורים בהתאם לרמת הצפייה בהם. במסגרת הניסוי קיבלו המשתתפים קורות חיים והתבקשו לעיין בהם - וה-Crazy Egg עקבה אחר תנועות העיניים שלהם וסיפקה נתונים מדויקים: במה מתמקדת העין האנושית במהלך הקריאה, מה מעניין אותה ועל מה היא מדלגת".

 

Egg Small

 

"התוצאות הפתיעו," מספר רוגובסקי, "וגם המעסיקים הוותיקים ביותר הופתעו". מתברר כי העין האנושית מתמקדת במשך כ-80% מזמן הקריאה בתשעה נתונים בלבד, בעוד ששאר המידע נבחן במשך כ-20% בלבד מהזמן. 

המחקר הציג את תשעת הנתונים הנצפים ביותר בסדר חשיבות יורד:

 

  • שם המועמד
  • תאריך לידה
  • מצב משפחתי
  • תפקיד נוכחי
  • תפקיד קודם
  • משך זמן בתפקיד הנוכחי
  • משך זמן בתפקיד הקודם
  • השכלה
  • שירות צבאי


להיכנס לנעליו (ולעיניו) של המראיין

התובנה העיקרית העולה מהמחקר ברורה: חשוב להגדיר סדרי עדיפויות ולהתאים את קורות החיים לאופן הקריאה של המראיין העתידי. כך למשל נבליט את התפקיד הנוכחי שלנו, ואילו משרות מן העבר הרחוק (גם אם הן מעולם התוכן של המשרה המבוקשת) נעביר לתחתית המסמך.  

 

תובנה מעניינת נוספת: בניגוד לדעה הרווחת, הוספת תמונה לקורות החיים לא תמיד מועילה – ואף עלולה להזיק. אמנם תמונה איכותית עשויה לסייע לקבל תפקידים מסוימים (בעיקר תפקידים ייצוגיים), אך במרבית המקרים היא עלולה להסיט את תשומת הלב ולגנוב את ההצגה מהפרטים החשובים והמעניינים באמת.

 

אז רגע לפני שאתם לוחצים SENDעברו שוב על קורות החיים שלכם, הזכירו לעצמכם מהם הנתונים המעניינים את אנשי הגיוס, ודאו שנתונים אלו זוכים לעדיפות במיקום ובמראה – וקוו ש-13 השניות שלכם אכן יהפכו לקריירה ארוכה.

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי