דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

10 עובדות מפתיעות על מחשבים שאתם בטוח לא מכירים

01/10/2017

להיות מומחים באלגוריתמים, באבטחת מידע או בUI- זה מצוין ובאמת מרשים. מצד שני, לא משנה עד כמה מקצועיים אתם, לא בטוח שיהיה לכם קל לנהל שיחת סמול טוק עם אדם שאינכם מכירים או להפוך למרכז העניינים בשיחה עם הקולגות בארוחת הצהריים בעבודה בהייטק. בסיטואציות חברתיות כאלה יש צורך בכישורים מסוג אחר ובעיקר ביכולת לנהל שיחה על שום דבר מיוחד, אבל כזה שמעורר עניין ותגובות.

תוהים על מה כבר אפשר לנהל שיחות מעבר לנושאים של עבודה? ובכן... אספנו עבורכם מספר עובדות משעשעות שמתאימות בול לחובבי טכנולוגיה. גם אם הן לא יהפכו אתכם למסמרי הערב, הן בטח יסייעו לכם להפוך לנינג'ות (ולא פחות!) של סמול טוק. 

הנה 10 עובדות על מחשבים שככל הנראה כמעט אף אחד לא מכיר, אבל מה זה כיף לספר!

1. התוכניתן הראשון בהיסטוריה היתה... תוכניתנית. אמנם היום יש יותר מהנדסי תוכנה ממהנדסות תוכנה ולמרות זאת פורצת הדרך- התוכניתנית הראשונה היתה דווקא אישה בשם עדה לאבלייס - מתמטיקאית בריטית. בשנת 1843 היא כתבה אלגוריתם לחישוב מספרי ברנולי שנחשב לראשון אי פעם שיועד להטמעה על מחשב. שאפו!

2. הבאג הראשון שנתגלה במחשב אכן היה חרק! אמנם הראשון-ראשון שהשתמש במילה באג בכדי לתאר תקלה טכנית היה תומאס אדיסון (כבר בשנת 1878), אבל מי שממש הכניסה את המילה לשימוש היתה דווקא (כן, שוב!) אישה בשם גרייס הופר. ב- 1947 הופר עבדה בחיל הים האמריקאי על המחשב "מארק "II וגילתה שהוא תקול בגלל חרק שנכנס לתוכו. זו גם הפעם הראשונה שבוצעה פעולת הדי-באג על ידי הוצאתו אחר כבוד של החרק החצוף ועם זאת גם היסטורי.


קרדיט: Flickr

3. המילה computer צצה לראשונה בכתובים בספר עתיק משנת 1613. זה אמנם המון זמן לפני שמישהו בכלל דמיין מחשב בדמיונו הפרוע, אבל, עובדה זו עובדה. מדובר בספר של בריטי בשם ריצ'רד בריית'ווייט שכינה כך אדם בשר ודם שהיה מצוין בביצוע חישובים.

4. התמונה שמשתמשים בה לטסטים בתחום עיבוד תמונה נלקחה מ(לא תאמינו...)- מגזין.פלייבוי!  כן, מאז 1973 משתמשים בתחום עיבוד התמונה בתמונה של דוגמנית בשם לנה סודרברג שפורסמה במקור בגיליון נובמבר 1972 של פלייבוי. מה הקשר? אומרים שהסיבה העיקרית לכך היא שמדובר בתמונה עם שילוב צבעים טוב, מגוון של פרטים, הצללה טובה ועוד אי אלו דברים שמאוד חשובים לעיבוד תמונה. הסיבה השנייה היא שזו פשוט תמונה של אישה מאוד מאוד יפה... (שימו לב למוטיב החוזר של נשים וטכנולוגיה...) 


קרדיט: Flickr

 

5. העכבר הראשון היה עשוי מ...מצליחים לנחש? מדובר בעץ! כן, כן והוא הומצא על ידי דאג אנגלבארט בשנת 1964. 


קרדיט: flicker

6. כמה פעמים אתם ממצמצים בדקה? תלוי מתי בודקים...
באופן טבעי כנראה ש- 20 פעמים בדקה, אבל כשעובדים על מחשב יש לנו נטייה לבהות, כך שממצמצים רק 7 פעמים בדקה, בקיצור, אל תתפלאו אם אתם צריכים להרכיב משקפיים, אה?

7. קיימות 698 שפות פיתוח ידועות. אגב, בכדי לסבר את האוזן בפפואה ניו-גינאה דוברים 836 ניבי שפה שונים ובאינדונזיה מדברים ב 700 ניבי שפה, כך שאם מפתחי כל העולם היו מתאחדים למדינה אחת, הם כנראה היו ממוקמים במקום השלישי עם 698 שפות שונות של כתיבת קוד. כבוד! 

8. הוירוס הראשון הומצא ללא כוונת זדון. נתחיל עם מי שהמציא את הוירוס הראשון- יהודי בשם פרד כהן. ב- 1983 הוא המציא תוכנה שנכנסת למחשב, מעתיקה את עצמה שוב ושוב ומועברת ממחשב למחשב דרך פלופי דיסק (אתם אמורים להבין מה זה אם אתם בני 40 פלוס מינוס). המטרה שלו היתה בסך הכל להוכיח שדבר כזה אפשרי בכלל ובטח שלא להרע למישהו. מה שהכי מצחיק בכל הסיפור הוא שכהן דווקא מפורסם בזכות היותו הראשון שהמציא הגנה מפני הוירוס שיצר... (ממש כמו לייצר מחלה ולקבל שבחים בזכות מציאת התרופה לה) .

9. הסיסמא לטילי הגרעין האמריקאי היתה: 00000000 במשך לא פחות מאשר 8 שנים(!) כנראה שהלכו פה על הפוך על הפוך ובנו על זה שאף אחד לא ינחש שזה כזה פשוט.

10. משחק המחשב הראשון פותח על ידי האקרים. לקח לא פחות מאשר 200 שנות אדם לפתח אותו והוא נחשב לאבי משחקי האקשן הממוחשבים מסוג מלחמת הכוכבים, אבל מסתבר שהמשחק הראשון הזה שפותח על ידי סטיב ראסל וצוותו ב- 1962 מעולם לא הרוויח כסף עבור יוצריו. אל תתבלבלו- המשחק היה הצלחה גדולה בקרב הסטודנטים בקמפוס MIT, אבל מעולם לא נרשמו עליו זכויות יוצרים והוא פותח רק לצורך שעשוע החברים. אגב, קוד פתוח.... - כל מי שביקש קיבל בשמחה את הקוד המלא של המשחק.

רוצים עוד? בבקשה: ב 1936 הרוסים המציאו מחשב שיכול לרוץ על המים, ב 1988 כשרשת האינטרנט האמריקאית שותקה כולה בגלל באג, נורווגי אחד הציל את רשת האינטרנט הנורווגית בזכות פעולה פשוטה של... הוצאת התקע מהשקע (נכון שזה מזכיר את הסיפור על הילד שתקע אצבע בסכר והציל עיירה שלמה?).

בקיצור, לקראת אירוע הנטוורקינג הבא, אספו מספר אנקדוטות שכאלה ושמרו בזכרון הקשיח שלכם. הנאה צרופה מובטחת וגם שיחה קולחת !

 

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי