דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

בלוגים

מחפשים את השלב הבא בקריירה?
שלחו קורות חיים, אנחנו נדאג לכל השאר.

10 דרכים יוצאות דופן אך יעילות להתמודדות עם לחץ ומתח בעבודה

07/06/2017

אתם בטח מכירים היטב יותר מאחת מבין הסיטואציות האלה: אימיילים שממשיכים לזרום בלי הפסקה מכל הכיוונים וכולם דחופים-דחופים, 3 פרויקטים ענקיים שאתם מנהלים במקביל ובכל אחד מהם שריפה שצריך לכבות, לחץ שיא לפני שחרור גרסה חדשה של המוצר או "סתם" כמות לא הגיונית של שורות קוד שאתם צריכים לבדוק עד סוף היום. כשאתם עובדים בהייטק, הלחץ מגיע בכל מיני דרכים ובמגוון צורות. לפעמים בפיקים ולפעמים כמצב קבוע אינסופי.

בשורה התחתונה אתם מוצאים את עצמכם ישובים במשך שעות ארוכות מול המסך, העיניים שורפות, הצוואר נתפס ואפילו המוח מתישהו יוצא מכלל שימוש. 

אז נכון שלא מעט מחקרים טוענים שרמות מתונות של לחץ הן דווקא חיוביות- הן מעלות רמות אנרגיה, מכריחות אתכם להתפקס וכך גם משפרות פרודוקטיביות, אבל, שכשרמות הלחץ והמתח גבוהות מרף מסוים, מידי הן מתחילות להזיק לגוף וגם לנפש. 

מה שמוביל לשאלה: איך בכל זאת אפשר להתמודד עם לחצים ורמת מתח גבוהה בעבודה? הנה 10 דרכים קצת יוצאות דופן לעשות את זה ואם אתם סקפטים, דעו לכם שכולן בהחלט יעילות: 

 

1. לנשום
נכון שאתם גם ככה עושים את זה ואפילו בלי להקדיש לזה מחשבה, אבל זו בדיוק הנקודה- אם תתחילו לשים לב לאיך שאתם נושמים- זה בהחלט ישתלם לכם. נקרא לזה שיטת ה-5 וזה הולך ככה: שאפו אויר עמוק-עמוק פנימה תוך כדי ספירה איטית עד 5. החזיקו את האוויר ל-5 שניות ואז נשפו עמוק ולאט. עשו זאת 5 פעמים ברצף. למה לכם? בגלל שאתם יכולים להתמקד במחשבה רק על דבר אחד- במקום לחשוב על כמה לחוץ ועל מה שמטריד, אתם מתנתקים ממה שמסביב ומתרכזים רק בתחושה הפנימית. כמו כן, נשימות איטיות ועמוקות מובילות להרפיית הגוף והשרירים.

 

2. לשנות את מה שאתם אוכלים בארוחת הצהריים
לסוג המזון שאנחנו אוכלים יש השפעה גדולה על ההרגשה, לרבות על תחושות כמו דאגה ומתח. אז כדי לצמצמם את רמת המתח עדיף לאכול מספר ארוחות קטנות ובמרווחים קטנים של זמן במקום ארוחת צהריים אחת גדולה וכבדה. ובמקום לבחור באוכל עתיר פחמימות כמו למשל פסטה, צ'יפס וקינוחים עתירי סוכר, בחרו בירקות, בדגים או אפילו במנת סושי מפנקת- דגים הם המזון המומלץ ביותר בעיתות מתח ולחץ.

 

3. לקנח במנגו
נכון שזה נשמע משונה, אבל מעבר לכך שזה פשוט טעים, מתוק ועסיסי, אומרים שבמנגו יש חומר שנקרא לינאלוּל ואשר הוכח במחקר שנערך בטוקיו, כמפחית פעילות של יותר מ-100 גנים שונים שאחראיים לתופעות פיזיות במצבי לחץ.

 

4. ללעוס מסטיק
מנטה, פירות או אפילו בזוקה- זה ממש לא משנה כי מספיקות מספר דקות של לעיסת מסטיק כדי להוריד את רמות הקורטיזול והחרדה בגוף. איך זה קורה,? ובכן, כשלועסים- המוח מניח שאנחנו אוכלים ואם אנו אוכלים, אז כנראה שלא מדובר במצב סכנה...

 

5. להפחית בכמות הפסקות הקפה והסיגריה
נכון שעבור רוב האנשים השילוב קפה+סיגריה הוא "תרופה" לכל מצב מלחיץ, אבל בפועל יש הטוענים כי לשילוב הזה יש בעצם אפקט הפוך ושניקוטין דווקא מעלה את רמות החרדה. בין אם זה נכון, לבין אם אתם לא רוצים להאמין שנכון- בריא יותר להפחית מכל הבחינות.

 

6. אבל כן לצאת להפסקות
יש כאלה שבזמני לחץ נדבקים לכסא ולא זזים עד שמסיימים את כל מה שצריכים לעשות. זו טעות...! עבודה רציפה לא מקדמת מהר יותר לעבר היעד מאשר אם מידי פעם קמים מהכסא, מתמתחים, שותים משהו או מנהלים שיחה קצרה עם הקולגה שיושב ממול. יודעים מה? לכו עד לפיצוציה הקרובה ותקנו לעצמכם 100 גרם של אגוזי מלך (בריא במיוחד בזמנים לחוצים).

 

7. להוציא אנרגיות
במקום להדחיק ולהסתכן בהתפרצות ענקית כאילו הייתם הר געש, הוציאו את האגרסיות והאנרגיות תחת שליטה. בכל זאת, בשביל מה התקינו אצלכם את מכון הכושר המשוכלל הזה בקומה 2? מספיקות 15 דקות של תרגול קל ואתם יוצאים משם (כמעט) כמו חדשים. אם לא התמזל מזלכם ואין בסביבה מכון כושר/ סל לקליעה/ שולחן פינג פונג- תמיד תוכלו לעשות בתוך המשרד מתיחות, או סתם לעלות ולרדת מדרגות. ההתעמלות משחררת הורמונים במוח וזו ה-שיטה לדלל עצבנות ולהרגיע את הגוף.

 

8. לחלוץ נעליים
שיטה פשוטה ביותר וגם ללא תופעות לוואי (למרות שאלה שיושבים צמוד אליכם אולי יתווכחו עם הקביעה הזו...). מתי חולצים נעליים? בדרך כלל בבית, בחוף הים, בפארק... אז זהו שלחליצת הנעליים מתלווה תחושה של נוחיות, טבע, ביתיות וזה כשלעצמו נותן תחושה טובה יותרץ אגב, חברת גיימינג פינית בשםSupercell ידועה בכך שעובדיה מחויבים (כן! הוראה מלמעלה!) לחלוץ נעליים עם הכניסה למשרד. כנראה שיש בזה משהו כי החברה הזו עושה כ 2.5 מיליון דולר בכל יום.

 

9. לטפטף מים על הידיים
לכו לחדר השירותים או למטבח, פיתחו ברז ותנו למים לזרום באיטיות על פרקי הידיים. הניחו גם קצת מים מאחורי האוזניים (כמו ששמים בושם). באזורים האלה נמצאים עורקים מרכזיים, כך שקירורם עוזר להרגעת כל הגוף.

 

10. לצרוח
נכון שלפעמים ממש בא לכם? אז למה להילחם בזה? זה אפילו עשוי להועיל. כדי לא להפריע לאחרים או להיות מסומנים בתור הטיפוסים הכי משונים בחברה- חפשו לכם מקום דיסקרטי-זו יכולה להיות מרפסת גג או חדר מדרגות שאף אחד לא עובר בו. אגב, מישהו בסין כבר המציא פיתרון בדיוק לזה- קנקן תה מחמר שניתן לצרוח לתוכו מבלי שאף אחד ישמע. הללויה!

צרו איתנו קשר

כתבו לנו כאן

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה


CreatedByTvuna
המאמץ עלינו!
שלחו קו"ח ותתחילו לקבל הצעות עבודה בדיסקרטיות
בחר קובץ קו"ח
נא לבחור קובץ
קובץ אינו בפורמט תקין (doc, docx, pdf,) או גדול מדי